81kw ASV zvláštne potrhávanie

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

81kw ASV zvláštne potrhávanie

Příspěvek od Source »

Ahojte, idem skúsiť sem sa podeliť s mojim problémom, kedže som hľadal a nič podobné som nenašiel. skúsim popísať môj problém čo najlepšie budem vedieť. Jedná sa o auto octavia 81kw ASV - séria turbo /GT1749V/, "J" čerpadlo z automatu, FB S764 trysky, nejaké ďalšie veci ako sanie z ARL, a podobne.

Asi pred dvomi týždňami som spozoroval, že pri pridaní plynu mi mierne pošklbuje autom, neviem to presnejšie opísať, sú to veľmi jemné ako keby "pridusenia" motora, možno by si to niekto ani nevšimol ale kedže na tom aute jazdím denne tak to registrujem. Každopádne najhoršie na tom problém je, že to robí iba v jednej polohe plynového pedálu. Ak pridávam povedzme od 0 - 60% plynu tak auto ide plynule krásne v tom rozmedzí.IBA v rozmedzí niekde medzi 70-90% plynu sa to prejavu. Ak dám potom plný plyn auto ide krásne hľadko a žiadne potrhávanie sa už nevyskytuje. Autu je úplne jedno či je studené, teplé, poloteplé vždy je to úplne rovnaké, rovnako silné pošklbnutia čiže ani sa to nezhoršuje ani sa to nezlepšuje že čím je motor teplejší. Tak by som opísal môj problém.

Samozrejme prvé čo ma napadlo bolo podozrenie na palivo a palivový systém, bohužial dnes boli trysky vonku, všetko prekontrolované, znova nastavené otváracie tlaky (aj keď na všetkých boli ok - max rozdiel bol 10bar) ale keď už boli vonku tak sa to spravilo všetko odznova. Samozrejme trysky boli u miestneho člena toefuka, čiže u človeka čo vie čo robí - verdikt: TRYSKY sú OK Auto má úplne krásny volnobeh, žiadne ani mierne zaváhania, absolútne nič, výkon auto má taký ako predtým malo. Ani keď stojím a vytáčam motor, tak motor absolútne nemá žiadne zaváhania alebo pocukanie alebo niečo podobné.
V podstate to robí iba v ťahu a iba ak pridávam niekde medzi tým rozdmezím 70-90% stlačenia plynu.

Čerpadlo vyzerá tiež v absolutnom poriadku, predvstrek drží úplne ukážkovo, čiže tam by tiež nemal byť problém. Auto nežere olej, nežere chladiacu nič, všetko je proste tak ako má byť, auto je tiché, logy sú krásne (nie je tam nič podozrivé ani počas toho pošklbávania), turbo drží krásne požiadavku, nehučí, nepíska preto proste neviem kde mám začať hľadať a kam má pokračovať moje pátranie. Auto štaartuje na brnk aj po 2/3 dňovom stání

Tak čo, vie ma niekto naviesť na čo sa zamerať ?
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
tombolone
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 07 úno 2017, 18:43

Příspěvek od tombolone »

Cauko neviem ci ti to robi to co mne.. mne to robi uz dost dlho a neviem nato prist co by to mohlo byt.. Mne to robi napriklad ked idem na 4rke v obci alebo 5tke mimo obce a mam otacky pod 2000 a len trosku pohladkam plyn tak ze idem napriklad 90 a chcem len udrziavat tu rychlost tak sa len dotknem pedalu a trha autom ako keby vynechava.. ked prekrocim tych cca 2cm tak auto uz ide normalne.. ziadne trhanie ale trosku zrychluje..tiez mam vsetko v poriadku a neviem najst pricinu, niekde som cital ze to moze robit konektor snimaca rychlosti alebo snimac polohy plynoveho pedalu.
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Ja práveže problém s udržiavaním rýchlosti nemám, ak udržiavam rýchlosť v dedine povedzme tých 60 na 4, tak auto ide plynule aj keď pridávam len jemne dajme tomu, vždy mi to robí iba v rom rozmedzí medzi 70-90% stlaČenia plynu dajme tomu. No mňa tiež napadlo že snímaš rýchlosti alebo otáčiek alebo plynový pedál, ale podľa diagnostiky vyzerá všeto OK, a v merných hodnotách
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32865
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

to pocukávání sem ted u tvého motoru řešil několik měsíců nakoneš skočaila 17655 a byl prasklý drátek v konektoru k řídícímu vstřiku na pohled vše ok,

osobně bych vymontoval plynový pedál vrtl dírku a nalil tam červenou diavu, pokud přidáváš pedál tak může zaiskřit vyvolá nesmyslný signál motor cukne, ta diava umí to jiskření zlikvidovat, působí jak acylpyrin, když nepomůže neublíží, na diag nic nepoznáš pedál tu bude plynule přidávat
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Úprimne, plynový pedál napadol už aj mňa, pretože nie je to také brutálne trhanie ale je to naozaj ako keby mierne uberanie a pridávanie plynu, skúsim pozrieť na ten plynový pedál
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32865
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="Source"]Úprimne, plynový pedál napadol už aj mňa,

jinak dík, kurva půl dne jsem hledal tlakoměr na tlak paliva nakonec jsem musel koupit nový, a ted jak jsem šel pro ten pedál tak byl vedle toho, (wallbash)
na tom potáku pedálu je deklík ten vypáčíš a naleješ diavu červenou na nábytek přímo na ty potáky ;)
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Len taký malý update: V podstate som sa nikam nepohol a začínam mať pocit, že to má súvis s počasím. že keď je mokro a vlhko tak to trhá viac ako keď je teplo a sucho. Každopádne druhá vec ktorú som si všimol je že odkedy mi to pošklbáva odvtedy mi občas vyhodí na maxidote "skontrolujte hladinu oleje" - Samozrejme oleja je tam dosť, oleja je tam mierne nad stredom, ten si kontrolujem ale cez to všetko proste občas len tak mi vyhodí "skontrolujte hladinu oleje" stačí keď potom otvorím kapotu, zatvorím a zase to až po čase. ale robí to úplne nepravidelne, niekedy 3 dni v pohode, potom idem pol hodinu a vyhodí to, potom zase idem dlhú trasu a až niekedy po 3 hodinách jazdy a podobne. Nestretol sa niekto s niečím podobným ?

Skúšal som aj test, že som dal na 3 od 1300 otáčok do 4500 plný plyn, vyradil som, prudko som zabrudil a že či mi bude trhať motorom ale motor ide vždy krásne. Čiže tento test nič neodhalil ( to mi bolo poradené skúsiť ) inak v skupine 013 na úplne studenom motore (-4 vonku) hneď po naštartovaní mám korekcie najvyšiu 0,2, ostatné sú okolo 0
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Uživatelský avatar
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2864
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

plynovy pedal sa da tiez lognut, je zobrazovany v % kanal 10 posledne okno. Len nvm ci sa nieco ukaze lebo k line je pomaly (10,4k-baud).
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32865
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

toefuk píše:plynovy pedal sa da tiez lognut, je zobrazovany v % kanal 10 posledne okno. Len nvm ci sa nieco ukaze lebo k line je pomaly (10,4k-baud).
jenže když ti zajiskří potenciometr v pedálu v tom okně nic nepoznáš, třeba před 12 ti lety 1.6 felda jak si přidal cukla, z zápalko svíčky káble, nakonec jsem namastil diavou potenciometr v klapce a klid a nekecám 12 let sou feldou jezdí jeden traktorista potkávám ji u JZD ;)
Uživatelský avatar
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2864
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

Milos ja ti verim, 8bit rozlisenie s malou vzorkovacou frekvenciou (k line diagnostika) asi nic neukaze, TOP by bol osciloskop. Tam vidis vsetko.
Len malokto vie aky je rozdiel medzi frekvenciou a amlitudou...
Preto su ,,mechanici" a nechanici.
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

No vôbec neviem kam sa pohnúť, vypozoroval som viac vecí ale mám pocit že motorom to nebude nakoľko ten motor nemá žiadny problém, či je -8 alebo koľko vždy na brnk, výkon pekný, skôr mám taký pocit ako keby to bolo prevodfovkou alebo podobne, znásobí sa to keď je auto naložené, ak je auto ťažšie tak je to cítiť viac, je to taká zvláštna závada no, ale mám doma druhú prevodovku možno ju skúsim nahodiť a uvidím
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32865
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="toefuk"]Milos ja ti verim, 8bit rozlisenie s malou vzorkovacou frekvenciou (k line diagnostika) asi nic neukaze, TOP by bol osciloskop.

osciloskop mám ale jen jako doplněk stravy že něco napoví, věnovat se tomu to by uspíšilo nástup do fronty na akutní příjem do psychiatrické léčebny (LOL) s diavou jsem oho ze zoufalství něco napiplat a toto je jedna z feld kerá léta fachčí
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

No ja som včera zistil, že ak mám volant natoćený do prava a pridávam tak z ľavej strany sa ozve klepnutie ako keby bola niekde vôľa, taktiež som zistil, že ak idem viac do prava tak je to šklbanie citeľnejšie ako keď idem do druhej strany. takže bábo raď :D
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Uživatelský avatar
optimista
Přispěvovatel
Příspěvky: 527
Registrován: 25 lis 2012, 21:16
Bydliště: michalovce

Příspěvek od optimista »

nieco podobne myslim to sklbanie v zatackach mi robila moja ex octa a potom sa mi rozletel diferak co je myslim znama chyba v koncerne
s 120gls T603 favorit opel astra g
octavia 1 tdi 81kw AHF rv 2000 470 xxx tis predana MB B trieda 180D automat ma moja lepsia polovicka
golf 4 1.6 benzin mercedes w 211 220 cdi 2008 origo diag mercedes bmw univerzalna diag launch x 431
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32865
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

optimista píše:nieco podobne myslim to sklbanie v zatackach mi robila moja ex octa a potom sa mi rozletel diferak co je myslim znama chyba v koncerne
mi to zas cukalo při přidání jako vnitřní homo kloub, vadné svíčky, kabely, rok sem to řešil až přišel den vysvobození začalo tomoc tak jsem dal plný kotel a vyletěl diferák (LOL)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“