Tak jak je to s 1,6 TDI?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Tak jak je to s 1,6 TDI?
Uvažuji koupi nového auta od koncernu. Chtěl bych 2.0 TDI, ale tato motoruzace je o 50 až 70 tis dražší něž 1,6TDI. Před lety jsem pořád slyšel, že 1,6 nejsou tak dobré jako 2,0. Co je na tom vlastně pravdy?
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 4641
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
problem je v tom ze je to slabsie proste
ak presadnes z o1 66kW do o3 77kW tak sa ti bude zdat ze stará ide lepsie
ak ti ale nevadí ze to proste nejde tak nemas problem a kludne ber 1,6
po chipe to ide pocitovo uz celkom dobre, porovnatelne so zakladnym 2.0
ma to dokonca jednohmotu a nema to vyvazovaky a klapky v sani
cize servisne menej narocnejsie na udrzbu
bral by som bosch CP4 cerpadlo ale, neviem ako je natom continental
ak presadnes z o1 66kW do o3 77kW tak sa ti bude zdat ze stará ide lepsie
ak ti ale nevadí ze to proste nejde tak nemas problem a kludne ber 1,6
po chipe to ide pocitovo uz celkom dobre, porovnatelne so zakladnym 2.0
ma to dokonca jednohmotu a nema to vyvazovaky a klapky v sani
cize servisne menej narocnejsie na udrzbu
bral by som bosch CP4 cerpadlo ale, neviem ako je natom continental
Ale zase má ERG společný s chladičem spalin vzadu pod turbem nebo se pletu? U 2.0tdi CEGA mám EGR s klapkou hezky přístupný zepředu a za motorem je jen chladič spalin.
•Superb 2 Combi VR6 3.6FSI 260PS/350Nm
•Octavia 2 RS Combi 2.0TDI 205PS/391Nm, brzdy 345/310mm
•Octavia Combi 1.9TDI ALH 150PS/327Nm, GT VA, EGR/KAT-off, ATD-HDS57, Strongflex+puky TT, brzdy 312x25mm/280x22mm, Spider 17", SGS Motorpower
•Octavia 2 RS Combi 2.0TDI 205PS/391Nm, brzdy 345/310mm
•Octavia Combi 1.9TDI ALH 150PS/327Nm, GT VA, EGR/KAT-off, ATD-HDS57, Strongflex+puky TT, brzdy 312x25mm/280x22mm, Spider 17", SGS Motorpower
Protože CEGA je u VW jeden z prvních Commonrailů a má řadu věcí společného s 2.0TDi-16v PD/PPD. Jak píšeš vzadu je jen chladič spalin s přepínací klapkou.
Třeba škrtící klapka a ten el. egr je přímo schodný s BKP, vodní pumpa je stejná jako u PD a rozvoďák má taky 30mm, pozdější CRka mají jen 25mm.
Stejně jsou na tom motory CBDC, CBAA, CBAB, CBBB.
Třeba škrtící klapka a ten el. egr je přímo schodný s BKP, vodní pumpa je stejná jako u PD a rozvoďák má taky 30mm, pozdější CRka mají jen 25mm.
Stejně jsou na tom motory CBDC, CBAA, CBAB, CBBB.
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
A o jaký 1.6TDI se bavíme? O CAYx (EA189) v Octavii II apod., nebo o novějším motoru EA288 (Octavia III apod.)?
A do jakýho auta? Caddy, Octavia, Superb...?
A do jakýho auta? Caddy, Octavia, Superb...?
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Díky za reakce. Nebavím se ani tak o dynamice a výkonu, spíš mi jde o to, jak to je s životností, respektive poruchovostí.
Když se začaly 1,6 montovat, tak všichni nadávali jaké to jsou močky (asi jako když nastoupilo PD místo rotačky) a mě by zajímalo, jestli ty řeči byly opodstatněné, nebo ne. Díky
Jinak mám představu tak rok 2013+. Ze sedaček v Oktě mě bolí záda, tak jsem myslel supa nebo passata, eventuelně tourana ale s tou 1,6 to nebude asi žádná sláva, jenže cena je tam většinou dosti nižší.
Když se začaly 1,6 montovat, tak všichni nadávali jaké to jsou močky (asi jako když nastoupilo PD místo rotačky) a mě by zajímalo, jestli ty řeči byly opodstatněné, nebo ne. Díky
Jinak mám představu tak rok 2013+. Ze sedaček v Oktě mě bolí záda, tak jsem myslel supa nebo passata, eventuelně tourana ale s tou 1,6 to nebude asi žádná sláva, jenže cena je tam většinou dosti nižší.
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
No já nevím, ale dělali test s Hiundaiem nebo Kijou v dieselu , to je v podstatě jedno a po najetí 360000km koukali jako sůvy z nudlí, v jak málo poškozeněm stavu auto bylo, motor šlapal neustále jako hodinky , atd. atd. , bohužel v Čechách stejně jako u blbečků z TOP GEARU preferují novináři domácí značky-u nás jednu..Ale osobně věřím, že chvála na motor 1,6 TDI v novém voze Š Skala je oprávněný..Už měli čas motor dodělat, což je koncernová specialita..Nejdřív hrozná reklama, umějí lapit všechny nadšence s omezeným hledím , ale pak jsou úpravy za pochodu, nové modifikace, písty napínáky , atd. s vysvětlením, že původní provedení PŘECE NEMOHLO FUNGOVAT, ale ten průser zaplatí zákazník..A ti blbci přesto jdou opět do nového modelu, i když mají plnou garáž nahromaděných dílů, které zaplatili, vymontovali a schovali..Je to zvláštní odrůda, mne by tohle uráželo, dělat ze mne vola..
nepropadat panice...
- Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7023
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Můj subjektivní názor na základě objektivních postojů majitelů Fabií, Octávií (a jejich koncernových "odvozenin") zní následovně: NEBRAT, došetřit na dvoulitr.
Přiznávám, že neznám nikoho, kdo by si ten motor pořídil ve Scale.
Přiznávám, že neznám nikoho, kdo by si ten motor pořídil ve Scale.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
O.k. díky, neřešme proč chci koncern, ale zkusme se vrátit k tématu co je na těch 1,6 tkách horšího než na dvoulitrech. Samozřejmě se nebudeme bavit o výkonu, ale o spolehlivosti.
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 4641
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
- Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7023
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
S automatem je to neskutečně líný. A jinak EGR je běžná záležitost, která nejde odstranit, DPF častá.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)