Poloha pístu perkins

zcela mimo automobilovou tématiku

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Poloha pístu perkins

Příspěvek od Tomas6 »

Kluci dělal jsem motor na motoru z bagru. Je to nějaký perkins. Typ bych musel zjistit ale.to je teď asi jedno. Je to klasický přimovstřik s rotačním čerpadlem a turbem. Problém je v tom že motor od prvního startu kouří. Kouří šedo černo bílým kouřem. Se zátěží i bez zátěže. Smrdí to spíš po nespálené naftě. Je podezření že jsou otočené písty. Rozebíral to kolega který nic neznačil,nefotil,naházel vše na jednu hromadu a vy si pak poraďte. Došel přemýšlel škrábal se na hlavě a prej šipkou k rozvodům. Jak jinak. Teď je venku tryska,šipka na pístu vidět není,ale dírka po trysce se ucpe pístem. Logicky by měla asi směřovat do komory v pístu ne? Je úvaha správná? Jak by se ten motor choval kdyby opravdu ten píst byl obráceně? Ještě je podezření na chybu v čerpadle a nebo nevhodné špičky vstřikovačů. Byl s něma nějaký problém,protože cat má jinak osazené motory jak čistý perkins a ty co přišly z Belu byly prej jiné nevhodné.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Zkus zjistit typ motoru, AB, AK, RG... ? našel bych k tomu něco
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Asi dva roky zpátky jsme jeden dělali zadřený na klice,bylo to do nějakého BobCatu, zjisti typ motoru, je to na štítku na bloku, měl bych k tomu mít někde celý manuál
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Tys nám tu taky žádné foto nehodil :)
Ale pokud vidíš, že prohlubeň v pístu není pod vstřikem, bude to ono, přeci jenom tam ty "komory" v pístech nejsou jen tak ;)

Toho kolegu bych to nechal dořešit a nebo příště jen k lopatě :)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Pokud píst není vyosený, což asi není a vybrání pístu dole třeba kvůli trysce ostřiku pístu projde tak u přímovstřiku to klidně může běžet , ale bude to mít špatný chod a může to i hulit.Zkouknul bych všechny válce, zda není třeba přendaný než jeden..A jak ten motor chytá a nic jiného se s tím nedělalo?
nepropadat panice...
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Tak dneska jsem mluvil s technikem z Belu a na 99% je to otočené. Ono to s tím skládáním bylo takové divoké. Jednou já,podruhé kolega,podle toho jak měl kdo čas,bylo to loni v listopadu takže už si málo kdo pamatuje jak se co dalo. V pátek sundám vanu a zkusím to otočit. Snad vyjde tak ojka dolů otočit o 180°... Ten co to rozebíral je takový,no jak bych to řekl, divoký.
Fotku těžko můžu dát,bagr je v Třinci,já ve Zlíně a řeším to po telefonu. V pátek tam pojedu to řešit.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Hezký, no klasický shon a zmatek, co se přihodí lecos ... :D
Tak se po pátku pochlub jak dopadneš ;)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14261
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Takhle jsem kdysi ve zmatku otočil kolo vstřikovacího čerpadla o 180st. v Avii 31, zajímavé bylo, že na éter chytla, teplá chyla i bez éteru a motor i běžel vcelku slušně, když pominu ten bílej kouř :)
Uživatelský avatar
syncon
Aktivista
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 kvě 2006, 09:20
Bydliště: střední čechy :)

Příspěvek od syncon »

jj takhle sem pred lety koupil O1 ALH ve škodovce v praze s KO motorem a odbornici pri vymene hlavy otocily vačku o 180° dokonce i na cistic chytla :o :o
Uživatelský avatar
syncon
Aktivista
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 kvě 2006, 09:20
Bydliště: střední čechy :)

Příspěvek od syncon »

ne opravdu vačku zarez na pravitko byl vzhuru nohama prvni valec strihal
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4188
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

takže vlastně bylo jen čerpadlo o 180 stupnů jinak (noteeth)
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Takže stav se má tak, že se sundala vana, otočit to nešlo,tak se sundala hlava aby se mohl píst povytáhnout,poloha pístu byla ok. To co ucpávalo dírku byla špička v komoře pístu. Dalším bádáním se přišlo na to že v sání je výměník který byl ucpaný. Takže tomu chyběl luft. Bagr je rozdělaný ještě praskla příruba na chladiči,pokračování někdy příští týden.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

MirekX píše:Zkus zjistit typ motoru, AB, AK, RG... ? našel bych k tomu něco
Mirku motor je typu AM. Nenašel bys momenty na hlavu? V neděli to jedu dávat do kupy.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Tak motor poskládaný, nehulí.... Takže blbý výměník.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

To je právě věčný problém stavebních strojů a tou je údržba. I když je stroj k tomu určen, pohybuje se neustále v prachu, bordelu a sračkách. Tzn. že VĚTŠINA závad se od tohoto odvíjí..Takže ucpané sání, zabetonovaný chladič - hlavně vepředu u nakladačů , zmáčklé výf. potrubí a zasraná nádrž jsou nejčastější závady..Dělal jsem u silnic, tam byly běžně chladiče plné kamení, ulámané přepady, ucpané výfuky od dětí apod. a oleje staré ještě ze záruky byly běžná věc. Obsluha většinou má sotva 8 tříd a má stroj jako takový na háku..Takže servismen, než se pustí do čehokoli má prověřit základní věci, zda někdo někdy vůbec měnil palivový fitr atd.atd. než se pustí např. do složitější opravy..Na druhou stranu, slyšet dnes lahodný zvuk dieselu a chytání na otočku, je třeba jít na stavbu a ne do showroomu moderních automobilek..Když mi malý bagřík dělal rýhu pro potrubí na vodu, obdivoval jsem šeptající japonský diesel včetně mloďocha, virtuoza,který ovládal tento stroj "jako na laboratorních váhách" , ale byl to živnostník a stroj byl jeho... :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Diskuze - MIMO mísu“