Přehřívání motoru Ulysse 2.1td

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
divermax
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 28 srp 2010, 15:52
Bydliště: Zbiroh

Příspěvek od divermax »

(wallbash) ku.vadrát vyndaný termostat a pořád se to přehřívá. Sice už jen v extrémní zátěži do kopce, ale i tak. V termostatu, není nikde odvzdušňovací otvor, takže jsem tam nalil o 2 litry vody víc a furt nic. Intercooler má díru a fouká, tak dám nový, ale myslím si, že to jen trochu zvedne výkon. Byl jsem u motoráře p. Černého v Kozolupech a zkoušeli jsme, jestli nefouká do vody - fakt nefouká a poslechem zkušeného ucha motor běží jak má. Bez termostatu se při jízdě mimo dálnici drží teplota na 70ti. Zapojením větráků natvrdo jsem si akorát zkurv.. baterku. Teď už je to fakt souboj člověka s hmotou, napadá mne ještě prolézt vrakárny, jestli není třeba jiný chladič na benzín a diesel a při objednávce nového jsem nekoupil chybně užší. Ale kontrolovali jsme to s majitelem autodílů. Už fakt nevím.
DmX
Nalej a uvidíš
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Peugeot se odvzdušnuje špatně, já vždy navrtal dírku do termostatu nebo jsem dal do chladiče uřízlou flašku, aby se zvedla hladina a natočil, dokud to nezačalo topit.. Ale odvzdušnovák tam je , ne?
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
divermax
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 28 srp 2010, 15:52
Bydliště: Zbiroh

Příspěvek od divermax »

Jo, je na chladiči, ale pod hladinou hadice k termostatu, takže k ničemu. Já jsem taky vždycky naléval vodu na 3x až po zahřátí, ale zjevně to nestačilo.
DmX
Nalej a uvidíš
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Jo ten je k ničemu, ale měl jsem zato, že i 2,1 má šroubek u termostatu..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
divermax
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 28 srp 2010, 15:52
Bydliště: Zbiroh

Příspěvek od divermax »

Až po termostat se ta pitomost odvzdušní do expanzky, vzduch zůstane mezi termostatem a chladičem. Pokud ho nevyžene pumpa při otevřeném termostatu, nevyžene ho ani čert. Termostat jsem vrátil zpátky a odvzdušnil přes hadičku k chladiči od olejového filtru. zahradní hadice a trychtýř to jistila. DmX
Nalej a uvidíš
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Kámoš kdysi míval AX 1.4D a auto jezdilo super, ale občas do kopce z ničeho nic, se to najednou uvařilo. Občas i po rovině, stačila jen malá zátěž. Časem vypozoroval, že stačila jen lehčí zátěž, ale bylo to dost nepředvídatelné. Dobu s tím laboroval a byl z toho nešťastný, ale nakonec na to přišel. Protáčela se vrtulka na hřídeli vodní pumpy. Asi ale jen při vyšších otáčkách. Nejspíš v tom nějaký předchozí majitel měl vodu, ta zamrzla a při nastartování motoru se řemenice vodní pumpy roztočila, ale zamrzlá vrtulka se utrhla a žila si pak vlastním životem a točila se jak kdy, nebo spíš radši netočila a auto vařilo. Vyměnil pumpu a auto jezdilo pár let jak víno, dokud neshnilo. Ale to už je jiná kapitola...
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Uživatelský avatar
divermax
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 28 srp 2010, 15:52
Bydliště: Zbiroh

Příspěvek od divermax »

Jj, taky už jsem o tom přemýšlel a nějaká chyba v pumpě je čím dál tím pravděpodobnější. Brzy budu měnit rozvoďák, tak půjde taky a uvidíme.
DmX
Nalej a uvidíš
Radim Kubena
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 29 říj 2015, 16:27

Příspěvek od Radim Kubena »

divermax píše:Stále se mi svině přehřívá, zkouším jezdit s nahoře zvednutou haupnou a k přehřívání dochází už jenom v kopci pokud jedu na plný výkon. V těchhle vedrech je to docela utrpení jezdit se zapnutým topením :bang: Nevěřím, že jsem jediný, určitě jste to už někdo řešil, tak dejte prosím vědět jak. Hlava je ok, při nižších teplotách je všechno v pohodě.
Díky.
vrácí se ti brzdový pedál až do začáteční polohy?
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Taky jsem zažil, že byla vrtule chladiče namontována obráceně...Ale tady to mám zato nejde..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
divermax
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 28 srp 2010, 15:52
Bydliště: Zbiroh

Příspěvek od divermax »

Ahoj, vrtule se vrtí jak má, to jsem zkoušel hned na začátku. Teď v chladném počasí se to stíhá uchladit, ale mám nový "problémek". Někde vzadu na motoru prdlo nějaké těsnění a vytéká mi olej rovnou na rozžhavené turbo, tam se zatím stíhá vypařovat, takže smrdím jako asfaltérské auto. Až to blafne bude veselo, vozím s sebou hasičák :-)). Motor musí ven a celkově přetěsnit a zkontrolovat - práce pro vraha.
DmX
Nalej a uvidíš
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

njn, koly turbu motor vonku (wallbash)
kornelius
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 06 pro 2009, 13:24

Příspěvek od kornelius »

divermax píše:Ha, zjevně nejsem sám, komu blbne chlazení forum.cars.cz/fiat/viewtopic.php?f=20&t=18453
Napadla mne ještě jedna věc...... starý chladič měl ze strany sahary molitanové těsnění a jelikož bylo značně shnilé pod nový jsem ho nedal, nesnižuje se tím účinnost ventilátorů? Zkusím spáchat nějaké náhradní z mirelonu.
DmX
Odkaz uz nejde, muze admin opravit na https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=20&t=18453
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

kornelius píše:
divermax píše:Ha, zjevně nejsem sám, komu blbne chlazení forum.cars.cz/fiat/viewtopic.php?f=20&t=18453
Napadla mne ještě jedna věc...... starý chladič měl ze strany sahary molitanové těsnění a jelikož bylo značně shnilé pod nový jsem ho nedal, nesnižuje se tím účinnost ventilátorů? Zkusím spáchat nějaké náhradní z mirelonu.
DmX
Odkaz uz nejde, muze admin opravit na https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=20&t=18453
Ten molitan na to moc vliv nemá, v tom to nebude, pokud je chladič opravdu celý horký, tak je možné, že jak jsi vyndal ten termostat, tak se ti vrací teplá voda zpět do hlavy. Pokud má dole talířek/už si to nepamatuji, ale asi ano, /tak po vyndání termostatu není uzavřen spodní vývod a voda místo do chladiče jde do hlavy zpět..Dal bych tam termostat Wahler z Liazu 100 ,jsou tam 2, ten, který otevírá mám zato v 62 stupních , což se dělalo, když byl horší chladič a chlazení poté stíhalo... :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Fiat“