Výpočet výfuku
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Výpočet výfuku
Zdravím, nenašel by se tu někdo kdo pracuje s výpočty výfuků, případně i sání? Popřípadě doporučení na někoho kdo se tím zabývá? Za případné kontakty, doporučení a rady velice děkuji!!!
Seat Leon Top sport - ex - 252hp
Škoda Octavia II BKD - pracant - 233hp
Toyota Hilux - pracant - 150hp - ex
Seat Leon Cupra4 - mazel - 4XXhp
Audi A6 BiTDI - 3XXhp
Škoda Octavia II BKD - pracant - 233hp
Toyota Hilux - pracant - 150hp - ex
Seat Leon Cupra4 - mazel - 4XXhp
Audi A6 BiTDI - 3XXhp
Re: Výpočet výfuku
O jaký motor se jedná? A co potřebuješ vypočítat?
Vypočet rezonancí ve výfuku a sání má hlavní význam u "nepřeplňovaných" motorů a hlavně v kombinaci s proměnným časováním ventilů.
I tak to bez proměnné délky sání naladíš na docela úzké spektrum otáček.
Pokud se jedná o motor s turbem tak tam je spíše důležitější snižování ztrát v sacím traktu které vznikají škrcením a vířením, ale i tak to nemá nijak velký vliv na výkon protože je tam možnost to o ty ztráty "přifouknout".
Výpočet výfuku zde taky není příliš důležitý, protože tlakové vlny které vznikají při otevírání výfukového ventilu poměrně značně utlumí turbína dmychadla. Jediné co možná trochu stojí za zvážení tvorby výpočtového modelu jsou výfukové svody, které když se dobře navrhnou na pulsní pohon turbíny, mohou zvyšovat účinnost využití energie výfukových plynů. Z pravidla zde ale stačí mít stejné a co nejmenší délky svodů od jednotlivých válců které se spojí v místě napojení turbíny do jednoho, příp. do dvou při použití twinscroll.
Vypočet rezonancí ve výfuku a sání má hlavní význam u "nepřeplňovaných" motorů a hlavně v kombinaci s proměnným časováním ventilů.
I tak to bez proměnné délky sání naladíš na docela úzké spektrum otáček.
Pokud se jedná o motor s turbem tak tam je spíše důležitější snižování ztrát v sacím traktu které vznikají škrcením a vířením, ale i tak to nemá nijak velký vliv na výkon protože je tam možnost to o ty ztráty "přifouknout".
Výpočet výfuku zde taky není příliš důležitý, protože tlakové vlny které vznikají při otevírání výfukového ventilu poměrně značně utlumí turbína dmychadla. Jediné co možná trochu stojí za zvážení tvorby výpočtového modelu jsou výfukové svody, které když se dobře navrhnou na pulsní pohon turbíny, mohou zvyšovat účinnost využití energie výfukových plynů. Z pravidla zde ale stačí mít stejné a co nejmenší délky svodů od jednotlivých válců které se spojí v místě napojení turbíny do jednoho, příp. do dvou při použití twinscroll.
Jedná se o převratnou 1.9 TDI PD na 2.0 je to spíše laborace, protože mam jeden projekt a nevím co s výfukem a každý říká něco jiného. Je tam opravdu velké turbo z 8l trucku a jde o to co pro turbínu bude mít lepší přínos a lépe se roztočí... jestli výfuk z turbíny mít co nejkratší (ukončení třeba za nápravou) nebo ho dovést až dozadu, jestli u turba “zbrzdit” plyny nějakým dalším záhybem, nebo rovnou pryč... to samé rád bych věděl v jakém průměru by bylo vhodné udělat vedení vzduchu. Proto výpočty alespoň přibližné říct. Protože opravdu co člověk to názor.
Děkuji za ochotu
Děkuji za ochotu
Seat Leon Top sport - ex - 252hp
Škoda Octavia II BKD - pracant - 233hp
Toyota Hilux - pracant - 150hp - ex
Seat Leon Cupra4 - mazel - 4XXhp
Audi A6 BiTDI - 3XXhp
Škoda Octavia II BKD - pracant - 233hp
Toyota Hilux - pracant - 150hp - ex
Seat Leon Cupra4 - mazel - 4XXhp
Audi A6 BiTDI - 3XXhp
To bych neřekl, právě že i ladiči říkají každý své domněnky. Proto bych se rád obrátil na někoho kdo se tím nějakým způsobem zabývá.. dle vlastní zkušenosti jsem měl elektrickou klapku na výfuk, upravenou tak že když jsem ji otevřel tak spaliny šli hned za nápravou ven a pocitově na 2264 když byla otevřená tak auto jelo hůř, zase další příklady jsou takové že někdo jiný jezdí třeba 2566, výfuk do boku z blatníku, nebo z kapoty a funguje to... proto se pídim po tomhle..
Seat Leon Top sport - ex - 252hp
Škoda Octavia II BKD - pracant - 233hp
Toyota Hilux - pracant - 150hp - ex
Seat Leon Cupra4 - mazel - 4XXhp
Audi A6 BiTDI - 3XXhp
Škoda Octavia II BKD - pracant - 233hp
Toyota Hilux - pracant - 150hp - ex
Seat Leon Cupra4 - mazel - 4XXhp
Audi A6 BiTDI - 3XXhp
Ona ta klapka mohla dělat značný protitlak turbu způsobený nevhodným tvarem a nemusel tam být dostatečný tlakový spád.Schnapi píše:To bych neřekl, právě že i ladiči říkají každý své domněnky. Proto bych se rád obrátil na někoho kdo se tím nějakým způsobem zabývá.. dle vlastní zkušenosti jsem měl elektrickou klapku na výfuk, upravenou tak že když jsem ji otevřel tak spaliny šli hned za nápravou ven a pocitově na 2264 když byla otevřená tak auto jelo hůř, zase další příklady jsou takové že někdo jiný jezdí třeba 2566, výfuk do boku z blatníku, nebo z kapoty a funguje to... proto se pídim po tomhle..
Ale u nafty bych opravdu moc neřešil, co bude za turbem když to nebude vyloženě špunt.
Přijde mi ale celkem neefektivní cpát takhle velký turbo na tak malý motor. Protože abys to turbo roztočil potřebuješ opravdu velký hmotnostní průtok spalin, takže velké otáčky motoru, velkou dávku nafty a vstřikovat blízko HU (možná za) a než se dostaneš na rozumný plnící tlak tak motor bude skoro na hranici maximálních otáček.
Je možnost to celé namodelovat Gt suite, Lotusu či něčem podobném, ale k tomu potřebuješ takové množství vstupních parametrů že už jen šuplera a metr nestačí.
Šel bych cestou s nejmenším odporem, tzn. krátké vedení s velkým průměrem, co nejmíň tvarových změn a záhybů. Primárně zde jde jen o to vytvořit co největší tlakový spád pro turbínu. A co nejmenší na straně sání.
Děkuji! jedna varianta je odzkoušená teď zkusíme tedy krátký výfuk a uvidí se.
Co vše by bylo tedy potřeba pro model? Co se týče turbíny funguje to, už je na tom jedna sezóna odjetá, teď jsem vymyslel nějaký upgrade a proto s tím řeším i vedení a výfuk.
Co vše by bylo tedy potřeba pro model? Co se týče turbíny funguje to, už je na tom jedna sezóna odjetá, teď jsem vymyslel nějaký upgrade a proto s tím řeším i vedení a výfuk.
Seat Leon Top sport - ex - 252hp
Škoda Octavia II BKD - pracant - 233hp
Toyota Hilux - pracant - 150hp - ex
Seat Leon Cupra4 - mazel - 4XXhp
Audi A6 BiTDI - 3XXhp
Škoda Octavia II BKD - pracant - 233hp
Toyota Hilux - pracant - 150hp - ex
Seat Leon Cupra4 - mazel - 4XXhp
Audi A6 BiTDI - 3XXhp