Auto sem koupil za pár korun, protože tlakovalo do vody.
Udělal jsem komplet hlavu, rozvody, vlastně skoro celej motor.
Má to najeto cca 280 000km.
Nechal jsem udělat Chip na výkon Fabie RS - 96kw. Způsobem, že se do jednotky nahrál celý soft z RS.
Auto jelo krásně, ale podle diag turbo tlačilo 1.8 baru.
Po čase odešla spojka - udělala se nová.
Nedlouho na to, ruplo turbo, motor se roztočil, ale nepřetočil. Hned sem to vzal na dílnu - stalo se mi to vedle mého servisu.
Teď ta zásadní věc! Koupil jsem nové repasované turbo z RS - ASZ. Aby byla jistota že už to ten Chip nepohřbí. Je nový cooler, protože starý je plný lopatek. Je nové čidlo tlaku, protože nový cooler má vstup na užší čidlo, než jaké bylo na starém. Výstup z turba je redukce VA na V, plus upravené hadice. Hadice tlak drží. Čidlo ukazuje. Diag nepíše žádnou závadu.
Nový olej a filtr. Plus všechny těsnění na svody. Zaslepený egr ventil.
Ale auto nejede, je to jakoby mělo 90 koní.. Z kopce ve 100km/h na čtyřku plnej plyn a nic se neděje. Hadice na motoru neztvrdnou. Když odpojim u sání hadici, tak natlaci ale hned upusti. Hadice za turbem tlačí o něco víc, ale pořád se to skoro dá udržet jednou rukou.
Podle diag to tlačí 1.2 baru při 2500 ot. Do 2000 ot to nedělá vůbec nic.
Podtlakove ventilky sem vyřadil a zaslepil, aby byl funkční jen na turbo. I jsem je prohazoval a stále nic. Když odpojim váhu vzduchu, tak auto jede ještě hůř.
Spotřeba šla na 12 litrů. Je to jakoby chyběl vzduch.. Ale turbo je nově udělané a podle záznamu tlak dává.
Po čem jít? Nezdá se mi, že by to motor nestačil turbo roztocit, o tolik větší není. Auto při jízdě nezakouri. Hadičky na podtlak jsou nový. Ale ventilky pusou stěží profouknu na obě strany. To by se ale nestalo rupnutim turba ne?
Navíc auto měsíc stálo a přestalo brzdit.. Brzdí až u podlahy. Ale podtlak to má. I po vypnutí motoru to podtlak drží.
Za každou radu i názor budu moc rád
