Renault a časté opovrhování, ale mnohdy křivda..
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Renault a časté opovrhování, ale mnohdy křivda..
nepropadat panice...
Kamarád toho Renaulta 25 měl a jediný na co si stěžoval bylo, že mu nikdo nechce opravovat elektriku, kvůli jejímu nesmyslnýmu rozházení po celým autě.
Co mě dostalo bylo, když jsem do něj sednul a nastartoval, že na mě auto začalo německy mluvit abych si zapnul pás.
Když jsem se ho zeptal jak to jede, tak chvíli přemýšlel a pak řekl, jinak než jsme zvyklí, prostě jezdí to jinak.
Co mě dostalo bylo, když jsem do něj sednul a nastartoval, že na mě auto začalo německy mluvit abych si zapnul pás.
Když jsem se ho zeptal jak to jede, tak chvíli přemýšlel a pak řekl, jinak než jsme zvyklí, prostě jezdí to jinak.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Jak píše favo,tak přesně to mne rozčilovalo..pořád nějaké kecy, kterým jsem nerozumněl, nakonec jsem doplnil ostřikovač a byl klid. Ale i Peugeot tohle vyváděl..Musím ale říci, že Renault za socíku byl etalon komfortu a spolehlivosti..Zrovna předevčírem, jsem zpovídal kámoše, který za život měl snad 60 aut včetně R 16, /stejně jako můj druhý kámoš, který vlastnil R 16 TSI a dodnes jej považuje za to nejlepší, co kdy zažil/ tak řekni, co se tam sralo a jaký jsi z toho měl dojem/jeli jsme v MB C /CDI/..Není to automechanik, ale auta miluje, a povídá, já jej koupil v pěkném stavu, měl najeto asi 120000km a nic jsem s ním nedělal, jen jezdil a bylo to pohodlnější, než tento MB..Byl to tehdy náš sen, ale musím říci, že po revoluci, kdy se sem tahali různé "vraky" za 2000DM, jsem nadával jako špaček, dokonce i v záchvatu vzteku něco o požíračích žab..A musím říci, že jsem nadával na ten státní podnik, ale pravda je, že úroveň ta továrna vždy měla a Marek 77 není žádný amater, proto taky jich má plnou garáž.A já jsem rád, že někdo kdo to užívá nás může poučit...
nepropadat panice...
Fakt je, že každá značka má své mouchy. Nemá cenu tady něco vychvalovat, protože jinde se to samé třeba nepovedlo. Motor 2,2 dCi se Renaultu třeba právě moc nepovedl, naopak nesmrtelný je 1,6 16V a velmi dobré jsou i 1,5 dCi všech výkonů. A kdo si myslí, že koncernové TDI jsou vrcholem vědeckotechnické revoluce, nikdy neseděl v Laguně III 2,0 dCi 131 kW.
Motory TCe oproti TSi nemají absolutně žádný konstrukční problém, zatímco koncern něco pustí mezi lidi a pak to pět let vychytává. Absolutní vrchol jsou pochopitelně 2,0 TCe s HP turbem, kde výkony jsou takové, na které koncern může zapomenout i s dnešními technologiemi. Svezte se s deset let starým Megane III RS a fungl novou OIII RS hodíte do škarpy. A to nemluvím o Megane IV RS.....
Motory Renault mají vynikající spotřebu paliva, na to koncern nemá a nikdy neměl. Moje žena jezdí se sedmimístným Grand Scenicem v benzínu za nižší spotřebu, než jezdilo Galaxy v naftě. Já s Meganem jsem do 4,5 litru i v zimě. Kultivovanost chodu je taky úplně jinde. Neznám dolévání oleje ani u jednoho motoru. Žena má na Scénicu čtvrt milionu a při výměně oleje chybějí necelé dvě deci.
Čeho si u Renaultů cením nejvíc? Nereznou. Vůbec. Ani po 15 letech na tom nenajdete vůbec nic.
Doma je pět Renaultů. Moje dva a dceřin (v podpisu), tchán má Scénic I 1,6 16V a teta mojí ženy Clio IV 1,2 16V. Všechny mám v prackách. Krom běžného servisu a věcí vyplývajících z normálního provozu mě nic jiného nezajímá. Prostě spolehlivá a provozně levná auta s komfortním podvozkem a skvělými motory.
Nedávno jsem se svezl s Megane IV v motorizaci 1,2 TCe 97 kW. Motor není slyšet ani při rychlosti přes 150 za hodinu, šest kvaltů odstupňovaných jako u naftové motorizace (na šestku při 2000 rpm to mělo asi 96 km/h). Skvělý podvozek, pohodlí, prostor. Mám 140 kilo a dva metry, takže potřebuju hodně prostoru a tady jako fakt není problém. Výkon víc než dostačující, maximum točivého momentu odspodu. A když se s tím jede normálně, dá se i za 4,5 litru, stylem důchodce i lehce přes čtyři. Když jsem to honil jak nadmutou krávu, byl jsem na sedmi a půl. Zkuste to s nějakou koncernovou mrchou s motorem TSi
Vlastně ani nechápu lidi, co pořád dokola slepě kupují škodovky. Zajímal by mě jediný rozumově zdůvodnitelný argument. Moji známí jsou mi svědky, že ještě před několika málo lety jsem tvrdil, že Renault mi do baráku nesmí. Teď jich je doslova plný barák a jsem tomu věru rád. Nic jiného nechci.
Motory TCe oproti TSi nemají absolutně žádný konstrukční problém, zatímco koncern něco pustí mezi lidi a pak to pět let vychytává. Absolutní vrchol jsou pochopitelně 2,0 TCe s HP turbem, kde výkony jsou takové, na které koncern může zapomenout i s dnešními technologiemi. Svezte se s deset let starým Megane III RS a fungl novou OIII RS hodíte do škarpy. A to nemluvím o Megane IV RS.....
Motory Renault mají vynikající spotřebu paliva, na to koncern nemá a nikdy neměl. Moje žena jezdí se sedmimístným Grand Scenicem v benzínu za nižší spotřebu, než jezdilo Galaxy v naftě. Já s Meganem jsem do 4,5 litru i v zimě. Kultivovanost chodu je taky úplně jinde. Neznám dolévání oleje ani u jednoho motoru. Žena má na Scénicu čtvrt milionu a při výměně oleje chybějí necelé dvě deci.
Čeho si u Renaultů cením nejvíc? Nereznou. Vůbec. Ani po 15 letech na tom nenajdete vůbec nic.
Doma je pět Renaultů. Moje dva a dceřin (v podpisu), tchán má Scénic I 1,6 16V a teta mojí ženy Clio IV 1,2 16V. Všechny mám v prackách. Krom běžného servisu a věcí vyplývajících z normálního provozu mě nic jiného nezajímá. Prostě spolehlivá a provozně levná auta s komfortním podvozkem a skvělými motory.
Nedávno jsem se svezl s Megane IV v motorizaci 1,2 TCe 97 kW. Motor není slyšet ani při rychlosti přes 150 za hodinu, šest kvaltů odstupňovaných jako u naftové motorizace (na šestku při 2000 rpm to mělo asi 96 km/h). Skvělý podvozek, pohodlí, prostor. Mám 140 kilo a dva metry, takže potřebuju hodně prostoru a tady jako fakt není problém. Výkon víc než dostačující, maximum točivého momentu odspodu. A když se s tím jede normálně, dá se i za 4,5 litru, stylem důchodce i lehce přes čtyři. Když jsem to honil jak nadmutou krávu, byl jsem na sedmi a půl. Zkuste to s nějakou koncernovou mrchou s motorem TSi
Vlastně ani nechápu lidi, co pořád dokola slepě kupují škodovky. Zajímal by mě jediný rozumově zdůvodnitelný argument. Moji známí jsou mi svědky, že ještě před několika málo lety jsem tvrdil, že Renault mi do baráku nesmí. Teď jich je doslova plný barák a jsem tomu věru rád. Nic jiného nechci.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
To máš na mysli to 1,2 TCe co při větším podílu kratších jízd dokáže být zcela opotřebené po 30 tkm?
https://www.auto.cz/motory-renault-0-9- ... vih-129251
https://www.auto.cz/motory-renault-0-9- ... vih-129251
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Ja som mal R5, R9, R19 a potom Megane 1 dTi ktorý ostal v rodine dodnes, už má 20 rokov ale spoľahlivejšie auto asi nepoznám. Raz sa riešil immo (klasika) a raz vyhnil držiak poistiek v motorovom priestore, inak absolútne bez porúch, ešte aj teraz by som sa na tom aute nebál ísť hocikde 1500km a späť.