Audi a4 1.9 tdi 96kw netáhne a černě kouří
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Audi a4 1.9 tdi 96kw netáhne a černě kouří
Ahoj,
Dělal jsem pravidelnou úržbu (olej, filtry atd.) a chtěl jsem vyměnit i podtlakové hadicky, protože jsem zjistil, že jsou všechny ješte originální z roku 2004. bohužel jsem to po chvíli vzdal, protože se mi nepodařilo vytáhnout hadičku z N75 pro turbo a tak jsem vše zapojil zpět.
Nastartoval jsem a šel jsem auto projet, jenže do 2000 tis. vůbec netáhne a po překročení začne postupně zabírat, ale není to ono. Navíc to dost hodně černě kouří, že za mnou není pomalu vidět.
Před tím auto jelo dobře, jen malinko černě kouřilo na plný plyn, proto jsem chtěl vyměnit ty hadičky.
Chci vás tak poprosit o radu, kde by mohl být problém. Jestli jak jsem hýbal s hadičkami tak některá přestala těsnit? Na turbo a nic jiného jsem nešal.
Jediné co, tak jsem čistil EGR.
přdem díky za rady
Dělal jsem pravidelnou úržbu (olej, filtry atd.) a chtěl jsem vyměnit i podtlakové hadicky, protože jsem zjistil, že jsou všechny ješte originální z roku 2004. bohužel jsem to po chvíli vzdal, protože se mi nepodařilo vytáhnout hadičku z N75 pro turbo a tak jsem vše zapojil zpět.
Nastartoval jsem a šel jsem auto projet, jenže do 2000 tis. vůbec netáhne a po překročení začne postupně zabírat, ale není to ono. Navíc to dost hodně černě kouří, že za mnou není pomalu vidět.
Před tím auto jelo dobře, jen malinko černě kouřilo na plný plyn, proto jsem chtěl vyměnit ty hadičky.
Chci vás tak poprosit o radu, kde by mohl být problém. Jestli jak jsem hýbal s hadičkami tak některá přestala těsnit? Na turbo a nic jiného jsem nešal.
Jediné co, tak jsem čistil EGR.
přdem díky za rady
Tak jsem se na to dostal až dnes. Vyměnil jsem téměr všechny hadičky ( koupil jsem málo a k EGR mi nevyšli), po startu a odpojení hadičky z turba tam podtlak byl, po připojení zpět bylo slyšet změnu zvuku turba.
Když jsem však vyjel tak na dvojku to krásně táhlo jenže po přeřazení to úplně ztratilo výkon a nepustilo mě to přes 2000 ot., po chvíli se to však zase probudilo a rozjelo se to, jenže po přeřazení se to stalo opět.
Zkusil jsem to ještě párkrát a furt stejné, jakmile na to z klidu šlápnu turbo plní a auto táhne, po přeřazení netáhne.
Nevíte někdo co s tím? napadlo mě, jestli jsem neotočil ten zpětný ventil na hadičce od tandemu.
Když jsem však vyjel tak na dvojku to krásně táhlo jenže po přeřazení to úplně ztratilo výkon a nepustilo mě to přes 2000 ot., po chvíli se to však zase probudilo a rozjelo se to, jenže po přeřazení se to stalo opět.
Zkusil jsem to ještě párkrát a furt stejné, jakmile na to z klidu šlápnu turbo plní a auto táhne, po přeřazení netáhne.
Nevíte někdo co s tím? napadlo mě, jestli jsem neotočil ten zpětný ventil na hadičce od tandemu.
To jsi ho klidne mohl otocit a brzdi to normalne,jakoby se ti ztracel podtlak kdyz na jeden kvalt to jede a pak preradis a uz nejede, nebo ti nekde utika ppodtlak, nejlepe na vyvevu dat budik a nastartovat a musi byt podtlak - 0.9 nebo okolo - 0,9 pokud bude treba - 0,6 tak je to malo
SEAT LEON TDI ARL 110kw+soft,HDS,EGR-off,KAT-on,312/256mm ,18" CUPRA R, Seat Inca TDI spodekARL,2260,SachRace-performance,trysky0.280+12mm hlava s podávačkou,17"alu,brzdy 312/239mm
Auto brzdí normálně, kontroloval jsem ještě jednou hadičky a všechny se zdají OK. Byl jsem u dvou automechaniků, ale pouze jeden měl čas.
Pomocí stříkačky jsme odzkoušely regulaci turba a ta se hýbe normálně. Když jsme na volnoběh vytáhli hadičku z turba tak říkal, že podtlak je ok, ale neměřil se měřákem. Hlavně na volnoběh turbo tlačí normálně ale v zátěži spadne do nouze.
Když jsem přijel domů tak ve VAGu jsem našel chybu 17964 regulace plnícího tlaku - MEZ REGULACE NEDOSAŽENA.
Vyměnil jsem N75 za nový orig a chyba stále trvá.
Zkoušel jsem zapnout logování ale nevim jestli je to správně, je tam rozjezd z lehka na 1 pak 2 a po přeřezení na 3 sem pomalu přidal až na plný plyn.
ještě jsem si všiml, že kdyý odpojím a připojím hadičku k turbu tak je od turba slyšet syčení, to je normální?
https://drive.google.com/open?id=1Bk7jC ... 7bJuRlMqse
edit: ještě jedno zjištění, zkoušel jsem stříkačkou ještě další místa, a např. chcípací klapka netěsní, když vytvořím podltak tak se táhlo ani nehne a podltak je hned pryč, ale zase si říkám, že do chcípací klapky by měl jít podtlak jenom když vypínám motor, ne?
Pomocí stříkačky jsme odzkoušely regulaci turba a ta se hýbe normálně. Když jsme na volnoběh vytáhli hadičku z turba tak říkal, že podtlak je ok, ale neměřil se měřákem. Hlavně na volnoběh turbo tlačí normálně ale v zátěži spadne do nouze.
Když jsem přijel domů tak ve VAGu jsem našel chybu 17964 regulace plnícího tlaku - MEZ REGULACE NEDOSAŽENA.
Vyměnil jsem N75 za nový orig a chyba stále trvá.
Zkoušel jsem zapnout logování ale nevim jestli je to správně, je tam rozjezd z lehka na 1 pak 2 a po přeřezení na 3 sem pomalu přidal až na plný plyn.
ještě jsem si všiml, že kdyý odpojím a připojím hadičku k turbu tak je od turba slyšet syčení, to je normální?
https://drive.google.com/open?id=1Bk7jC ... 7bJuRlMqse
edit: ještě jedno zjištění, zkoušel jsem stříkačkou ještě další místa, a např. chcípací klapka netěsní, když vytvořím podltak tak se táhlo ani nehne a podltak je hned pryč, ale zase si říkám, že do chcípací klapky by měl jít podtlak jenom když vypínám motor, ne?
zkoušel jsem hadičku od chcípací klapky odpojit a ucpat, bohužel beze změny.
Stále na 1 a 2 auto táhne dobře ( nepadá do nouze) ale po přeřazení na 3 a výš už turbo netlačí, za mnou je černo a nepustí mě to přes 2000 ot . Na tu dvojku je turbo schpné dát podle logu až 2592 mbar, na 3 tam bylo cca 1300.
Zítra zkusím ucpat maximum hadic a nechat čistě pro turbo, uvidíme co to udělá. Ještě zkusím jestli zásobník podlatku udrží podtlak
Stále na 1 a 2 auto táhne dobře ( nepadá do nouze) ale po přeřazení na 3 a výš už turbo netlačí, za mnou je černo a nepustí mě to přes 2000 ot . Na tu dvojku je turbo schpné dát podle logu až 2592 mbar, na 3 tam bylo cca 1300.
Zítra zkusím ucpat maximum hadic a nechat čistě pro turbo, uvidíme co to udělá. Ještě zkusím jestli zásobník podlatku udrží podtlak
Něco jsis proste podělal. Blbě zapojil nebo poškodil. Pohledej to tu nebo na Google najdi si zapojeni podtlaku na tvy auto a projdi to. Pokud jsi neudělal chybu někde jinde. Třeba odpojena váha vzduchu po výměně filtru nebo proste něco co bohužel těžko můžeme vědět co se ti povedlo.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Tak nakonec se ukázalo, že jsem měl vše zapojené správně. Systém dává krásný podtlak a i po 10 min. po zhasnutí motoru tam stále je.
Nakonec byla chyba v baňce turba, regulace nebyla schopná jít na 100% a padalo to tak do nouze.
Opraveno během 30min. připojením diagnostiky a provedením nějakého testu turba (dělal automechanik). Zatím ujeto cca 100 km bez problému.
Děkuji za rady i ne-rady (poslední 2 příspěvky) .
Nakonec byla chyba v baňce turba, regulace nebyla schopná jít na 100% a padalo to tak do nouze.
Opraveno během 30min. připojením diagnostiky a provedením nějakého testu turba (dělal automechanik). Zatím ujeto cca 100 km bez problému.
Děkuji za rady i ne-rady (poslední 2 příspěvky) .