Mercedes C 180T parkovací brzda!!!
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Mercedes C 180T parkovací brzda!!!
Kluci mám tady Mercedes třídy C model 180T r.v. 1999. Připravuju to na STK. Mám v podstatě hotové vše kromě parkovací brzdy. Měnil jsem tam brzdové čelisti a musel jsem vyměnit i totálně zkorodované plechové štíty ke kterým se čelisti pomocí pružinových pojistek zajišťují. Vše mám sestaveno, ale problém je v seřízení. Tento model už nemá na kolíbce štelovací šroub, ale je to nějaký způsob samoseřizování. Bohužel úplně k hovnu, protože parkovací brzda stále nedrží. Samostavy jsou seřízeny, ale lanka jsou volná a ikdyž sešlápni parkovačku, tak brzdí jen cca na 50%. Lanka žádné seřízení délky nemají. Díky za rady. Tahle auta dělám opravdu jen velmi málo.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
A jakou vůli mají pakničky v kotoučí? Problém je v tom, že je často větší průměr "bubnu" , pakničky jsi nižší, než je třeba a vše je vyjebáno, nebo jsou tam vůle..Vše by mělo být nové,/ možná i podložit lana/ a zkontrolovat i nožní páku ruční brzdy, zda bere hned ..Je to bolest a idiotské vyřešení ruční brzdy..Pokud je technik na STK idiot, žadný starší MB neprojde...
nepropadat panice...
Kotouče, destičky i čelisti jsem dal nové. Lana ne, protože se lehce hýbají a přijde mi to tedy zbytečné. Provozní brzda brzdí perfektně, ale tu parkovačku pákou protočím. Tím seřizovacím šroubem jsem to šteloval tak, aby pakny mírně šoupaly o buben. Podle servisního manuálu by na kolíbce pod zadní sedačkou měl být ještě seřizovací šroub na desítku klíč. Ale tato varianta ho nemá. Je to prostě paskvil nějakého debilního inženýrka. Zkusím ještě ty lana nějak vypodložit a uvidím.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Tak jsem to vyřešil podložením bowdenu tažného lana čili toho předního. Parkovačka teď jde perfektně, ale nevím jak dlouho, protože ty údajné samostavy nejsou samostavy, ale prachobyčejné seřozovací šrouby, které se musí po nějakém čase (nevím po jak dlouhé době) ručně seřídit. A to se prosím musí sundat třmen i kotouč, protože žádný otvor pro seřízení ve štítu brzd není. Když uvážím, že je to Mercedes z roku 1999 a samostavy měla vlastně už Škoda 120 musím si myslet o inženýrech z Mercedesu to nejlepší.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW