Bomba z Turína v jugoslávském podání..
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Bomba z Turína v jugoslávském podání..
Auto, které učilo mnoho konstrukérů nejen v Evropě, jak se dělá pořádný, jednoduchý motor OHC s rozvodovým řemenem, na který mnozí evropští konstruktéři koukali jak husa do flašky..Tehdy na to měl málokdo a ještě dnes by tento motor 1300ccm spraskal většinu méně obsahových bezturbových motorů..Za socíku to byla elita..
nepropadat panice...
Jsem blbej, zapomněl jsem..favo píše:A nějaký odkaz na zdroj by nebyl ?
No na okruh ne, ale štika to byla vždy a musí se brát rok vzniku...Vždy oceňuji toho prvniho, který s něčím přišel. Pak něco opajcovat , vychytat mouchy, které vždy nový výrobek má a machrovat umí hlavně Číňani a mnozí jiní i v Evropě..Mělo to přínos i v tom, že se auto dobře opravovalo, a ve své době to nemělo konkurenci.. A mimochodem 0-100 km/h je krásné hledisko, ale když dneska vidím ty různé moderní výtvory, které papírově jsou sice na úrovni, ale plíží se jak šneci, tak si říkám, k čemu jim to je..A proč byla rotačka tak úspěšná stejně jako benzinové koncernové motory 60-80tých let? Protože používaly obdobný systém rozvodu, jako Fiat a ty motory najely rekordní km , pokud se motor nepotkal..Jak je tam vahadlo, životnost je omezena..
nepropadat panice...
Ten popeláři dělali pro Rusy, protože ti odmítali původní motor Fiatu 124 , že je zastaralý..Bohužel motor Žigulíka měl právě tu bolest vahadla-vačka, o seřizování ventilů nemluvě., a další lahůdku /made in Fiat/ což bylo oholení tisícihranu hřídele olej. pumpy a s tím související průsery.. M6AD prostě v zimě kladl velký odpor...Motor, ale jinak vydržel slušné porce km. Ne nadarmo jej požívali závodníci, převrtávali jej a dostávali z něho pěkné porce koní..
nepropadat panice...
Ano, škodovka tak v 80000km byla na GO, lidé jezdili dál, najeli až přes 100, ale už to byl motošrot..Žiguli a modernější auta najeli 2krát tolik , a je to v podstatě úspěch, protože většina lidí u nás jezdila na olej M6AD , který často kradla v práci a ten olej za moc nestál. Ale musí se také vzít v potaz, jak se zlepšily nejen oleje, ale i jeho čištění , kdy např. starší Škoda měla jen obtok, a je dobré si také uvědomit, ža auta měla krátké kvalty a motor se pořád točil jako koule...Většina měla jen čtyřkvalt..A také vývoj se nezastavil , bohužel za těch 30-40 let žádný velký převrat nenastal mimo vstřikování a použití nových "kosmických"materiálů...A mimochodem, mnoho dnešních dlouhodobých nájezdů je podmíněno neustálou obměnou nových dílů..
nepropadat panice...
Akorát v přepočtu na dnešní ceny máš za jednu škodarnu škodarny dvě. Auta topí jak mají, chladí jak mají. Kdyby tehdejší auta jezdila v solance co je teď tak je vymetes z garáže za 3 roky.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Tak mne pouč, mluvím hlavně o motorech. Co se událo tak převratného? Natáčení vaček? Já mám hydraulické natáčení ssací vačky u AR, které měli už v 70. tých letech.. Hydroštely? Ty zkoušel už R/R ve 20. tých letech a pak to vzdal, protože tehdejší typy olejů je ucpávaly a vyřazovaly z provozu..Že postupně vylepšili nástřiky přímo do hliníku místo vložek? Prosím..Že vyvinuli lepší turba ? To je stará věc, jen vylepšená... Samozřejmě elektronika a tím i rychlejší vývoj, kdy hlavní je zadání expertů ajťáků a např. první motor z" počítače" uvedený na trh Fiatem byl FIRE, dodnes nepřekonaný malý motor..A různé klapky v ssání , popřípadě systém regulace směsi bez klapky ala BMW a jiné vyfikundace od Hondy VV-t jsou posunem, ale v podstatě je zde pořád rozvod ventilů/až na další experimenty, změny cyklů motoru apod./, píst -ojnice-klika ..Nic lepšího není na světě, do výroby jdou naopak finty, které byly už dávno popsány , jako např. rozvod ne zepředu motoru, ale u setrváku, kde jsou nejmenší kmity, ale zase demontáž a oprava jde do výšin nerentability..Když dnes vyndáš motor a uděláš z něho polomotor, zůstane ti jen hoodně členitý blok, trochu podivné sání, které dnes je součástí hlavy, nějaký výfuk a hodně divné šrouby..
P.S. největší posun mělo vstřikování a schopnost vstřikovat palivo neskutečným tlakem a několikrát během jednoho "vstřiku"...
P.S. největší posun mělo vstřikování a schopnost vstřikovat palivo neskutečným tlakem a několikrát během jednoho "vstřiku"...
nepropadat panice...
Myslíš ta Zastava, která to dotáhla na 10 worst cars list?
https://www.thedrive.com/opinion/22580/ ... f-all-time
Aha, jo no.
Že si člověk v 17 honil u něměckýho černobílýho porna a cítí k tomu nostalgii ještě neznamená, že to bylo dobrý porno.
https://www.thedrive.com/opinion/22580/ ... f-all-time
Aha, jo no.
Že si člověk v 17 honil u něměckýho černobílýho porna a cítí k tomu nostalgii ještě neznamená, že to bylo dobrý porno.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!)
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!)