Renault midlum 4.1 128kw 180hp - Správna poloha ojnic

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Fenix9555
Přispěvovatel
Příspěvky: 753
Registrován: 12 dub 2014, 12:18

Renault midlum 4.1 128kw 180hp - Správna poloha ojnic

Příspěvek od Fenix9555 »

Zdravim podla čoho zistím ktorou stranou mám nasadit ojnicu ku piestu ? Alebo to je jedno prosim o vysvetlenie ďakujem Renault midlum 4.1 128kw 180hp
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Ojnice si dával nové alebo pôvodné ale nepoznačil si ich?
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5465
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

taktiez sa pridam k tematu: co znamena "zauhlovat ojnicu pri montazi"
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

Musí bejt kolmo ke klice, tedy laicky řečeno ohnout aby byla kolmo ke klice, v éře škoda 120 se ojnice běžně úhlovaly, jinak pokud byla ojnice trochu ohnutá, měl jsi na jedný straně třeba sedřenej píst o válec.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

ROMEK píše:taktiez sa pridam k tematu: co znamena "zauhlovat ojnicu pri montazi"
Namontuješ ojnici na píst, buď je na měření souososti takový stojan- přípravek, nebo ojnici upneš do soustruhu na stočený čep průměru spodního oka ojnice bez lágrů, přídáš z boku hodinky a přeměříš rovinu pístu s rovinou čepu v hlavě soustruhu..Nahrubo, což většinou stačí se po namontování pístu s ojnicí i s kruhy párkrát protočí klikou dokola, aby si vše sedlo, čep se usadil ve své poloze a po natočení pístu do Hů se za píst vezme rukou a musí se mrdlat doprava a doleva stejně./ pokud je to moc nabité, tak to zkusit bez kruhů/ .Zní to fušersky, ale pokud by byla ojnice ohnutá, tak to půjde jen do jedné strany, nebo dokonce vůbec..Vždy je dobré sledovat odpor při točení kliky po montáži každého pístu, zda odpor stejnoměrně roste a pokud ne , ojnici rozpojit , strčit nahoru a zase protočit, zda některá sestava ojnice-píst "nemá problém".. :)
P.S. málokdy je jedno, že píst jde namontovat jakkoliv na ojnici...
nepropadat panice...
Fenix9555
Přispěvovatel
Příspěvky: 753
Registrován: 12 dub 2014, 12:18

Příspěvek od Fenix9555 »

Ostávajú pôvodne len som si ich nepoznacil :\ menili sa ojnicne puzdra a na vybruse zhodily piesty a uz nedali naspat nona jednom je zhora vyryta sipka
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

No nič tak to už len musíš risknúť a nejako poskladať. Ale ak sa menili komplet panvy tak by nemusel byť problém, akurát je trochu naprd že ojnice už sú "naučené". My vždy pre istotu označujeme ojnice pred demontážou dulčíkom.
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Pokud je v nich kanál na ostřik dna pístu tak bych jejich polohu asi dohledal třeba 2.5 dci maj nahoře šikmo dirku pro ostřik a podle toho se montujou to samé ojnice co jsou šikmo lomené.
Odpovědět

Zpět na „Renault / Dacia“