http://www.autoforum.cz/technika/techni ... -internetu
Hliníkový blok, vačky nalisované na trubce, vahadla z plechu s rolnami , řetízek rozvodů jednoduchý a velmi subtilní konstrukce má umožnit zvýšení výkonu z 350 na 1000 HP..Těžko tomu uvěřit....
Lze věřit , že motor tohle snese?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Lze věřit , že motor tohle snese?
nepropadat panice...
Já teda nevím, ale jaký má výkon vliv na vačku a rozvodový mechanizmu. Pokud je mi známo tak zvýšení výkonu může postihnout maximálně kliku a ojnice s písty, případně uchycení hlavy jako celku (vyšší tlaky) a válců či bloku jako takového a samozřejmě pohonné ústrojí.
Vše výše zmíněně by jsi ohrozil jen zvýšením otáček a to významně, protože by jsi nejspíš musel použít silnější pružiny nebo dvojité pružiny a tím by vznikl vyšší tlak na ventily a vačku, pak by mohla hrozit destrukce a to i slabého rozvodového řetězu.
Vše výše zmíněně by jsi ohrozil jen zvýšením otáček a to významně, protože by jsi nejspíš musel použít silnější pružiny nebo dvojité pružiny a tím by vznikl vyšší tlak na ventily a vačku, pak by mohla hrozit destrukce a to i slabého rozvodového řetězu.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Ano, máš pravdu, ale když vidím kus trubky na které nalisují vačky podle potřeby, ta vahadélka a ty ventilky, tak si vždy vzpomenu, jak se měnívali rozlomené rolny s vypadanými jehlami apod. A BMW už kdysi začínali s postříkaným hliníkem do kterého nacpali písty , nástřik se odlepoval atd.atd,. Vždy jsem měl zato, že při nárůstu tlaků, což samozřejmě u oturbeného motoru nastane, jinak by výkon nebyl, musí být motor extremně tuhý, včetně všech součástek, aby to ustál..A 1000HP si vůbec nedovedu představit, mám dnes dojem, že dnešní "kůň" je vlastně " líný oslík", kterým si mnozí zvyšují ego..Ale třeba jsou v tom dnešní kosmické materiály, a hliník se zvýšenou pevností...
nepropadat panice...
INSTRUKCE PRO STK č. 5/2019 – Postup při kontrole stavu počítadla ujeté vzdálenosti v rámci samostatné evidenční kontroly (MD)
Kontrolní technik však tento stav zadokumentuje pořízením snímku, který bude vložen do Informačního
systému technických prohlídek. Kontrolní technik tuto skutečnost zaznamená do poznámky v záznamníku
závad a následně zaznamená do protokolu o evidenční kontrole. V poznámce protokolu o evidenční kontrole
se uvede podle zjištěné skutečnosti (zjevně nefunguje, nebo chybí) zápis:
„Počítadlo ujeté vzdálenosti zjevně nefunguje, nebo je-li vyžadováno, chybí, a tudíž nebylo možné zjistit
aktuální údaj o stavu počítadla ujeté vzdálenosti.“
V daném případě je vozidlo hodnoceno tak, že z hlediska evidenční kontroly vyhovuje.
V případě jiného druhu technické prohlídky je skutečnost, spočívající zjevně nefungujícího počítadla ujeté
vzdálenosti popřípadě je-li počítadlo ujeté vzdálenosti vyžadováno a chybí, hodnocena jako vážná závada
podle kontrolního úkonu 7.11.2.1 nebo 7.11.2.2.
7.11.2.1 Počítadlo ujeté vzdálenosti, zjevně nefunguje B
7.11.2.2 Počítadlo ujeté vzdálenosti, je-li vyžadováno, chybí B
Instrukce nabývá účinnosti dnem 1. srpna 2019.
(VĚSTNÍK DOPRAVY Informace z resortu Ministerstva dopravy Číslo 8/2019)
Kontrolní technik však tento stav zadokumentuje pořízením snímku, který bude vložen do Informačního
systému technických prohlídek. Kontrolní technik tuto skutečnost zaznamená do poznámky v záznamníku
závad a následně zaznamená do protokolu o evidenční kontrole. V poznámce protokolu o evidenční kontrole
se uvede podle zjištěné skutečnosti (zjevně nefunguje, nebo chybí) zápis:
„Počítadlo ujeté vzdálenosti zjevně nefunguje, nebo je-li vyžadováno, chybí, a tudíž nebylo možné zjistit
aktuální údaj o stavu počítadla ujeté vzdálenosti.“
V daném případě je vozidlo hodnoceno tak, že z hlediska evidenční kontroly vyhovuje.
V případě jiného druhu technické prohlídky je skutečnost, spočívající zjevně nefungujícího počítadla ujeté
vzdálenosti popřípadě je-li počítadlo ujeté vzdálenosti vyžadováno a chybí, hodnocena jako vážná závada
podle kontrolního úkonu 7.11.2.1 nebo 7.11.2.2.
7.11.2.1 Počítadlo ujeté vzdálenosti, zjevně nefunguje B
7.11.2.2 Počítadlo ujeté vzdálenosti, je-li vyžadováno, chybí B
Instrukce nabývá účinnosti dnem 1. srpna 2019.
(VĚSTNÍK DOPRAVY Informace z resortu Ministerstva dopravy Číslo 8/2019)
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
Na vačku zvýšení výkonu vliv trochu má, hlavně výfukové ventily musí otvírat proti podstatně vyššímu tlaku.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série
Řekl bych že, tady bude zátěž zanedbatelná, ale možná se pletu, každopádně Jericho má recht, vidět auto za milion a víc na kterém výrobce šetřil kde se dalo, je smutný pohled. Bohužel, lepší už to nebude, protože se všechny automobilky můžou posrat strachy z pár ekoteroristů co si myslí že spasí planetu a už zítra bude líp.
Uznávám že lehčí rotační součástky mají obrovský vliv na chod i výkon motoru, ale jde to i jinak, třeba titan a podobně. Já bych se u takovéto skládané vačky bál dne kdy se některý palec protočí.
Uznávám že lehčí rotační součástky mají obrovský vliv na chod i výkon motoru, ale jde to i jinak, třeba titan a podobně. Já bych se u takovéto skládané vačky bál dne kdy se některý palec protočí.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
- Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7023
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Pominu-li vše ostatní, pak, navzdory tomu, že jsem si vědom, že výrobní procesy i materiály jsou dnes na vysoké úrovni, neumím si představit, že by něco takového slitina hliníku měla zvládnout. Ale hrozně rád bych se mýlil.
Mimochodem, MirekX má samozřejmě pravdu. Při vyšších tlacích to sériové pružiny nemají šanci zvládat. Hlavně, vyjma zvýšení plnícího tlaku se zvýšeného výkonu dosahuje navýšením spektra otáček, což je pro sériové průžiny též limitující.
PS: někde jsem četl, že s ohledem na pobouřený ohlas fanoušků, příznivců a majitelů Supry Toyota zvažuje návrat k nesmrtelnému 2JZ. Věřím, že pokud použijí objektivně lepší materiály či přesnější výrobní procesy tak by mohl mít ještě větší potenciál ... hlavně, aby nezačali šetřit! Věřím, že zájemci si za kvalitu rádi připlatí.
Mimochodem, MirekX má samozřejmě pravdu. Při vyšších tlacích to sériové pružiny nemají šanci zvládat. Hlavně, vyjma zvýšení plnícího tlaku se zvýšeného výkonu dosahuje navýšením spektra otáček, což je pro sériové průžiny též limitující.
PS: někde jsem četl, že s ohledem na pobouřený ohlas fanoušků, příznivců a majitelů Supry Toyota zvažuje návrat k nesmrtelnému 2JZ. Věřím, že pokud použijí objektivně lepší materiály či přesnější výrobní procesy tak by mohl mít ještě větší potenciál ... hlavně, aby nezačali šetřit! Věřím, že zájemci si za kvalitu rádi připlatí.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)