Kodovanie vstrekov

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1636
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Kodovanie vstrekov

Příspěvek od sky59 »

Co mi stale hlava neberie je fakt ze vstreky vyrabaju ucni rucne dakde v skolskej dielni

Preco?

Preco je kazdy vstrek tak iny ze sa musi kodovat do riadiacej jednotky? Co je na nich tak rozdielne? Preco ich nedokazu vyrabat tak ze budu +-1% v tolerancii?

Su to nejake piezoelementy alebo su tam cievky?

Chapem ze kod je dlhy lebo je samokontrolny, ale kolko a ake udaje ma v sebe zakodovane?

Existuje nejaky online dekoder tychto kodov?

Naozaj nechapem v com je taky velky problem
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Vstřiky se po opravě (ale i nové) kódujou kvůli kultivovanějšímu chodu motoru.Zřejmě piezo vstřiky maj velkou toleranci zdvihu elementu a je třeba přes řj korigovat otevírání vstřiku.Nejsem si vědom, že by se starší typy vstřiků se solenoidem(cívkou) nějak kódovali ale třeba se pletu.
Online dekodér žádnej neexistuje.Kód vytváří přímo testovací mašina na vstřiky a kód se zadává přímo do řj přes diag.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1636
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Příspěvek od sky59 »

Dik,

Tie piezoelementy su riadene vysokym napatim? Mas predstavu stovky, desiatky volt?

Pripadne je taky vstrek testovatelny ohmmetrom?
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Nejde jen o piezo je tam asi 150V.testevat je multimetrem je jako dělat geometrii provázkem.Kody jsou tam kvůli přesnosti dávkování paliva vstřik s tolika komponentama nejsi schopnej vyrobit každej stejnej proto se změří na stolici dávka paliva za určenej čas a kódem se jednotce řekne jak ovládat vstřik aby dávka paliva byla co nejpřesnější.
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1636
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Příspěvek od sky59 »

Nejde o provazek, chcel som sa len spytat ze ti, co to skusali s multimetrom pri piezoelemente by nemali nic namerat

Ak ano, videl som navody kde odpor cievky je radovo ohmy, tak tie by nemali mat ziacen kod

A osobne nesuhlasim, ze by sa to nedalo vyrobit po mechanickej stranke rovnako

Co pripustam je problem s piezo ale aj tak netusim ze ake odchylky tam naozaj su

Kamaratovi menili jeden vstrek do stareho auta, dali novy kod a auto nehralo dobre, tak tam napisal susedny kod z existujuceho stareho vstreku a dodnes beha ako vino, RJ mala
cosi-kdesi naucene...

A vieme imterpretovat ten kod? Ze ake su tam rozdiely?
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

A kolik by bylo zmetků?a kolik by stála taková výroba jednodušší je je vyrobit nějaké toleranci a nakonci upravit pomocí sw.Udajně se testujou v několika režimech kvůli rozdílnosti chování při různém tlaku paliva.Testuje se předvstřik volnoběh střední zátěž a max zatížení.To vše by ten kód měl obsahovat.Podle školícího technika ale není prej pro zkušenýho opravce postavit ten vstřik do středu tolerance a tím prej zůstane i stejnej kód zde ale mluvil o elektro magnetickejch bosch vstřikách.U piezo je to daleko složitější poslední generace má i 9 předvstřiků včetně zpětného hlášení o tlaku ve válci takže je přesnost dávky na místě.Tod vše ze školení dál jsem už kalil. :-)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“