Výměna turba

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
12skvarka
Aktivista
Příspěvky: 1303
Registrován: 23 led 2006, 19:31
Bydliště: plzen

Příspěvek od 12skvarka »

druha je zespoda na 2x 6-ku sroubek
lib.ra
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 27 led 2006, 15:50

Příspěvek od lib.ra »

12skvarka píše:druha je zespoda na 2x 6-ku sroubek
jo, díky ta se doufám oddělává bez problému!
Octavia 1.9 TDI 81kW
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

Odtéká do boku bloku. Na turbu je to zespodu na dva šrouby M6 ( klíč 10, nebo imbus 5 ), nebo na bloku převlečná matice ( klíč 22 ). S těmi takový problém nebude. ;)
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
lib.ra
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 27 led 2006, 15:50

Příspěvek od lib.ra »

Bóďa píše:Odtéká do boku bloku. Na turbu je to zespodu na dva šrouby M6 ( klíč 10, nebo imbus 5 ), nebo na bloku převlečná matice ( klíč 22 ). S těmi takový problém nebude. ;)
no aje třeba při výměně turba vypouštět olej. Jinak díky za rady.
Octavia 1.9 TDI 81kW
Uživatelský avatar
Mara123
Přispěvovatel
Příspěvky: 227
Registrován: 23 led 2006, 17:38
Bydliště: Brno-venkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mara123 »

lib.ra píše:
Bóďa píše:Odtéká do boku bloku. Na turbu je to zespodu na dva šrouby M6 ( klíč 10, nebo imbus 5 ), nebo na bloku převlečná matice ( klíč 22 ). S těmi takový problém nebude. ;)
no aje třeba při výměně turba vypouštět olej. Jinak díky za rady.
Olej ven nemusi . .
Octavia 1.9 TDi 81KW r.v.2001
V9tek
Přispěvovatel
Příspěvky: 59
Registrován: 23 led 2006, 19:28

Příspěvek od V9tek »

Všichni se tady bavíte o vyčištění turba.Chci se zeptat jak jste pozali že je zasviněný.Může se to projevovat velkým turboefektem.Ptám se proto že mám ten problém a auto ma najeto 145 000Km.Tak jestli bych ho neměl taky vyčistit.
pisek3
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 31 led 2006, 21:43

Příspěvek od pisek3 »

V9tek píše:Všichni se tady bavíte o vyčištění turba.Chci se zeptat jak jste pozali že je zasviněný.Může se to projevovat velkým turboefektem.Ptám se proto že mám ten problém a auto ma najeto 145 000Km.Tak jestli bych ho neměl taky vyčistit.
u me se to projevilo tak ze auto netahlo a max otacky na kazdem kvaltu 3500... zajdi na VAC a uvidis
Uživatelský avatar
alex.333
Sběrač informací
Příspěvky: 35
Registrován: 23 dub 2009, 08:30

Příspěvek od alex.333 »

Můžou se zatuhlé lopatky projevit i tím, že motor do cca 2000 vůbec netáhne a pak jede až nahoru?
Mám doma 2 Octy. Starší ALH, která táhne už skoro od volnoběhu a jede krásně do 4500 a ASV, která je dole mrtvá.
Včera jsem zkoušel u obou napojit hadičku regulace turba na velkou stříkačku, odsával jsem vzduch a měl strčenou ruku na baňce.
Táhlo se hýbalo u obou, ale u ALH ve větším rozsahu.

Můj dotaz - pohyb táhla baňky by měl být +- stejně dlouhý u ALH i ASV?
Octavia 1,9 TDI 66kW ALH r.v. 2001...skoro veterán, ale jedna z posledních poctivek...
Octavia 1,9 TDI 81kW ASV r.v. 2003...voňavka 326Nm-142PS by TDIFun...
jofa
Přispěvovatel
Příspěvky: 699
Registrován: 21 led 2016, 17:26
Bydliště: Senica

Příspěvek od jofa »

Zatuhnute lopatky sa v 99%-tach prejavuje ze motor ide max do 3000ot.dalej uz nejde... Skratka je v nudzovom rezime preto nejde vytocit a vykon ako sdi, teda ziadny... Pripadne turbo zacne tlacit a zrazu prestane... Vzdy je dobre to dat na vag a spravit log spolu s vahou vzduchu... Na turbinu z vlastnej skusenosti nesahat a vycistit len tu cast kde su lopatky (variabilne naklapanie) aby sa volne pohybovali... Vacsina tychto pripadov zatuhnuteho turba je ked si niekto kupi tdi a jazdi okolo komina do mesta a naspat... Potom sa turbo zanese a majitel sa cuduje a nechape jak je to mozne...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“