opel zafira tourer 1,6 cdti

Moderátoři: šulda, Moderátoři

kafo
Sběrač informací
Příspěvky: 46
Registrován: 24 dub 2009, 21:46

opel zafira tourer 1,6 cdti

Příspěvek od kafo »

ahoj chlapi prosim o radu co je to za chybu P118B
je sporadicka da sa vymazat ale objavi sa znovu
dakujem
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

kafo
Sběrač informací
Příspěvky: 46
Registrován: 24 dub 2009, 21:46

Příspěvek od kafo »

Dakujem
Toto som cital, ale nie som mudrejsi. Na spodu som cital, ze to moze robit aj MAF senzor. Motor ide akoby sa nic nedialo, len sporadicky vyhodi tuto chybu. A este jednu pred tym a ta sa tykala snimaca teploty vonkajsieho vzduchu, ktory by mal byt sucastou MAF senzora.
Brembo SV
Sběrač informací
Příspěvky: 28
Registrován: 13 črc 2019, 13:03
Bydliště: Matuškovo

Příspěvek od Brembo SV »

Tak neviem,ale doteraz všetky Ople mali snímač teplota okolitého vzduchu pod predným nárazníkom. A MAP senzor obsahoval i snímač teploty nasávaného vzduchu. Vačšina CDTI motorov v Oploch potrebuje správne udaje zo snímača okolitého vzduchu.
kafo
Sběrač informací
Příspěvky: 46
Registrován: 24 dub 2009, 21:46

Příspěvek od kafo »

Pomylil som si MAF s MAP sensorom (wallbash)
Chcem sa opytat tlak paliva v raily pri vypnutom motore by mal byt stabilny napr. 100 kPa. No mne to skace od 80 az do 460 kPa. Je to normalne, alebo je zly senzor tlaku.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Snímač ko nebo čerpadlo pulzuje,regulátor,může toho být víc...
kafo
Sběrač informací
Příspěvky: 46
Registrován: 24 dub 2009, 21:46

Příspěvek od kafo »

Ale ked tlak skace pri vypnutom motore tak bude zly snimac tlaku, vtedy cerpadlo netlakuje a tiez regulator je otvoreny ak sa teda nemylim :?
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Ak skáče pri vypnutom motore, tak buď je snímač KO alebo z nejakého dôvodu kolíše referenčné napätie.
kafo
Sběrač informací
Příspěvky: 46
Registrován: 24 dub 2009, 21:46

Příspěvek od kafo »

Referencnym napatim su napajane vsetky snimace? Cize by kolisali aj tie ostatne. Na obrazku je ako to kolise pri vypnutom motore. Obrázek
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Ano predpokladám že tam bude zavesených viac snímačov, treba pozrieť schému. Chyba sa môže prejavovať len na tomto jednom (napr. vyhnitý kábel). Ideálne ak máš viackanálový osciloskop, tak si zobrať ref. napätie na snímači, kostru (obvykle tam býva zvýšený potenciál nie čistá kostra), a výstup zo snímača porovnať s tým čo ide do RJ. Alebo to teda riskni a skús dať druhý snímač. Čím to čítaš, je to nejaká univerzálna OBD diagnostika? Nebolo by od veci overiť to ešte s niečím iným. Takisto Chyba P118B – je k nej aj nejaký popis v Angličtine?
kafo
Sběrač informací
Příspěvky: 46
Registrován: 24 dub 2009, 21:46

Příspěvek od kafo »

Roman1648 dal hore odkaz na stranku. Ano je to uni diagnostika cez mobil a pozeral som to cez dve apky a v oboch to skakalo.
kafo
Sběrač informací
Příspěvky: 46
Registrován: 24 dub 2009, 21:46

Příspěvek od kafo »

Snimac vymeneny z druheho rovnakeho auta, ktory je dobry, ale ta posr.... chyba sa objavila zase. Co by to mohlo byt ine uz neviem, lebo ten tlak v raily je celkom stabilny, neskace to tak. Aj pocitovo mi pride ten motor taky kludnejsi. Ale co to teda chce. Mne sa zda, ze tu chybu zapise pri starte chladnejsieho motora. Aku funkciu ma na diesely lamda sonda a ci funguje len pri studenom alebo aj teplom motore? :?
Brembo SV
Sběrač informací
Příspěvky: 28
Registrován: 13 črc 2019, 13:03
Bydliště: Matuškovo

Příspěvek od Brembo SV »

Ked je lamda sonda vyhrievená-čo asi bude,funguje pri studenom i teplom motore. Z nej získava riadiaca jednotka udaje pre riadenie EGR a regenerácie DPF.
kafo
Sběrač informací
Příspěvky: 46
Registrován: 24 dub 2009, 21:46

Příspěvek od kafo »

Takze bol som v opli a bolo mi povedane, ze je to cidlo B 136 neejaka sonda NOx spolu aj s cidlom teploty vyfukovych plynov a cena origo dielu 638 €. Existuje aj nejaka nahrada, ci? Moze to mat vplyv na regeneraciu DPF, lebo mam dojem, ze mi to velmi casto reheneruje a to chodim, len dlhsie trasy, ziadne mesto. Vie mi niekto poradit fachmana na diagnostiku v okoli Levic, Nitry,Novej Bane. Dakujem.
kafo
Sběrač informací
Příspěvky: 46
Registrován: 24 dub 2009, 21:46

Příspěvek od kafo »

Takze cidlo vymenene, ale chyba ostala. Nevie niekto, ci treba robit pri vymene aj nejake zakladne nastavenia?
Toto som nasiel o tom cidle
DTC P118B Teplota snímača hmoty tuhých znečisťujúcich látok nie je prijateľná

Opis obvodu / systému
Senzor tuhých znečisťujúcich látok (PM) monitoruje množstvo tuhých znečisťujúcich látok (sadze) vo výfukových plynoch nafty vychádzajúcich z výfukového potrubia. PM senzor je podobný ako vyhrievaný kyslíkový senzor s keramickým prvkom, ale obsahuje aj individuálne kalibrovanú riadiacu jednotku senzora (SCU). Snímací prvok obsahuje hrebeňové interdigitálne elektródy (IDE), ohrievač a kladný odpor teplotného koeficientu na meranie teploty. Činnosť PM senzora je založená na charakteristike elektrickej vodivosti tuhých znečisťujúcich látok. Keď výfukové plyny prúdia cez snímací prvok, sadze sa absorbujú v hrebeňoch medzi elektródami a nakoniec vytvárajú vodivú cestu. Pri vytvorení cesty generuje prúd založený na napätí privádzanom do prvku. Proces merania pokračuje, kým sa nedosiahne predvolená hodnota prúdu. Aby sa predišlo zavádzajúcim údajom, snímač vykoná regeneráciu, pri ktorej sa sadze očistia zahriatím prvku pred začatím fázy merania. Množstvo regenerácií je založené na stratégii vozidla: po dosiahnutí kalibrovaného počtu regenerácií sa kumulatívne hodnoty prúdu použijú na stanovenie množstva koncentrácie sadzí vo výfukových plynoch, čo zase určuje účinnosť zachytávania filtra tuhých znečisťujúcich látok (DPF) ).

Podmienky pre spustenie DTC
DTC P142C, P142D, P142E, P142F, P1474, P1475, P1476, P1477, P1478, P16D7, P16D8, P16D9, P24B0, P24B1, P24B3, P24B5, P24B6, P24D0 nie je alebo nie je02. Zapaľovanie je zapnuté. Vozidlo malo minimálny čas vypnutia 8 h. Napätie zapaľovania je vyššie ako 11 V. Relé 2 ovládacieho modulu redukčného činidla má príkaz ZAPNUTÉ. DTC beží nepretržite, keď sú splnené vyššie uvedené podmienky.

Podmienky pre nastavenie DTC
Riadiaca jednotka snímača konkrétnej látky detekuje vnútornú chybu snímača.

Overenie obvodu / systému
1. Zapaľovanie zapnuté. Overte, či nie sú nastavené žiadne ďalšie kódy DTC⇒ Ak sú nastavené akékoľvek iné kódy DTC Pozri Diagnostický poruchový kód (DTC) Zoznam Vozidlo⇓ Ak nie sú nastavené žiadne iné kódy DTC 2. Overte, či nie je nastavený kód DTC P118B. ⇒ Ak sa nastaví kód DTC Vymeňte snímač hmoty tuhých znečisťujúcich látok B136.⇓ Ak sa kód DTC nenastaví 3. Všetko je v poriadku
Odpovědět

Zpět na „Opel“