Dobíjení akumulátoru prostřednictvím solárního panelu

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Dobíjení akumulátoru prostřednictvím solárního panelu

Příspěvek od Forest »

Zdravím,

obracím se na vás s prosbou o radu neboť elektrice a elektronice nerozumím dostatečně na to, abych si na následující s jistotou odpověděl.

1) Fabia 1.4MPI, kterou se jezdí velice sporadicky a vždy pouze couračky po městě takže se nezvládá dobíjet.


Mám k dispozici solární střešní okno z Audi A6 (na vyžádání mohu dodat OEM číslo) a rád bych toto využil pro dobíjení (nejlépe udržování stavu) baterie (nejedná se o gelovku).

Otázka zní: Co mi brání (chápej mohlo by být zdrojem problému), když solár hodím na palubní desku za přední okno a propojím prostřednictvím zásuvky autozapalovače? Tento by měl být dle mých informací nejen jištěný ale i být napřímo napojen na baterii.


2) Mám gelovou baterku, kterou bych rád využil jako úložný zdroj elektrické energie získané z výše jmenovaného solárního panelu.

Otázka zní: Co mi brání (chápej mohlo by být zdrojem problému), zapojit zmiňovaný solární panel na tuto baterii a nechat ji průběžně (v rámci dostupnosti slunečního záření) dobíjet?

Předem děkuji za odpovědi k tématu.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1727
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

přebíjení, po dosáhnutí nabytí baterie se musí solár odpojit, jenže odpojením se dekraduje, takže musíš zajistit aby se proud někde využíval i když nedobíjí baterii, třeba nějakým odporem který bude hřát a energii spotřebovávat.

Další věcí jsou parametry, jinak to bude dobíjet při přímem slunci a jinak při zamračeném a není to prdel, musíš vědět koliv Voltů z toho leze maximálně, typicky třeba 20-24V a tyto volty musíš stabilizátorem napětí upravit na 13,8V, dále osadit diody a kondenzátory, aby nedocházelo k nějakým cyklickému zapínání a vypínaní stabilizátoru z důvodu připojení zátěže...

No sranda to je, řeším něco podobného na čerpadlo do zahradního jezírka a není to taková sranda jak se na první pohled zdá.
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

WOB píše:No sranda to je, řeším něco podobného na čerpadlo do zahradního jezírka a není to taková sranda jak se na první pohled zdá.
Děkuji za odpověď. Přiznávám, že jsem z toho nemile překvapen.


Vyvstává jiná otázka: zda nekoupit nějaký již hotový výrobek a pouze vyměnit solární panel za diskutovaný, který je silnější.


Jinak s tou gelovkou jsem to právě zamýšlel na zálivku záhonu na chalupě. Domníval jsem se, že to neutáhne motorek z ostřiku předního skla a že bude nutné využít toho uložiště (gelovka) ale ten se rozeběhl a generoval opravdu značný proud vody.

Vzhledem k tomu, že mám ty solární panely dva, přemýšlel jsem, že bych tím mohl realizovat zálivku u rodičů když nejsou doma a tam by bylo potřeba už i většího čerpadla, které mám k dispozici, které už by tu gelovku vyžadovalo.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1727
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

Promiň, nevím, neodkážu posoudit, to jsi postnul má sotva 1W, to je nějaké slabé, ne? Já na to hlavně absolutně nemám čas, jsem od rána do večera v práci a dokončuju práce, protože je jí prostě starně moc a udělat se to musí, fakturovat se to bude potom. Takže ladit nějaké zapojení aby to stálo pár kaček budu až možná v zimě nebo po vánocích.

Zkus se na to stejný zeptat spíš tady, tady by ti někdo mohl pomoci více: http://forum.mypower.cz/index.php
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
Uživatelský avatar
oktáf
Přispěvovatel
Příspěvky: 742
Registrován: 23 led 2006, 21:24
Bydliště: Loděnice

Příspěvek od oktáf »

a co třeba využít něco hotového ?
https://www.dx.com/p/xsuni-cm3024z-50a- ... SejNugza70
CFHC
Diletant_a_Laik
Přispěvovatel
Příspěvky: 318
Registrován: 07 říj 2011, 10:16

Příspěvek od Diletant_a_Laik »

Dost se toho dá dočíst na fóru gliding.cz, kde se řešilo dobíjení palubních gelovek větroňů pomocí solárů. Ale je potřeba se zaregistrovat.
http://www.gliding.cz/forum/viewtopic.php?f=4&t=548
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1727
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

oktáf píše:a co třeba využít něco hotového ?
https://www.dx.com/p/xsuni-cm3024z-50a- ... SejNugza70
super ale jak se dostanu k funkcím, nechápu co ta krabička dělá, píšou na vstupu jen max 18V, a nikde jsem se nedočetl co z toho leze ? Nějaké spínání ? Pokud o tom víš víc prosím rozepiš se. Cena je pochopitelná.
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Řešení za pár kaček (z Číny ještě za méně), odzkoušeno kolegou. Tomu to funguje díky přidaným součástem tak, že má dvě čerpadla - jedno si natáhne do rezervoárů vodu a druhé dávkuje zálivku prostřednictvím kapénkové závlahy.

Pozn.: funguje mu to na klasické autobaterii ale zmínil, že trakční by byla vhodnější
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4192
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

co koupit malý panel který dává jen pár mA na pokrytí spotřeby auta ?
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Jarda S. píše:co koupit malý panel který dává jen pár mA na pokrytí spotřeby auta ?
Neni pro me resenim, protoze to neresi prebijeni. Navic bych musel neco dalsiho porizovat.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
vilik
Přispěvovatel
Příspěvky: 455
Registrován: 24 led 2006, 07:25

Příspěvek od vilik »

Mám na zahradě u grilovacího posezení nainstalované autorádio VW Beta.Protože jsem nechtěl dělat nic komplikovaného, napájím rádio již třetím rokem 55 Ah vyřazenou autobaterií. Přímo na baterii mám připojen zdroj 230/12/250mA a to natrvalo. Již třetím rokem. I v zimě. Nevím, jak by se projevilo přebíjení. Asi nijak, protože nabitá baterie má vyšší napětí než zdroj, takže proud poklesne někam k nule.

S tím málo mA solárem to bude podobné. :)
VW Sharan
1.9 TDI PD
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Teď tady mám na servis obytný transportér se solárními panely na střeše a má to jakousi krabičku, která hlídá nabíjení aku. Dá se nastavit jaké baterie jsou použité - normální, gelové... a podle toho to asi hlídá napětí. Buď dobíjí pouze přídavnou baterii, nebo po zapnutí tlačítka i tu u motoru. Zkusím to vyfotit, ale líbí se mi to. :)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Předem díky, Mirku. Ideálně nějaké označení. A VIN prosím do soukromé zprávy, abych si to mohl v Partslinku když tak dohledat.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1727
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

jestli najdeš nějaké označení nebo štítek, tak to hoď sem, třeba půjde dohledat výrobce.
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Vyfotím, ale je to dodělávaná vestavba a ta krabička je hodně podobná těm v odkazech výše, napětí na slunci to drží někde kolem 14,2. (nastaveno na klasickou baterii - je tam trakční, dolívací) Před panelákem mu nějaký idioti ukradli solár ze střechy, už tam má jinej. :o
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“