Bomba z Turína v jugoslávském podání..

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Bomba z Turína v jugoslávském podání..

Příspěvek od jericho-3 »

Auto, které učilo mnoho konstrukérů nejen v Evropě, jak se dělá pořádný, jednoduchý motor OHC s rozvodovým řemenem, na který mnozí evropští konstruktéři koukali jak husa do flašky..Tehdy na to měl málokdo a ještě dnes by tento motor 1300ccm spraskal většinu méně obsahových bezturbových motorů..Za socíku to byla elita.. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2753
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

A nějaký odkaz na zdroj by nebyl ?
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14271
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Uživatelský avatar
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4696
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

A rovnou s ním na okruh se závoďákem. 800kg váhy a 100kmh za 20s :)
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

favo píše:A nějaký odkaz na zdroj by nebyl ?
Jsem blbej, zapomněl jsem..
No na okruh ne, ale štika to byla vždy a musí se brát rok vzniku...Vždy oceňuji toho prvniho, který s něčím přišel. Pak něco opajcovat , vychytat mouchy, které vždy nový výrobek má a machrovat umí hlavně Číňani a mnozí jiní i v Evropě..Mělo to přínos i v tom, že se auto dobře opravovalo, a ve své době to nemělo konkurenci.. A mimochodem 0-100 km/h je krásné hledisko, ale když dneska vidím ty různé moderní výtvory, které papírově jsou sice na úrovni, ale plíží se jak šneci, tak si říkám, k čemu jim to je..A proč byla rotačka tak úspěšná stejně jako benzinové koncernové motory 60-80tých let? Protože používaly obdobný systém rozvodu, jako Fiat a ty motory najely rekordní km , pokud se motor nepotkal..Jak je tam vahadlo, životnost je omezena..
nepropadat panice...
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

To že jsi blbej nemusíš psát, víme.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Tak to řekni kamarádům z fora a můžete si zatančit.. :P
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

Tak štika byl třeba Žigulík.. i 1200 jela slušně, 1500 byl skoro trhač asfaltu... ;) Taky měl jednoduchý motor s OHC a původ u popelářů v Itálii...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ten popeláři dělali pro Rusy, protože ti odmítali původní motor Fiatu 124 , že je zastaralý..Bohužel motor Žigulíka měl právě tu bolest vahadla-vačka, o seřizování ventilů nemluvě., a další lahůdku /made in Fiat/ což bylo oholení tisícihranu hřídele olej. pumpy a s tím související průsery.. M6AD prostě v zimě kladl velký odpor...Motor, ale jinak vydržel slušné porce km. Ne nadarmo jej požívali závodníci, převrtávali jej a dostávali z něho pěkné porce koní.. :)
nepropadat panice...
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Veľké porcie km ,vtedy auto išlo po pár 10tis km na generálku dnes keď najazdí niekoľko sto tisic km je to málo. :D
BMW 330 ix
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ano, škodovka tak v 80000km byla na GO, lidé jezdili dál, najeli až přes 100, ale už to byl motošrot..Žiguli a modernější auta najeli 2krát tolik , a je to v podstatě úspěch, protože většina lidí u nás jezdila na olej M6AD , který často kradla v práci a ten olej za moc nestál. Ale musí se také vzít v potaz, jak se zlepšily nejen oleje, ale i jeho čištění , kdy např. starší Škoda měla jen obtok, a je dobré si také uvědomit, ža auta měla krátké kvalty a motor se pořád točil jako koule...Většina měla jen čtyřkvalt..A také vývoj se nezastavil , bohužel za těch 30-40 let žádný velký převrat nenastal mimo vstřikování a použití nových "kosmických"materiálů...A mimochodem, mnoho dnešních dlouhodobých nájezdů je podmíněno neustálou obměnou nových dílů..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4696
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

Akorát v přepočtu na dnešní ceny máš za jednu škodarnu škodarny dvě. Auta topí jak mají, chladí jak mají. Kdyby tehdejší auta jezdila v solance co je teď tak je vymetes z garáže za 3 roky.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Jericho:to myslíš vážne že sa za 30_40rokov nič nestalo a žiadny vážny prevrat ? :D :D
BMW 330 ix
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Tak mne pouč, mluvím hlavně o motorech. Co se událo tak převratného? Natáčení vaček? Já mám hydraulické natáčení ssací vačky u AR, které měli už v 70. tých letech.. Hydroštely? Ty zkoušel už R/R ve 20. tých letech a pak to vzdal, protože tehdejší typy olejů je ucpávaly a vyřazovaly z provozu..Že postupně vylepšili nástřiky přímo do hliníku místo vložek? Prosím..Že vyvinuli lepší turba ? To je stará věc, jen vylepšená... Samozřejmě elektronika a tím i rychlejší vývoj, kdy hlavní je zadání expertů ajťáků a např. první motor z" počítače" uvedený na trh Fiatem byl FIRE, dodnes nepřekonaný malý motor..A různé klapky v ssání , popřípadě systém regulace směsi bez klapky ala BMW a jiné vyfikundace od Hondy VV-t jsou posunem, ale v podstatě je zde pořád rozvod ventilů/až na další experimenty, změny cyklů motoru apod./, píst -ojnice-klika ..Nic lepšího není na světě, do výroby jdou naopak finty, které byly už dávno popsány , jako např. rozvod ne zepředu motoru, ale u setrváku, kde jsou nejmenší kmity, ale zase demontáž a oprava jde do výšin nerentability..Když dnes vyndáš motor a uděláš z něho polomotor, zůstane ti jen hoodně členitý blok, trochu podivné sání, které dnes je součástí hlavy, nějaký výfuk a hodně divné šrouby.. :D
P.S. největší posun mělo vstřikování a schopnost vstřikovat palivo neskutečným tlakem a několikrát během jednoho "vstřiku"...
nepropadat panice...
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23

Příspěvek od lt.kubosh »

Myslíš ta Zastava, která to dotáhla na 10 worst cars list?

https://www.thedrive.com/opinion/22580/ ... f-all-time

Aha, jo no.
Že si člověk v 17 honil u něměckýho černobílýho porna a cítí k tomu nostalgii ještě neznamená, že to bylo dobrý porno.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“