Dobíjení akumulátoru prostřednictvím solárního panelu
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7023
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Dobíjení akumulátoru prostřednictvím solárního panelu
Zdravím,
obracím se na vás s prosbou o radu neboť elektrice a elektronice nerozumím dostatečně na to, abych si na následující s jistotou odpověděl.
1) Fabia 1.4MPI, kterou se jezdí velice sporadicky a vždy pouze couračky po městě takže se nezvládá dobíjet.
Mám k dispozici solární střešní okno z Audi A6 (na vyžádání mohu dodat OEM číslo) a rád bych toto využil pro dobíjení (nejlépe udržování stavu) baterie (nejedná se o gelovku).
Otázka zní: Co mi brání (chápej mohlo by být zdrojem problému), když solár hodím na palubní desku za přední okno a propojím prostřednictvím zásuvky autozapalovače? Tento by měl být dle mých informací nejen jištěný ale i být napřímo napojen na baterii.
2) Mám gelovou baterku, kterou bych rád využil jako úložný zdroj elektrické energie získané z výše jmenovaného solárního panelu.
Otázka zní: Co mi brání (chápej mohlo by být zdrojem problému), zapojit zmiňovaný solární panel na tuto baterii a nechat ji průběžně (v rámci dostupnosti slunečního záření) dobíjet?
Předem děkuji za odpovědi k tématu.
obracím se na vás s prosbou o radu neboť elektrice a elektronice nerozumím dostatečně na to, abych si na následující s jistotou odpověděl.
1) Fabia 1.4MPI, kterou se jezdí velice sporadicky a vždy pouze couračky po městě takže se nezvládá dobíjet.
Mám k dispozici solární střešní okno z Audi A6 (na vyžádání mohu dodat OEM číslo) a rád bych toto využil pro dobíjení (nejlépe udržování stavu) baterie (nejedná se o gelovku).
Otázka zní: Co mi brání (chápej mohlo by být zdrojem problému), když solár hodím na palubní desku za přední okno a propojím prostřednictvím zásuvky autozapalovače? Tento by měl být dle mých informací nejen jištěný ale i být napřímo napojen na baterii.
2) Mám gelovou baterku, kterou bych rád využil jako úložný zdroj elektrické energie získané z výše jmenovaného solárního panelu.
Otázka zní: Co mi brání (chápej mohlo by být zdrojem problému), zapojit zmiňovaný solární panel na tuto baterii a nechat ji průběžně (v rámci dostupnosti slunečního záření) dobíjet?
Předem děkuji za odpovědi k tématu.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
přebíjení, po dosáhnutí nabytí baterie se musí solár odpojit, jenže odpojením se dekraduje, takže musíš zajistit aby se proud někde využíval i když nedobíjí baterii, třeba nějakým odporem který bude hřát a energii spotřebovávat.
Další věcí jsou parametry, jinak to bude dobíjet při přímem slunci a jinak při zamračeném a není to prdel, musíš vědět koliv Voltů z toho leze maximálně, typicky třeba 20-24V a tyto volty musíš stabilizátorem napětí upravit na 13,8V, dále osadit diody a kondenzátory, aby nedocházelo k nějakým cyklickému zapínání a vypínaní stabilizátoru z důvodu připojení zátěže...
No sranda to je, řeším něco podobného na čerpadlo do zahradního jezírka a není to taková sranda jak se na první pohled zdá.
Další věcí jsou parametry, jinak to bude dobíjet při přímem slunci a jinak při zamračeném a není to prdel, musíš vědět koliv Voltů z toho leze maximálně, typicky třeba 20-24V a tyto volty musíš stabilizátorem napětí upravit na 13,8V, dále osadit diody a kondenzátory, aby nedocházelo k nějakým cyklickému zapínání a vypínaní stabilizátoru z důvodu připojení zátěže...
No sranda to je, řeším něco podobného na čerpadlo do zahradního jezírka a není to taková sranda jak se na první pohled zdá.
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
- Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7023
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Děkuji za odpověď. Přiznávám, že jsem z toho nemile překvapen.WOB píše:No sranda to je, řeším něco podobného na čerpadlo do zahradního jezírka a není to taková sranda jak se na první pohled zdá.
Vyvstává jiná otázka: zda nekoupit nějaký již hotový výrobek a pouze vyměnit solární panel za diskutovaný, který je silnější.
Jinak s tou gelovkou jsem to právě zamýšlel na zálivku záhonu na chalupě. Domníval jsem se, že to neutáhne motorek z ostřiku předního skla a že bude nutné využít toho uložiště (gelovka) ale ten se rozeběhl a generoval opravdu značný proud vody.
Vzhledem k tomu, že mám ty solární panely dva, přemýšlel jsem, že bych tím mohl realizovat zálivku u rodičů když nejsou doma a tam by bylo potřeba už i většího čerpadla, které mám k dispozici, které už by tu gelovku vyžadovalo.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Promiň, nevím, neodkážu posoudit, to jsi postnul má sotva 1W, to je nějaké slabé, ne? Já na to hlavně absolutně nemám čas, jsem od rána do večera v práci a dokončuju práce, protože je jí prostě starně moc a udělat se to musí, fakturovat se to bude potom. Takže ladit nějaké zapojení aby to stálo pár kaček budu až možná v zimě nebo po vánocích.
Zkus se na to stejný zeptat spíš tady, tady by ti někdo mohl pomoci více: http://forum.mypower.cz/index.php
Zkus se na to stejný zeptat spíš tady, tady by ti někdo mohl pomoci více: http://forum.mypower.cz/index.php
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 318
- Registrován: 07 říj 2011, 10:16
Dost se toho dá dočíst na fóru gliding.cz, kde se řešilo dobíjení palubních gelovek větroňů pomocí solárů. Ale je potřeba se zaregistrovat.
http://www.gliding.cz/forum/viewtopic.php?f=4&t=548
http://www.gliding.cz/forum/viewtopic.php?f=4&t=548
super ale jak se dostanu k funkcím, nechápu co ta krabička dělá, píšou na vstupu jen max 18V, a nikde jsem se nedočetl co z toho leze ? Nějaké spínání ? Pokud o tom víš víc prosím rozepiš se. Cena je pochopitelná.oktáf píše:a co třeba využít něco hotového ?
https://www.dx.com/p/xsuni-cm3024z-50a- ... SejNugza70
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
- Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7023
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Řešení za pár kaček (z Číny ještě za méně), odzkoušeno kolegou. Tomu to funguje díky přidaným součástem tak, že má dvě čerpadla - jedno si natáhne do rezervoárů vodu a druhé dávkuje zálivku prostřednictvím kapénkové závlahy.
Pozn.: funguje mu to na klasické autobaterii ale zmínil, že trakční by byla vhodnější
Pozn.: funguje mu to na klasické autobaterii ale zmínil, že trakční by byla vhodnější
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
- Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7023
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Neni pro me resenim, protoze to neresi prebijeni. Navic bych musel neco dalsiho porizovat.Jarda S. píše:co koupit malý panel který dává jen pár mA na pokrytí spotřeby auta ?
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Mám na zahradě u grilovacího posezení nainstalované autorádio VW Beta.Protože jsem nechtěl dělat nic komplikovaného, napájím rádio již třetím rokem 55 Ah vyřazenou autobaterií. Přímo na baterii mám připojen zdroj 230/12/250mA a to natrvalo. Již třetím rokem. I v zimě. Nevím, jak by se projevilo přebíjení. Asi nijak, protože nabitá baterie má vyšší napětí než zdroj, takže proud poklesne někam k nule.
S tím málo mA solárem to bude podobné.
S tím málo mA solárem to bude podobné.
VW Sharan
1.9 TDI PD
1.9 TDI PD
Teď tady mám na servis obytný transportér se solárními panely na střeše a má to jakousi krabičku, která hlídá nabíjení aku. Dá se nastavit jaké baterie jsou použité - normální, gelové... a podle toho to asi hlídá napětí. Buď dobíjí pouze přídavnou baterii, nebo po zapnutí tlačítka i tu u motoru. Zkusím to vyfotit, ale líbí se mi to.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série
- Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7023
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Předem díky, Mirku. Ideálně nějaké označení. A VIN prosím do soukromé zprávy, abych si to mohl v Partslinku když tak dohledat.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Vyfotím, ale je to dodělávaná vestavba a ta krabička je hodně podobná těm v odkazech výše, napětí na slunci to drží někde kolem 14,2. (nastaveno na klasickou baterii - je tam trakční, dolívací) Před panelákem mu nějaký idioti ukradli solár ze střechy, už tam má jinej.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série