Fabia 1,4 MPI, těsnění hlavy

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14266
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Jj, pamatuju, že jsem taky našel olej v díře pro šroub držáku altérnátor?
Těsnění na obrázku je tedy Reinz?

Jinak chválím použití OE olejového filtru / Purflux /.
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32862
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="Jarda-k"]Takže uběhly 4 roky a 32 tkm a problém je zpět. Aktuální nájezd auta je 120 tkm.
A asi už tuším příčinu.


já tuším příčinu dals novou hladící kapalinu a za tři roky jsi ji zas vyměnil ? uběhly čtyři roky a kapalina stará co ?
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Když jsem to před těmi čtyřmi lety dělal, tak jsem dal novou chladící kapalinu. Dávám ji vždycky když lezu do motoru.
Jestli se měnila po třech letech nevím, ale spíš ne. Je samozřejmě možný, že vyčerpání aditiv stavu těsnění neprospívá, ale
tohle těsnění je očividně naleptaný od oleje a teď jak začala být chladnější rána (hliník se víc smrskne), tak začal olej prolínat do vody.

To těsnění nebylo vůbec přilnutý k dosedacím plochám, jak jsem vytáčel poslední šrouby, tak už se hlava kejvala.

Ano, těsnění na obrázku je VR.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32862
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

já su za měnění chladící kapaliny, pokud se mění po třech letech je to v motoru pohádka jak z fabriky pokud rez přemúže aditiva a je spíš vše straceno https://www.youtube.com/watch?v=XDJEPjvbbs4
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Já jsem taky za měnění chladící kapaliny, ale upřímně, nemůžu hlídat každý auto který jsem dělal a tohle jsem za tu dobu už pustil z hlavy.

V roce 2012 jsem si vyrobil traktůrek s motorem favorit, kterým mj. sekám zahradu.
Motor tenkrát prošel částečnou repasí a je tam těsnění TEMAC a do teď není problém. Chladící kapalinu ale měním každý druhý rok.

Obrázek
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
JARDA2
Přispěvovatel
Příspěvky: 697
Registrován: 08 pro 2006, 11:24

Příspěvek od JARDA2 »

to je super stroj, jak vysokou trávu to zvládne? a stou kapalinou se mě to moc nezdá měnit by se měla po určitý době ale kdo to dělá? spíš to těsnění stojí za hovno a je mín odolný
Peugeot Boxer 2,2 HDI Renault Scenic 2,0 DCI Škoda Fabia 1,9 SDI
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32862
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="Jarda-k"]
V roce 2012 jsem si vyrobil traktůrek s motorem favorit,

prosimtě jardo a chodíš i spávat :? mám obavu o tvé zdraví ;)
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

To víš že chodí i spát. :)
Je ale fakt, že stavba a zejména vychytávání mušek bylo náročný hlavně časově. Navíc jsem k tomu vyrobil ještě mulčocač a sněhovou frézu.
Ale poslední roky to čas naopak šetří. Mám velkou zahradu a s tímhle to mám posekaný za 1,5 hodiny. Klasickou sekačkou to byla práce na celej den.

Pokud by měl někdo dlouhou chvíli, tady je jak stavba postupovala: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=44492
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Takže jsem dal zase nové těsnění (opět VR), novou chladící kapalinu, důkladně se vypláchla expanzka od osazený mastnoty a auto zase jezdí.
Pokud by to mělo vydržet zase 4 roky, tak by to bylo dobrý (možná, že tak dlouho už tohle auto mít nebude).
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Jarda k je prostě frajer, žádné kompromisy , ale poctivé železo...a řemeslná zručnost (LOL)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4323
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

Hele s kámošem jsme to řešili a u nás ten měděný kroužek, jak naznačuješ...od té doby naprostý pokoj...1,4MPI 2001 kód už si nepamatuji
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“