Tak jak je to s 1,6 TDI?

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1681
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Bydliště: Ústí nad Labem

Tak jak je to s 1,6 TDI?

Příspěvek od dury2 »

Uvažuji koupi nového auta od koncernu. Chtěl bych 2.0 TDI, ale tato motoruzace je o 50 až 70 tis dražší něž 1,6TDI. Před lety jsem pořád slyšel, že 1,6 nejsou tak dobré jako 2,0. Co je na tom vlastně pravdy?
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4625
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

No,stará pravda,objem ničím nenahradíš.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Registrován: 09 úno 2015, 20:04

Příspěvek od stanomx »

problem je v tom ze je to slabsie proste
ak presadnes z o1 66kW do o3 77kW tak sa ti bude zdat ze stará ide lepsie

ak ti ale nevadí ze to proste nejde tak nemas problem a kludne ber 1,6
po chipe to ide pocitovo uz celkom dobre, porovnatelne so zakladnym 2.0

ma to dokonca jednohmotu a nema to vyvazovaky a klapky v sani
cize servisne menej narocnejsie na udrzbu

bral by som bosch CP4 cerpadlo ale, neviem ako je natom continental
Uživatelský avatar
kočka87
Přispěvovatel
Příspěvky: 208
Registrován: 23 dub 2009, 19:53
Bydliště: Louny/Slaný

Příspěvek od kočka87 »

Ale zase má ERG společný s chladičem spalin vzadu pod turbem nebo se pletu? U 2.0tdi CEGA mám EGR s klapkou hezky přístupný zepředu a za motorem je jen chladič spalin.
•Superb 2 Combi VR6 3.6FSI 260PS/350Nm
•Octavia 2 RS Combi 2.0TDI 205PS/391Nm, brzdy 345/310mm
•Octavia Combi 1.9TDI ALH 150PS/327Nm, GT VA, EGR/KAT-off, ATD-HDS57, Strongflex+puky TT, brzdy 312x25mm/280x22mm, Spider 17", SGS Motorpower
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14261
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Protože CEGA je u VW jeden z prvních Commonrailů a má řadu věcí společného s 2.0TDi-16v PD/PPD. Jak píšeš vzadu je jen chladič spalin s přepínací klapkou.
Třeba škrtící klapka a ten el. egr je přímo schodný s BKP, vodní pumpa je stejná jako u PD a rozvoďák má taky 30mm, pozdější CRka mají jen 25mm.
Stejně jsou na tom motory CBDC, CBAA, CBAB, CBBB.
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

A o jaký 1.6TDI se bavíme? O CAYx (EA189) v Octavii II apod., nebo o novějším motoru EA288 (Octavia III apod.)?

A do jakýho auta? Caddy, Octavia, Superb...?
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1681
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

Díky za reakce. Nebavím se ani tak o dynamice a výkonu, spíš mi jde o to, jak to je s životností, respektive poruchovostí.
Když se začaly 1,6 montovat, tak všichni nadávali jaké to jsou močky (asi jako když nastoupilo PD místo rotačky) a mě by zajímalo, jestli ty řeči byly opodstatněné, nebo ne. Díky

Jinak mám představu tak rok 2013+. Ze sedaček v Oktě mě bolí záda, tak jsem myslel supa nebo passata, eventuelně tourana ale s tou 1,6 to nebude asi žádná sláva, jenže cena je tam většinou dosti nižší.
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

A proč chceš zrovna koncern? Je přece tolik jiných značek na trhu. Levnějších, lepších......
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
astra-11
Přispěvovatel
Příspěvky: 276
Registrován: 20 led 2012, 20:52
Bydliště: Pha

Příspěvek od astra-11 »

To je jasný, koupila hjnujdaje a na do smrti kjunda je.
Cus
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

No já nevím, ale dělali test s Hiundaiem nebo Kijou v dieselu , to je v podstatě jedno a po najetí 360000km koukali jako sůvy z nudlí, v jak málo poškozeněm stavu auto bylo, motor šlapal neustále jako hodinky , atd. atd. , bohužel v Čechách stejně jako u blbečků z TOP GEARU preferují novináři domácí značky-u nás jednu..Ale osobně věřím, že chvála na motor 1,6 TDI v novém voze Š Skala je oprávněný..Už měli čas motor dodělat, což je koncernová specialita..Nejdřív hrozná reklama, umějí lapit všechny nadšence s omezeným hledím , ale pak jsou úpravy za pochodu, nové modifikace, písty napínáky , atd. s vysvětlením, že původní provedení PŘECE NEMOHLO FUNGOVAT, ale ten průser zaplatí zákazník..A ti blbci přesto jdou opět do nového modelu, i když mají plnou garáž nahromaděných dílů, které zaplatili, vymontovali a schovali..Je to zvláštní odrůda, mne by tohle uráželo, dělat ze mne vola.. :(
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Můj subjektivní názor na základě objektivních postojů majitelů Fabií, Octávií (a jejich koncernových "odvozenin") zní následovně: NEBRAT, došetřit na dvoulitr.

Přiznávám, že neznám nikoho, kdo by si ten motor pořídil ve Scale.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1681
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

O.k. díky, neřešme proč chci koncern, ale zkusme se vrátit k tématu co je na těch 1,6 tkách horšího než na dvoulitrech. Samozřejmě se nebudeme bavit o výkonu, ale o spolehlivosti.
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4625
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Tak to je názor od názoru. Jak se s tím jezdí,kam,kolik a kdo,jaký servis,péče.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
astra-11
Přispěvovatel
Příspěvky: 276
Registrován: 20 led 2012, 20:52
Bydliště: Pha

Příspěvek od astra-11 »

U CAYC mi odešel po 374000km jen egr (v autorizaku 23tis s prací)
jinak vše původní, DPF jen čistili, auto jezdí dle pojistky dodnes. Jo a líný to na běžný provoz nebylo...
Cus
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

S automatem je to neskutečně líný. A jinak EGR je běžná záležitost, která nejde odstranit, DPF častá.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“