spojky
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Tohle byl běžný postup práce mechána- živnostníka nebo kutila v dobách po roce 1989 /a za socíku běžné/ v ranných dobách kapitalismu, jen Rus je na tom lépe, má bateriový utahovák a škálu rukavic, aby ruce ochránil. My měli jen golu , vietnamské montérky a chuť do práce s nadšením, že děláme na sebe..Já dělal mnoho let bez zdviže, ležel jsem na hlíně, pak na betonu na pytli od brambor..A dokonce jsem takhle měnil i kliky motorů , kdy blok visel jen na silentbloku ..Protože byly i situace, že se muselo opravovat přímo na místě nebo nebyla možnost agregát vyndat ven..A samozřejmě rychlost byla rozhodující a člověk bral vše, co se naskytlo, protože složenky nečekaly , až se zadaří ...Dnes je to pro mnohé nepochopitelné, mnozí by už ani převodovku neunesli, rozmáčkli by si placku mobilu v kapse a mohli by se sesypat ze stresu..Rusové si také vždy uměli pomoci, co jim také zbývalo..
nepropadat panice...
Všetko sa dá, ak sa chce. Aj ja som takto pracoval 17 rokov. Od 14tich na stojkach v starej garáži, vonka, kde prišlo. Starý režim som nezažil za komáčov a ani nechcem, kde nebolo na výber. Ja som nemal peniaze inak fungovať a dovoliť si kúpiť, alebo opýtať od rodičov pomoc a zainvestovať na zdviž. Frajer je, to ano. Toto nie je práca, ale trápenie. Teraz zdviž mám a sem tam aj takto pracujem, ale postaviť sa už niekedy nevládzem. Kolená ko, bedrové klby ma seknu tak, že skoro spadnem a všetko z prechladení z takejto práce po ležiačky a to nemám ani 35. Najlepšie sa robilo v daždi pod dáždníkom, alebo tranzit v snehu pri -22 v zime, výmena spojky z diesla v blate,.... . Je mi na smiech z niektorých rovesníkov , alebo mladých, ako plačú, že si zašpinili rúčky v klimatizovanej dieni. Hned si spomeniem, ako mi prevodovka jebla na hlavu pod autom na špálikoch vonka, ach. To boli zážitky
Dá se všecko. Ale rozjebat půl auta na zemi už dnes není ideál.. bez zvedáku, vzduchu atd si nevyděláš.. stejně tak bez šikovnosti a znalosti věci, kde si co můžeš ulehčit..
jak píše JozefC - pod autama sem se taky na zemi naležel dost, mráz nemráz... a v 37 záda v prdeli a podobně, celkem trvalo, než jsem se nějak zbrchal.. ono se to pak sečte a je hotovo...
jak píše JozefC - pod autama sem se taky na zemi naležel dost, mráz nemráz... a v 37 záda v prdeli a podobně, celkem trvalo, než jsem se nějak zbrchal.. ono se to pak sečte a je hotovo...
A nebo když vidím v televizi úředníka z ministerstva, jak má v kanceláři +30st. a nemůže plnohodnotně pracovat ( sedět na prdeli, koukat na PC a přehazovat papíry... ).JozefC píše:Kolená ko, bedrové klby ma seknu tak, že skoro spadnem a všetko z prechladení z takejto práce po ležiačky a to nemám ani 35. Najlepšie sa robilo v daždi pod dáždníkom, alebo tranzit v snehu pri -22 v zime, výmena spojky z diesla v blate,.... . Je mi na smiech z niektorých rovesníkov , alebo mladých, ako plačú, že si zašpinili rúčky v klimatizovanej dieni. Hned si spomeniem, ako mi prevodovka jebla na hlavu pod autom na špálikoch vonka, ach. To boli zážitky
Jojo, jednou za čas se to dá. Ale denně NE. Člověk se nemůže pořádně zapřít atd. Furt se zvedáš pro vercajk. Když dělám spojku, tak nasazuju převodovku, že se nahnu vrchem přes díru mezi nosníkem a motorem. Horší je, že ten člověk musí mít sílu, ale má lepší přehled při navedení na přírubu. Pakárna jsou i vejfuky v leže. Ne vždy to jde dobře nad zadní nápravou, když je auto méně zvedle.
Toledo 1L, 1Z. Octavia 1Z, BSE. Caravelle T4, ABL.
Máš pravdu, musela to být někdy konspirace, auto si odvezl s klouzající spojkou, a přivezl opravenou.. A majitel byl spokojen, možná pokud by viděl ten přístup, tak by zaváhal, ale cena byla vždy příznivá...Byl jsi na to sám a náklady byly často minimální...2-3 spojky a měl jsi většinou na většinu nájmu.. na zdraví jsi kašlal, v mládí máš zdraví na háku, bylo ho dost. Až postupně jsi platil cenu , kterou jsi už nezůčtoval...ondra.p píše:By mě spíš zajímalo jak by ten jeho business fungoval tady v čechách kdyby ti přijel borec před barák a nebo na parkoviště vyměnit spojku. Borec na svých stránkách píše že firmu založil v roce 2010 a má za sebou 2500zákazníků. Jestli tímto stylem opravdu udělal 2500 spojek tak je to fakt machr
nepropadat panice...
Jj,20 let na huti přehazuješ železo,denně v rukach přes 20 tun,jeste prescasy atd.No a ve 40 jsem rád,ze se nažeru,v noci nespiš od bolesti,bo ramena,lokty,zápěstí v prdeli..Vici píše:Dá se všecko. Ale rozjebat půl auta na zemi už dnes není ideál.. bez zvedáku, vzduchu atd si nevyděláš.. stejně tak bez šikovnosti a znalosti věci, kde si co můžeš ulehčit..
jak píše JozefC - pod autama sem se taky na zemi naležel dost, mráz nemráz... a v 37 záda v prdeli a podobně, celkem trvalo, než jsem se nějak zbrchal.. ono se to pak sečte a je hotovo...
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Samozřejmě, zdraví je vždy přednější a díky za vymoženosti..Jen se člověk pousměje, když dělá třeba s "nějakým mlaďasem",/samozřejmě na zdviži/ když přestane telefonovat, tak slyším, ty jo to je ale zasrané..Pak zase, to je ale masakr , jak je to utažené..to to mám dělat rukou? A nakonec , a tohle všechno se má vyndat a povolit? Proto je také dnes práce tak drahá a třeba auto, jinak v bezvadném stavu se vyhodí, protože udělat dnes spojku je pro mnohé "ekonomický nesmysl"..A auto se nekupuje podle toho, jak případná oprava toho kterého typu je nákladná, ale jaké vyfikundace auto obsahuje..Přitom stačí tak málo, používat hlavu, ale samozřejmě musí v ní něco být..
nepropadat panice...