td rotacka - nacasovanie

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

67gtman
Přispěvovatel
Příspěvky: 115
Registrován: 29 srp 2009, 18:18
Bydliště: TN Slovensko

td rotacka - nacasovanie

Příspěvek od 67gtman »

viete niekto poradit pri statickom nastaveni (s mikrometrom) da sa nejako zistit do ktoreho valca tlaci naftu v momente ked odmeriavam hodnotu pohybu toho piestiku?

a od coho sa odvijaju vsetky tie rozdielne hodnoty - od 0.4mm hadam az po 1.5mm?
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8914
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

No jestli myslíš ze na středu mas hodinky a točit a chceš vědět kolik kam tak kapiláru na výstupy. Jestli jsem to špatně pochopil tak se omlouvám.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
67gtman
Přispěvovatel
Příspěvky: 115
Registrován: 29 srp 2009, 18:18
Bydliště: TN Slovensko

Příspěvek od 67gtman »

myslel som skor - neda sa to napr podla drazky na oske urcit
(teda aby nebolo treba rurky sundavat). Nema na to bosch nejaky standard?

A cim to teda moze byt ze niektore motory pri urcitych hodnotach klepu jak besne a ine idu hladko?
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Moc nerozumiem otázke, ale v princípe hodnota vysunutia piestika v mm nemá nič spoločné s tým ktorý valec páli, resp. keď máš motor v základnej polohe (na ryske) tak hodnota v mm ti určuje základný predvstrek voči HÚ 1. valca a nie ktorý valec páli (teda inak povedané vtedy páli prvý, ale piestik sa vysúva aj pri ostatných). Každý motor reaguje trochu inak lebo už sú všetky vybehané, ale väčšinou im pasuje trochu väčší predvtrek. Niekedy sa treba s tým trochu pohrať aj bez hodiniek aby to moc neklepalo, nehúlilo ale aby zas nebol z toho úplný leňochod.
67gtman
Přispěvovatel
Příspěvky: 115
Registrován: 29 srp 2009, 18:18
Bydliště: TN Slovensko

Příspěvek od 67gtman »

no ano ked sa ten piestik hybe, neznamena ze ti strieka do prveho valca, hybe sa pri kazdom valci, ale co s tym
prka
Aktivista
Příspěvky: 1142
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Podle Tvých podivných dotazů usuzuji, že asi nemáš VAG. Bez něj to budeš velice těžko nastavovat. Žádná firemní technická dokumentace ohledně čerpadla Bosch VP 37 s ničím podobným nepočítá. K vstříknutí paliva do válce totiž dojde na základě vzniku potřebného "otevíracího" tlaku paliva ve vstřikovači. Poloha rozdělovacího pístu, kterou bys asi chtěl měřit, bude potom rozdílná u nového nebo vyběhaného čerpadla. Tato poloha bude někde před "horní úvratí" rozdělovacího pístu. Pokud bys při této poloze stačil sledovat i rysku na setrvačníku v nulové poloze, tak by se jednalo o vstřik do 1. válce. Výrobce to však pro hrubé nastavení vymyslel jinak. Rysku setrvačníku na nulu, vačku na "pravítko" a kolík do čerpadla. Teprve potom se pomocí diagnostiky nastaví přesně předvstřik, který je snímán z počátku pohybu jehly na 3. vstřiku.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
patrikE39
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 19 dub 2015, 20:32

Příspěvek od patrikE39 »

ano dá se zjistit do kterého výstupu z rozdělovače paliva se zrovna tlačí palivo.. základní montážní poloha čerpadla je tak aby klínek na hřídeli byl natočený nahoru a lehce do leva. v ten moment se plní výstup k prvnímu válci a na rozdělovači je označen písmenem A .
O1 1.9TDi combi AGR 96kw
BMW E39 525 MTDS sedan 150kw?
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Trochu mi uniká, k čemu to 67gtman potřebuje,hansdob to na začátku napsal , asi patrně někam aplikuje čerpadlo , které tam nepatří. Protože různé motory -firmy měly vývod k 1. válci jinak a na to stačí dát uřízlou trubku na které je průsvitná hadička a točit motorem, až se začne zvedat hladina v hadičce, začíná vstřik toho kterého válce. Ale proč se s tím trápit, když to není tajemství, a pánové to zde popsali.. :o
nepropadat panice...
patrikE39
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 19 dub 2015, 20:32

Příspěvek od patrikE39 »

tak kluci on se ptá na TDčko takže má motor s neřízeným čerpadlem a bez snímaného vstřiku, tudíž mu nejaký VAG jak popisujete bude uplně k ničemu ;)
O1 1.9TDi combi AGR 96kw
BMW E39 525 MTDS sedan 150kw?
67gtman
Přispěvovatel
Příspěvky: 115
Registrován: 29 srp 2009, 18:18
Bydliště: TN Slovensko

Příspěvek od 67gtman »

No ono to malo rj, ta isla do kytek a ked sa odpojila klepal alebo to islo v nudzaku jak lemra, potreboval neskorsi vstrek ale uz to viacmenej mam
Jasne td=mechanika zadny vag
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

:) Tak to jo, aspoň nebudeš mít nouzáky a zbyde ti mnoho drátů, které jsou pro TDI životně důležité , ale tobě budou ukradené...
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14261
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

67gtman píše:No ono to malo rj, ta isla do kytek a ked sa odpojila klepal alebo to islo v nudzaku jak lemra, potreboval neskorsi vstrek ale uz to viacmenej mam
Jasne td=mechanika zadny vag
Má to čerpadlo el. cívku na regulaci počátku vstřiku?
patrikE39
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 19 dub 2015, 20:32

Příspěvek od patrikE39 »

jericho-3 píše::) Tak to jo, aspoň nebudeš mít nouzáky a zbyde ti mnoho drátů, které jsou pro TDI životně důležité , ale tobě budou ukradené...
tyhle řízené rotačky se běžne předelávají na neřízené rotačky ;) .. ona neřízená rotačka se dá upravit aby dala daleko víc paliva s 12mm hlavou než řízené čerpadlo s 12mm hlavou a čipem. a jako bonus nemáš žádné problémy s elekronikou.
O1 1.9TDi combi AGR 96kw
BMW E39 525 MTDS sedan 150kw?
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

To ano, pamätám si to ešte z čias R19 TD alebo Peugeot 306 :)
67gtman
Přispěvovatel
Příspěvky: 115
Registrován: 29 srp 2009, 18:18
Bydliště: TN Slovensko

Příspěvek od 67gtman »

patrikE39 píše:tyhle řízené rotačky se běžne předelávají na neřízené rotačky ;) .. ona neřízená rotačka se dá upravit aby dala daleko víc paliva s 12mm hlavou než řízené čerpadlo s 12mm hlavou a čipem. a jako bonus nemáš žádné problémy s elekronikou.
no ja jsem veru nenasel ziadny navod na akykolvek VE bosch, kazdy len dolad si predvstred pootocenim pumpy na fabricku hodnotu, len akosi vsetci zamlcia podstatne veci - napr ze pootocis tak max 0.4 mm - potom musis rozdelavat rozvody, skusat aj mimo znaciek, navyse ak nedokazes zistit presne tdc (napr ked mas plechovu mierku) potom ozaj len od ucha to ladit. a to je len predvstrek, ostava doladit davku, obohacovac, zhanat sytic ak to zle startuje (to drzim palce - tieto cerpadla uz malokto drzi)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“