Nová Jawa 350 OHC
Moderátoři: šulda, Moderátoři
My možná zapomínáme, co je to přerušení přirozené tradice firmy a řízené státní hospodářství, kde se šmahem může zničit značka a je to všem fuk..Protože přerušit vývoj, propustit schopné konstruktéry už jen proto, že nejsou ve straně, zbavit se šikovných pracantů, kteří firmou žili je zvěrstvo a má své následky..Tohle nejde napojit a znovu rozjet..Pamatuji když odepsali ČZ a fakticky spadla pod Jawu a musela ukončit vývoj závodních strojů, a veškeré podklady předat Jawě.. Ta potupa, kdy vyhrávala velké ceny a najednou jí bylo milostivě povoleno montovat do svých motorek motory z JAWY /tzv. smolík/, poté co byli schopni vytvořit závodní skvost pro velké ceny..Studoval jsem ve Strakonicích, tak vím, jaký vztah lidé k továrně měli. Učil mne konstruktér ze zbrojovky ,takže jsem to vnímal ..Jawa byla vždy hlavně rudá a po úspěších F. Štastného jej kopla do zadku a důležité pro ni hlavně bylo, chrlit sračky pro SSSR , která brala vše...Proto se posmívat pokusům o návrat a divit se, že firma nemá prachy na vývoj svého motoru , svědčí o tom, že většina chytráků jsou jen zaměstnanci, kteří nemají anunk o tom, co to je dnes něco hodit na trh..Fekálka chápu, je to nostalgie, ale technicky kývačka byla už tehdy zastaralá sračka..Bohužel..
nepropadat panice...
Ty jsi asi opravdu nemocnej, jawa a cz byla politicky sloucena po 48roce a od 60 let uz opet vystupuji kazda sama za sebe od te doby je v jawa znaku prazdne kolecko. Cz delala jednovyfuky 125, 150 a 175 ccm, jawa 250 a 350 dvouvyfuky. Jedina vyjimka byla cz 250 sportka, ta byla slaba na klice, ale nejezdila zle. Vsechny cz mely ramy z kulatych trubek, jawy z jackelu. Strana tehdy kecala do vseho a priority byla export pro rusaky, kteri opravdu brali vsechno. Obe firmy mely svuj vyvoj a vyrabely sve vlastni zavodni stroje. A promin, prodavat cizi stroj jako svuj vyrobek, to je navrat jako stehno. Posledni vec ktere nerozumim, jak ty dokazes kazdeho zaradit. Dal uz to komentovat nebudu.
CFHC
Pro mě je kývačka modla, jako mladej jsem na ní najezdil hektar a žádnej tupoun tvého typu mi radost nepokazí, jsi ubožák jericho, pomluvíš všechno, jsi jako ta politická garnitura která tu vládně, dřív všechno špatně a dnes pecka, jdi už někam do pr...dele moulo.jericho-3 píše:My možná zapomínáme, co je to přerušení přirozené tradice firmy a řízené státní hospodářství, kde se šmahem může zničit značka a je to všem fuk..Protože přerušit vývoj, propustit schopné konstruktéry už jen proto, že nejsou ve straně, zbavit se šikovných pracantů, kteří firmou žili je zvěrstvo a má své následky..Tohle nejde napojit a znovu rozjet..Pamatuji když odepsali ČZ a fakticky spadla pod Jawu a musela ukončit vývoj závodních strojů, a veškeré podklady předat Jawě.. Ta potupa, kdy vyhrávala velké ceny a najednou jí bylo milostivě povoleno montovat do svých motorek motory z JAWY /tzv. smolík/, poté co byli schopni vytvořit závodní skvost pro velké ceny..Studoval jsem ve Strakonicích, tak vím, jaký vztah lidé k továrně měli. Učil mne konstruktér ze zbrojovky ,takže jsem to vnímal ..Jawa byla vždy hlavně rudá a po úspěších F. Štastného jej kopla do zadku a důležité pro ni hlavně bylo, chrlit sračky pro SSSR , která brala vše...Proto se posmívat pokusům o návrat a divit se, že firma nemá prachy na vývoj svého motoru , svědčí o tom, že většina chytráků jsou jen zaměstnanci, kteří nemají anunk o tom, co to je dnes něco hodit na trh..Fekálka chápu, je to nostalgie, ale technicky kývačka byla už tehdy zastaralá sračka..Bohužel..
Nemusíš, ale politické sloučení/1948/ nebylo konstrukční sloučení..Obě 2 firmy byly rivalové a nepoučuj mne, co vyráběly. Politika bohužel vše dojebala, záleželo kdo měl víc kámošů na ÚV KSč.. I v socialismu byla spolunáležitost k firmě pojem. Prošli mi rukama téměř všechny její modely , mimo motokrosů..Fekálek tady nadává, že pořád něco pomlouvám, radši bych chválil, to mi teda věř. Ale nežiju v bludu, jako mnozí vychovaní socialismem, kteří vše co jim tehdy nakecali soudruzi, berou jako hotovou věc..Já nemohu zato, že bolševik zastavil vývoj firmy a když to napíšu, čehůni jsou pohoršeni..Já na Jawě toho najezdil ažaž, takže jsem v obraze..Nikdo nechce slyšet názor mimo obdivu ke všemu co jsme v minulosti dokázali..Vyrábět 30let stejný model, vzniklý za WW2 i pro průměrně inteligentního nadšence je úspěch? Jaká to byla sláva, když Jawa udělala svou soutěžní motorku s převratnou věcí, demontáže převodovky bez půlení motoru..Bezva, ale že tohle měla dávno DKW 350 NZ s kterou Hitler jel na východ , člověka zamrzí. Atd.atd. Mě osobně podobná zjištění postupem času velmi mrzela, sám jsem měl v hlavě všechny tehdejší časopisy Automobil, Motoristická současnost, SM apod. /vůbec nebyly špatné/a tak jsem musel ubrat nadšení..Měl jsem zato, že kdybychom mohli, tak bychom jim ukázali...Tak jsme jim prostě od revoluce ukázali....A když je tady začátečnický pokus, čehůni jím opovrhují.../je zajímavé že Rotax jim tolik nevadil/..Ale už jsem si zvykl, že se pořád maže med kolem huby..oktáf píše:Ty jsi asi opravdu nemocnej, jawa a cz byla politicky sloucena po 48roce a od 60 let uz opet vystupuji kazda sama za sebe od te doby je v jawa znaku prazdne kolecko. Cz delala jednovyfuky 125, 150 a 175 ccm, jawa 250 a 350 dvouvyfuky. Jedina vyjimka byla cz 250 sportka, ta byla slaba na klice, ale nejezdila zle. Vsechny cz mely ramy z kulatych trubek, jawy z jackelu. Strana tehdy kecala do vseho a priority byla export pro rusaky, kteri opravdu brali vsechno. Obe firmy mely svuj vyvoj a vyrabely sve vlastni zavodni stroje. A promin, prodavat cizi stroj jako svuj vyrobek, to je navrat jako stehno. Posledni vec ktere nerozumim, jak ty dokazes kazdeho zaradit. Dal uz to komentovat nebudu.
nepropadat panice...