Pokud jsi se obával složitosti 1.4TDI CR, tak ta 1.6 euro 6 je na tom stejně, jen má válec navíc. Osobně bych šel do jednodušší starší euro 5 CAYC, nevýhodou jsou sice vstřikovače, ale zase bude levnější. Navíc je oproti novějšímu motoru kultivovanější a neotravuje tolik neustálými regeneracemi DPF.Jarda-k píše:Tak naftu jsem ještě úplně nezavrhnul. Ale výběr motorů jsem zúžil na 1,2 TSI 81kW a 1,6 TDI 85 kW obě EU6.
Třeba něco takového by nemuselo být špatný: https://www.davocar.cz/nabidka-aut/skod ... j-cz-19363
Řemenový 1.2 a 1.4 TSI jsou podle mě fajn motory, jako nové to byla skvělá volba. Ale jako ojetiny bych se benzínu trochu bál. Podle mě je interval výměny oleje 30t. km pro tyhle motory smrt, pokud nejezdily výhradně delší trasy. Navíc, pokud to měl nějaký šetřílek, tak hrozí, že ten motor už bude nepěkně zarostlý karbonem nafta je v tomhle ohledu blbuvzdornější bych řekl. Navíc u nafty díky přítomnosti DPF ti při koupi stačí OBD adaptér z ebay za 50kč a telefon s aplikací VAG-DPF a hned zhruba víš, jak na tom filtr je a jak s tím zhruba předchozí majitel zacházel.