Platnost homologace atm. motoru 1.4 16v 95 KM

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
LupekT
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 22 bře 2009, 21:58

Platnost homologace atm. motoru 1.4 16v 95 KM

Příspěvek od LupekT »

Přátele nevíte kdy končí Fiatu platnost homologace atmosferického motoru 1.4 16v 95 KM který se montuje npř. do Tipa, protože Dacii končí homologace jejího atm. motoru 1.6 75Kw už v srpnu. Slyšel někdo o tom jak je to u Fiata.
Díky LUPEK
Bravomv
Přispěvovatel
Příspěvky: 138
Registrován: 17 říj 2017, 19:31

Příspěvek od Bravomv »

Svět motorů 19/2019. Test Dobla s tímto motorem. Dle sdělení reportéra ten motor v létě končí, a to kvůli emisím (jak jinak). Jestli je to jen u Dobla nebo u všech modelů, které tento motor mají, to tam není. Myslím si ale, že motor v nabídce skončí úplně.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

A jak ten test toho motoru dopadl? Díky
nepropadat panice...
Bravomv
Přispěvovatel
Příspěvky: 138
Registrován: 17 říj 2017, 19:31

Příspěvek od Bravomv »

Motor dopadl v testu dobře. V Doblu jen 5-ti kvalt. Výkon úměrný mechanice. Slušné při rozjezdu a v nižších rychlostech. V zatížení samozřejmě slabší. Jinak hodnocen jako prakticky nesmrtelný (v jiném testu, že max okolo 300 tis. odejde těsnění pod hlavou). Hlavně ale nemá stop-start ( to Doblo Combi Base), takže na dnešní poměry luxusní dobíjení napětím 14,2V, takže slušná výdrž baterie. Spotřeba během testu 7 litrů. Cena 314 tis. + klima celkem 328 tis. Údajně jedna z posledních slušných a jednoduchých dodávek vhodných i pro rodinu, která by měla vydržet delší dobu. Motor končí v létě-emise.
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

dopadnou mohl dobre jak,chtel,ale ja jelikoz jsme resil zaruky na zrovna tyhle mrdky tak vim co to je zac. Na nas benzin 95 to nejezdi startuje na 3 valce a dokud se proadne neproslape plyn casto nezhasne ani kontrolka kdyz se chyti posledni valec. Rekmalace byly vzdy vstriky,hlava motoru a problem se vratil zase do nekolika tydnu pokud se nejezdilo na 100oktan takze stejny mrdky jako 1,4 TJET CNG tam sly hlavy na kazde treti.
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

Je to italský, pryč od toho
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Mluvíš jako rudý gardista po válce...Máš v hlavě guláš, ale spíš Boršč..Podle šéftechnika ze SMotorů Martina Vaculíka je FIAT JEDINÁ AUTOMOBILKA, KTERÁ MINULÁ LÉTA PŘEŽILA BEZ PRŮŠVIHŮ S MOTORY..A zrovna na Ďoblo je naprostý spoleh a navíc jezdí nejlíp ze všech aut této kategorie..On dá ruku do ohně za Fiat, jeho motory nekarbonují, neředí olej benzinem ani nerostřelují písty..Ďoblo jako jediná dodávka má víceprvkovou nápravu, a že tam klepou tlumiče..to je asi obrovský problém ,že? A jejich motory včetně těch, co jsou v Jeepu? Diesely jezdí a jsou spolehlivé, 16 ventilové Multijet jsou prostě skvělé a Jeep jako takový je rozhodně spolehlivější než BMW X5 či Audi Q7..Chápu, že nejsi šéf technik a možná ani technik, tak nemel zobákem..
nepropadat panice...
Bravomv
Přispěvovatel
Příspěvky: 138
Registrován: 17 říj 2017, 19:31

Příspěvek od Bravomv »

Taky bych rád věděl, kde kolega kritik pracuje, v jakém značkovém servisu Fiatu. Jelikož diskuze byla o základní atmosférickém motoru 1,4, tak nevím, jestli nezmiňoval motory 1,4 Tjet, ale ani tam takové masové problémy nebyly. U nás Fiatů obecně moc nejezdí a prodeje nic moc, ale když čtu polské fórum, tak tam takové zmíněné problémy nemohu nalézt. Zajímavé je, že znalec motorů, které řešil na záruku v servisu, nemá přístup k pořadné diagnostice u vozu koncernu Fiat, viz jeho příspěvky. Navíc se jedná o motor, který se vyrábí již delší dobu, takže nevím o nějakých velkých problémech. Pouze motor 1,4 12V, který se objevil v Bravu a Bravě měl občas problémy - malá průtočnost oleje v hlavě motoru, ale kdo měnil řádně olej, problém většinou neměl.
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

Čím to asi bude, že u nás moc fiatů nejezdí, že by to byla taková kvalita a vyčůrkaní čehuni ala jericho by si raději koupili šuntový TDI??? :woot:
Bravomv
Přispěvovatel
Příspěvky: 138
Registrován: 17 říj 2017, 19:31

Příspěvek od Bravomv »

Nejspíš to bude tím, že se preferuje domácí značka. U té se časem šikovnými mechaniky vyřeší spousta průšvihů u různých modelů a rovněž je přijatelná cena náhradních dílů. Jezdím Bravem 1,6 Mjet 88 kw, 300 Nm a někteří zarytí škodovkáři by asi hleděli, jak ten motor jede a je někde jinde než jejich modla TDI.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

fekálek píše:Čím to asi bude, že u nás moc fiatů nejezdí, že by to byla taková kvalita a vyčůrkaní čehuni ala jericho by si raději koupili šuntový TDI??? :woot:
Fekálku, já koncern už měl, když jsi svoji Octu ještě viděl ve snu a měl jsi zavlhlo..A vůbec nic jsem proti němu neměl, ale postupně mne obdiv přešel, protože mechanik nemá čas si opravovat svoje auto a jezdit v Pd a zahazovat kila dílů jen preventivně mne irituje. A různých oprav koncernů jsem v práci měl dost, takže jsem se vrátil ke značce, kterou nemusím opravovat, vše je přístupné, LEVNÉ a smysluplné..Teď jsem dosedl po krásné jízdě kde mne otravovaly koncerny v zatáčkách, líné to kraksny a kazili mi můj zážitek s tím, jak Bravo dřepí jako přibité a motor zpívá motorové "blues" a já zatáčky prometu bez ztráty květinky. Ty máš neustálou fobii, že ti kteří koncern nemají, jsou jen chudáci, kteří kdyby mohli, tak si koupí zrcadlové brýle a Octu v plné palbě...Posuzuješ vše okolo tebe podle sebe, ale bohudík svět je jinde, lidé nejsou roboti tvého typu..A že jich tady jezdí málo? Je to také náturou, děda měl škodovku, táta měl škodovku, tak i já budu mít škodovku..A hlavně, nechci slevu zadarmo je hlavní důvod, tu škodovku mít..Tak si ji užij.. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
blacklight
Přispěvovatel
Příspěvky: 381
Registrován: 14 říj 2011, 12:55

Příspěvek od blacklight »

Ohledně motorů a chytání na špatný počet válců jsem to u Tipa viděl (slyšel). Jdu po ulici a poslouchám jak nějaké auto prská a střílí do výfuku a byl jsem úplně na větvi, když jsem viděl, že je to nové Tipo (já čekal nějaké staré Daewoo nebo tak něco). Ten člověk odjížděl do práce zhruba ve stejný čas, tak jsem to slyšel víckrát. Byl listopad, okolo nula stupňů.

A ohledně italského vs. německého koncernu...
To je na dlouhou debatu, ale obojí má svoje. Předtím jsem měl mnoho let Lybru, teď jsem na drobné pojíždění koupil Oktávku TDI. Tvarově (u karoserie kombi) jsou auta skoro stejně velká, mají podobnou hmotnost, ale nedá se to srovnávat.
Škodovka je mnohem méně pohodlná, než byla Lancie, motor Škodovky je mnohem hlučnější a jede se v tom hůř. Ale když vozím věci a potřebuji prostor, tak Lancie měla poloviční kufr oproti Oktávce. Když jsem chtěl sehnat něco na Lancii, musel jsem hledat, shánět, volat a doufat. Kvůli dílům na Oktávku už ani nemusím volat, jedu do autodílů a tam vše mají. Spotřeba TDI je tak o půl litr méně než JTD, ale o JTD skoro nevíš - zatímco u TDI víš každou vteřinu jaký máš pod kapotou motor. U Oktávky je hodně věcí promyšlených a konstruktér byl asi ze starých časů, protože počítal s tím že některé díly nevydrží věčně a musí se vyměnit. U Lancie to poskládali na stole nebo na papíře - sice jim to dlouho funguje, ale když se něco mění, tak člověk hodně přemýšlí jak to udělat.

Co je lepší? Nevím. Rozhodně bych z toho nedělal velkou debatu, protože by nikam nevedla.
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Bravomv
Přispěvovatel
Příspěvky: 138
Registrován: 17 říj 2017, 19:31

Příspěvek od Bravomv »

Ten problém, co zmiňuješ u Tipa, mají hlavně ti, co to mají i na LPG, což potom skutečně řeší tím, že tankují 100 oktanový benzin, jelikož ho vyjezdí někteří za delší dobu a kvalitu dnešních benzinů netřeba komentovat. Původně byla ale diskuze o 1,4 16V 95k, což je motor celkem bezproblémový, jen to moc nejede.
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

jericho-3 píše:
fekálek píše:Čím to asi bude, že u nás moc fiatů nejezdí, že by to byla taková kvalita a vyčůrkaní čehuni ala jericho by si raději koupili šuntový TDI??? :woot:
Fekálku, já koncern už měl, když jsi svoji Octu ještě viděl ve snu a měl jsi zavlhlo..A vůbec nic jsem proti němu neměl, ale postupně mne obdiv přešel, protože mechanik nemá čas si opravovat svoje auto a jezdit v Pd a zahazovat kila dílů jen preventivně mne irituje. A různých oprav koncernů jsem v práci měl dost, takže jsem se vrátil ke značce, kterou nemusím opravovat, vše je přístupné, LEVNÉ a smysluplné..Teď jsem dosedl po krásné jízdě kde mne otravovaly koncerny v zatáčkách, líné to kraksny a kazili mi můj zážitek s tím, jak Bravo dřepí jako přibité a motor zpívá motorové "blues" a já zatáčky prometu bez ztráty květinky. Ty máš neustálou fobii, že ti kteří koncern nemají, jsou jen chudáci, kteří kdyby mohli, tak si koupí zrcadlové brýle a Octu v plné palbě...Posuzuješ vše okolo tebe podle sebe, ale bohudík svět je jinde, lidé nejsou roboti tvého typu..A že jich tady jezdí málo? Je to také náturou, děda měl škodovku, táta měl škodovku, tak i já budu mít škodovku..A hlavně, nechci slevu zadarmo je hlavní důvod, tu škodovku mít..Tak si ji užij.. :)

Já posuzuji auto podle toho, že se v nich už 20 let rejpu a v italským pelechu se rejpat nechci. Mám doma PD a je to 11 let co jsem to koupil s najetými 100000km, dnes 229000 a mimo rozvodu olejú brzd jsem nedělal nic. Ono je to o tom, že opravuješ starou B5,5 PD a ona má najeto 500tis, to je jasný, že je to šrot.
Uživatelský avatar
blacklight
Přispěvovatel
Příspěvky: 381
Registrován: 14 říj 2011, 12:55

Příspěvek od blacklight »

Bravomv píše:Ten problém, co zmiňuješ u Tipa, mají hlavně ti, co to mají i na LPG, což potom skutečně řeší tím, že tankují 100 oktanový benzin, jelikož ho vyjezdí někteří za delší dobu a kvalitu dnešních benzinů netřeba komentovat. Původně byla ale diskuze o 1,4 16V 95k, což je motor celkem bezproblémový, jen to moc nejede.
V tom LPG nebylo.
Po zkušenostech s LPG vím, že je možné naprosto všechno, takže to byla první věc na kterou jsem se díval. Kdyby v tom bylo LPG, tak mávnu rukou, že jde o dalšího montážníka, který to posral.
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Odpovědět

Zpět na „Fiat“