Nová Jawa 350 OHC

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

My možná zapomínáme, co je to přerušení přirozené tradice firmy a řízené státní hospodářství, kde se šmahem může zničit značka a je to všem fuk..Protože přerušit vývoj, propustit schopné konstruktéry už jen proto, že nejsou ve straně, zbavit se šikovných pracantů, kteří firmou žili je zvěrstvo a má své následky..Tohle nejde napojit a znovu rozjet..Pamatuji když odepsali ČZ a fakticky spadla pod Jawu a musela ukončit vývoj závodních strojů, a veškeré podklady předat Jawě.. Ta potupa, kdy vyhrávala velké ceny a najednou jí bylo milostivě povoleno montovat do svých motorek motory z JAWY /tzv. smolík/, poté co byli schopni vytvořit závodní skvost pro velké ceny..Studoval jsem ve Strakonicích, tak vím, jaký vztah lidé k továrně měli. Učil mne konstruktér ze zbrojovky ,takže jsem to vnímal ..Jawa byla vždy hlavně rudá a po úspěších F. Štastného jej kopla do zadku a důležité pro ni hlavně bylo, chrlit sračky pro SSSR , která brala vše...Proto se posmívat pokusům o návrat a divit se, že firma nemá prachy na vývoj svého motoru , svědčí o tom, že většina chytráků jsou jen zaměstnanci, kteří nemají anunk o tom, co to je dnes něco hodit na trh..Fekálka chápu, je to nostalgie, ale technicky kývačka byla už tehdy zastaralá sračka..Bohužel..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
oktáf
Přispěvovatel
Příspěvky: 742
Registrován: 23 led 2006, 21:24
Bydliště: Loděnice

Příspěvek od oktáf »

Ty jsi asi opravdu nemocnej, jawa a cz byla politicky sloucena po 48roce a od 60 let uz opet vystupuji kazda sama za sebe od te doby je v jawa znaku prazdne kolecko. Cz delala jednovyfuky 125, 150 a 175 ccm, jawa 250 a 350 dvouvyfuky. Jedina vyjimka byla cz 250 sportka, ta byla slaba na klice, ale nejezdila zle. Vsechny cz mely ramy z kulatych trubek, jawy z jackelu. Strana tehdy kecala do vseho a priority byla export pro rusaky, kteri opravdu brali vsechno. Obe firmy mely svuj vyvoj a vyrabely sve vlastni zavodni stroje. A promin, prodavat cizi stroj jako svuj vyrobek, to je navrat jako stehno. Posledni vec ktere nerozumim, jak ty dokazes kazdeho zaradit. Dal uz to komentovat nebudu.
CFHC
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

jericho-3 píše:My možná zapomínáme, co je to přerušení přirozené tradice firmy a řízené státní hospodářství, kde se šmahem může zničit značka a je to všem fuk..Protože přerušit vývoj, propustit schopné konstruktéry už jen proto, že nejsou ve straně, zbavit se šikovných pracantů, kteří firmou žili je zvěrstvo a má své následky..Tohle nejde napojit a znovu rozjet..Pamatuji když odepsali ČZ a fakticky spadla pod Jawu a musela ukončit vývoj závodních strojů, a veškeré podklady předat Jawě.. Ta potupa, kdy vyhrávala velké ceny a najednou jí bylo milostivě povoleno montovat do svých motorek motory z JAWY /tzv. smolík/, poté co byli schopni vytvořit závodní skvost pro velké ceny..Studoval jsem ve Strakonicích, tak vím, jaký vztah lidé k továrně měli. Učil mne konstruktér ze zbrojovky ,takže jsem to vnímal ..Jawa byla vždy hlavně rudá a po úspěších F. Štastného jej kopla do zadku a důležité pro ni hlavně bylo, chrlit sračky pro SSSR , která brala vše...Proto se posmívat pokusům o návrat a divit se, že firma nemá prachy na vývoj svého motoru , svědčí o tom, že většina chytráků jsou jen zaměstnanci, kteří nemají anunk o tom, co to je dnes něco hodit na trh..Fekálka chápu, je to nostalgie, ale technicky kývačka byla už tehdy zastaralá sračka..Bohužel..
Pro mě je kývačka modla, jako mladej jsem na ní najezdil hektar a žádnej tupoun tvého typu mi radost nepokazí, jsi ubožák jericho, pomluvíš všechno, jsi jako ta politická garnitura která tu vládně, dřív všechno špatně a dnes pecka, jdi už někam do pr...dele moulo. (hm)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

oktáf píše:Ty jsi asi opravdu nemocnej, jawa a cz byla politicky sloucena po 48roce a od 60 let uz opet vystupuji kazda sama za sebe od te doby je v jawa znaku prazdne kolecko. Cz delala jednovyfuky 125, 150 a 175 ccm, jawa 250 a 350 dvouvyfuky. Jedina vyjimka byla cz 250 sportka, ta byla slaba na klice, ale nejezdila zle. Vsechny cz mely ramy z kulatych trubek, jawy z jackelu. Strana tehdy kecala do vseho a priority byla export pro rusaky, kteri opravdu brali vsechno. Obe firmy mely svuj vyvoj a vyrabely sve vlastni zavodni stroje. A promin, prodavat cizi stroj jako svuj vyrobek, to je navrat jako stehno. Posledni vec ktere nerozumim, jak ty dokazes kazdeho zaradit. Dal uz to komentovat nebudu.
Nemusíš, ale politické sloučení/1948/ nebylo konstrukční sloučení..Obě 2 firmy byly rivalové a nepoučuj mne, co vyráběly. Politika bohužel vše dojebala, záleželo kdo měl víc kámošů na ÚV KSč.. I v socialismu byla spolunáležitost k firmě pojem. Prošli mi rukama téměř všechny její modely , mimo motokrosů..Fekálek tady nadává, že pořád něco pomlouvám, radši bych chválil, to mi teda věř. Ale nežiju v bludu, jako mnozí vychovaní socialismem, kteří vše co jim tehdy nakecali soudruzi, berou jako hotovou věc..Já nemohu zato, že bolševik zastavil vývoj firmy a když to napíšu, čehůni jsou pohoršeni..Já na Jawě toho najezdil ažaž, takže jsem v obraze..Nikdo nechce slyšet názor mimo obdivu ke všemu co jsme v minulosti dokázali..Vyrábět 30let stejný model, vzniklý za WW2 i pro průměrně inteligentního nadšence je úspěch? Jaká to byla sláva, když Jawa udělala svou soutěžní motorku s převratnou věcí, demontáže převodovky bez půlení motoru..Bezva, ale že tohle měla dávno DKW 350 NZ s kterou Hitler jel na východ , člověka zamrzí. Atd.atd. Mě osobně podobná zjištění postupem času velmi mrzela, sám jsem měl v hlavě všechny tehdejší časopisy Automobil, Motoristická současnost, SM apod. /vůbec nebyly špatné/a tak jsem musel ubrat nadšení..Měl jsem zato, že kdybychom mohli, tak bychom jim ukázali...Tak jsme jim prostě od revoluce ukázali....A když je tady začátečnický pokus, čehůni jím opovrhují.../je zajímavé že Rotax jim tolik nevadil/..Ale už jsem si zvykl, že se pořád maže med kolem huby.. :(
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“