Náhrada hlavy motoru DHX 1.9TD 66kW za jiný typ

Moderátoři: šulda, Moderátoři

hrnek
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 12 srp 2019, 22:12
Bydliště: Praha 9

Náhrada hlavy motoru DHX 1.9TD 66kW za jiný typ

Příspěvek od hrnek »

Ahoj motoráři, potřeboval bych poradit mám motor DHX (XUD9 TE/Y nebo XUD9TF/L) u kterého praskl rozvodový řemen a bude se měnit hlava a vačka z jiného motoru. Bohužel verzi motoru nepůjde již ověřit a tak se obávám aby ne mne "nevyšla" hlava ze slabší verze téhož motoru např. XUD9 SD 55 kW a abych neztratil již tak malý výkon 66 kW.

Otázky: jsou hlavy a vačky mezi výkonovými verzemi shodné a o různé kW 55 vs66 se stará čerpadlo a turbo? Nebo nejsou zaměnitelné?


typy motorů XUD jsem našel treba zde: [URL] https://en.m.wikipedia.org/wiki/PSA_XUD [\url]

nemáte zkušenost?
Pokud nejsou shodné dá se záměna nějak jednoduše poznat například vyraženým číslem na hlavě? Děkuji předem za všechny komentáře.

Hrnek
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

A proč se ta hlava mění, při potkání se vačka a překlady rozlomí, ale hlavě většinou nic není..Jinak se tyhle motory průběžně měnily, dostávaly jiná sání, tzn. jsou jiné kanály ven, jsou i různé vačky, hlavy apod. .Pokud to chceš mít opravdu identické, máš mustr tu starou hlavu..Výkon ti dělá čerpadlo a vstřiky, větší ventily a vačka, turbo /intercoler/..TD měl i jiné písty , ale záleží co to je za provedení, bylo těch motorů udělány miliony..
nepropadat panice...
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Pasovat bude měl jsem i obyč 1.9D na TD
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

přesně tak je to stejné nikdy jsem to neřešil...
jediné v čem se to liší je tvar a velikost sacích a výfukových kanálů, staré provedení má hranaté, novější oválné
tuhle jsem na bazoši sehnal srovnanou hlavu komplet s vačkou za 1500 tak pohledej
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Ano hlavy navzájom pasujú, ten novší typ má okrem odlišného prierezu kanálov ešte trochu iný ventilový kryt a podobné detaily ale to je OK. Ak chceš môžem sa pozrieť nejakú hlavu by som možno ešte našiel aj keď asi diaľka bude problém :)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Vačku s podkovami bych snad taky našel
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

A nejsou náhodou ty podkovy nezáměnný s jinou hlavou?Já jen že běžnej postup při výrobě je našroubování a utažení podkov na hlavu předepsaným momentem a prostruženo na požadovaný rozměr.Podkovy jsou pak montovány na své místo, protože jinam jaksi nepasují.
Třeba to maj frantíci jinak a pletu se.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Nemají právě musí se to doskrabat...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Pepíček píše:A nejsou náhodou ty podkovy nezáměnný s jinou hlavou?Já jen že běžnej postup při výrobě je našroubování a utažení podkov na hlavu předepsaným momentem a prostruženo na požadovaný rozměr.Podkovy jsou pak montovány na své místo, protože jinam jaksi nepasují.
Třeba to maj frantíci jinak a pletu se.
Nepleteš se, je to jako půlka karterů u motorky, může to pasovat a nemusí.Taky jsme je nechávali dělat v Jihostroji Velešín a pak upravovali..Já různé překlady z různých motorů vždy schovával..kdyby něco.. :)
nepropadat panice...
hrnek
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 12 srp 2019, 22:12
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od hrnek »

Dík všem za rady. Hlavu a vačku mechanik měnil až ji dostanu zpátky podívám se jestli je po sundání víka kde identická. Předpokládám že ty čtvercový výduchy nepasují na oválný svody tak snad to by melo byt OK.
TANN3R
Přispěvovatel
Příspěvky: 281
Registrován: 06 úno 2016, 21:45

Re: Motoráři sem:Náhrada hlavy motoru DHX 1.9TD 66kW za jiný typ

Příspěvek od TANN3R »

Hodím sem dotaz, ať kvůli tomu nezakládám nové téma: máte nějaký fígl, jak z téhle hlavy dostat ty měděné podložky pod vstřiky? Potřeboval bych dát nové, ale vůbec se mi je nedaří odlepit..
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Motoráři sem:Náhrada hlavy motoru DHX 1.9TD 66kW za jiný typ

Příspěvek od roman1648 »

Větší šroubovák,ne ostrý, klepneš na podložku ( opatrně ) tím se do ní udělá zářez,otočíš šroubovákem a tím ji urveš jak je zapečená,pak jen háček z drátu nějakýho tvrdšího a vyhrábneš ji ven, někdy to jde pěkně zprdele,to jo...
Někdy uděláš i vryp do sedla pod podložkou, to je pak potřeba zapravit frézkou ;) tak hodně zdaru
TANN3R
Přispěvovatel
Příspěvky: 281
Registrován: 06 úno 2016, 21:45

Re: Motoráři sem:Náhrada hlavy motoru DHX 1.9TD 66kW za jiný typ

Příspěvek od TANN3R »

Dík za radu. Já to právě cvičně zkoušel na plonkovní hlavě, co mi leží pod ponkem a vůbec se mi nedaří dostat ven ani jednu. Tak se mi už vůbec nechce do výměny na autě.. Musím to nějak nacvičit.
jozef9
Přispěvovatel
Příspěvky: 845
Registrován: 24 bře 2016, 10:51
Odpovědi: 1

Re: Náhrada hlavy motoru DHX 1.9TD 66kW za jiný typ

Příspěvek od jozef9 »

Len pozor na piest aby nebol v hornej úvrati.
Přílohy
Peugeot.jpg
Peugeot.jpg (3 MiB) Zobrazeno 1277 x
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Re: Náhrada hlavy motoru DHX 1.9TD 66kW za jiný typ

Příspěvek od Tomas6 »

Já když něco tak nejde tak mám tříhraný pilník a točím s ním sikovkama. Většinou podložka povolí.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Odpovědět

Zpět na „Peugeot“