Záhadné problémy, Superb 1, 1.9tdi

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

MiregSan
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 18 srp 2016, 19:42
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od MiregSan »

Tak čím tedy proplachovat? Propláchnout vodou a potom hned G12? Jaký máte názor na různé čističe chladících systémů?
Výrobce říká: - nalít do nádržky, 30 minut na volnoběh, vylít, propláchnout vodou a poté klasicky G12...
Nerad bych nalil G12 s tím že se mi během pár dnů opět promění v rezavé bláto.
"cestu si najdu, nebo si ji udělám"
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32867
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

nalej tam normální vodu dva dny pojezdi a tak pořád dokola až bude čistá,klidně tam něco přilej co to radili čistitč di mičky, nebo ocet, klidně trochu kyseliny solné
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Jak tady bylo napsáno, tak destilku v žádnym případě.To že destilka se snaží nažrat minerálů z okolí je pravda.Klidně tam na proplach šoupni to co píše Miloš.Akorát bych se bál tý kyseliny chlorovodíkový.Ta s rezem vytváří chlorid železitý a ten velice dobře leptá měď.Nebo čistou vodu klidně z potoka a cca 1l kvalitního fridexu třeba od Velvany.Mám to vyzkoušený že potom nic v motoru nerezaví a až ti to přestane hnít zevnitř tak dej normálně naředěnej fridex jak má bejt.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2753
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Pane jo, vy děláte jako by fridex stál 1000,- Kč/litr.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
MiregSan
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 18 srp 2016, 19:42
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od MiregSan »

To né, litr vyjde na stovku ale promítají se tam dva aspekty.
- možná to budu proplachovat mockrát
- fridex nevypustím do trávy. teď mám na trávníku kolo rezavé "nezávadné" vody. s fridexem už to budu muset nějak zachytávat.
"cestu si najdu, nebo si ji udělám"
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19327
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Vypustit to co tam je, vodní hadici do expanzky ( motor studenej ), otevřít výpušťák nebo povysunout spodní hadici z chladiče, startnout motor a prát tam vodu, až poteče čistá
Nalít kvalitní nemrzku a je to
Novou expanzku nebo pořádně vypláchnout ( někdy to ani nejde.. )
pavlin2
Přispěvovatel
Příspěvky: 431
Registrován: 25 led 2014, 10:53
Bydliště: BCE

Příspěvek od pavlin2 »

Jak říká Roman. K tomu tam můžeš sem tam hrknout litr mírně ohřátýho octa, dělá to divy.

A k tomu mizení kapaliny. Horní tlustá hadice chladič - > motor je měkká nebo tvrdá??
S2 CFGB DSG
MiregSan
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 18 srp 2016, 19:42
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od MiregSan »

Tak jsem na to asi přišel. Vypadá to na rozpadlou vodní pumpu. Tím neustálým vyplachováním rezavé vody mi voda začala mizet. Večer jsem přijel domů, co chybělo jsem dolil a ráno zase chybělo. Proto jsem posundával plasty nad a pod motorem abych viděl odkud.

V tomto momentu měla rez výhodu a fungovala jako marker. Hned jsem si všiml kde všude to prokapává. Pak jsem otevřel nádobku abych dolil vodu a z motoru během chvilky vytekl zbytek kolem hřídelky osy vodní pumpy. Skvěle to doplňuje moji teorii o přehřívání protože se asi netočila správně a nerozháněla vodu po motoru. Voda se pomaličku točila sama (teplá/studená).

Tady jsem teda skončil, s tím si neporadím, to bude muset vyměnit servis. Jen by mě zajímalo jak se k tomu dostane. Já bych řekl že musí dolů nárazník, chladič, čelo... Jinak se tam přece dospělá ruka nemůže dostat.
"cestu si najdu, nebo si ji udělám"
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

No tak isto ako keď robíš rozvody, musí ísť dole celý predok, pretože pumpa je poháňaná rozvodmi a tak isto ak vymeníś pumpu budeš musieť znova nastaviť rozvody, čiže ak si nerobil rozvody, tak to daj rovno už celé nové, všetko kladky, pump, šróby a remeň a hej na šróby si daj veľký pozor, a preventívne ich vymeň vedia po velkej porcii km prasknúť, mne sa tak utrhli dva na vodnej pumpe a môžem byť rád, že mi tá pumpa vydržala cestu domov.
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
MiregSan
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 18 srp 2016, 19:42
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od MiregSan »

Aktuálně má auto najeto kolem 250tkm a rozvody jsou podle slov prodávajícího dělané někdy kolem 200tkm. Takže buď špatně (bez pumpy) nebo nekvalitní díly, nebo jen shoda nějakých náhod. Já si na rozvody netroufnu. Auto půjde do servisu tak sem pak napíšu jak to dopadlo.
Každopádně velmi děkuji za rady s propláchnutím octem, žádná destilka, trochu fridexu. Všechno to byly cenné rady, děkuji.
"cestu si najdu, nebo si ji udělám"
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19327
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Teď tam máme OI 1.8t rozvody dělané před 30tis.a rozsypanej sponovak,řemen jak kšandy...menenej byl takže zmetek... (wallbash)
MiregSan
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 18 srp 2016, 19:42
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od MiregSan »

To si právě říkám, aby to nebyla nějaké sada z bláta za pět korun.
"cestu si najdu, nebo si ji udělám"
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Ja by som asi išiel do komplet nových rozvodov s pumpou, to že ti niekto povie že to bolo menené, neznamená že to naozaj bolo, a ak uź budeś meniť vodnú pumpu zobral by som to proste s komplet rozvodmi a budeś mať pokoj a dušu na mieste
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
MiregSan
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 18 srp 2016, 19:42
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od MiregSan »

To je pravda, udělám to tak. Není totiž nic horšího než když tě auto nechá někde trčet. Raději ať je to pořádně.
"cestu si najdu, nebo si ji udělám"
MiregSan
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 18 srp 2016, 19:42
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od MiregSan »

Zdravím, tak jen abych doplnil informace.
Auto se vrátilo po delší domluvené době ze servisu kde se vyměnily rozvody, napínací kladka, viskospojka na klima ventilátoru, xx krát se to vypláchlo tabletami do myčky, nová nádobka, nová kapalina s nemrzkou a vypadá to ok. Pravděpodobně už bude klid. Žena v tom už přes týden jezdí bez problémů. Voda je stále průhledně růžová a ani kapka jí neubyla.
"cestu si najdu, nebo si ji udělám"
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“