Motor Peugeot 2.0HDi 8ventil, typ RHY a RHZ

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Motor Peugeot 2.0HDi 8ventil, typ RHY a RHZ

Příspěvek od pepe276 »

Ahoj,

ví někdo, jaký má mít předvstřik motor 2.0HDi, typ RHZ (80kW), případně RHY (66kW)? Potřebuju nastavit předvstřik u HDi s rotačkou Bosch z 1.9TD a mechanickými vstřiky. U tohoto motoru žádná elektronika není, je to jen čistá mechanika, takže přes diagnostiku cesta nevede. Ví to někdo, nebo dalo by se to vyčíst z diagnostiky u těchto motorů?

Díky moc za pomoc a věcné rady :)
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Nejsem v tom kovanej ale podle mě se nemůže kopírovat hodnota předvstřiku u hdi a klasickým čerpadlem.Nafta se vstřikuje pod vysokým tlakem a je rozdělena do několika dávek.Nastavil bych třeba 10 st před a doladil na ucho.
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Asi to tak dopadne. Boxer 2.5TDi přímovstřik vstřikuje taky asi 10-11 stupňů před HÚ, takže předpokládám, že těch cca 10 +- pár stupňů to tady taky bude.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Já bych se podíval např. na rozdíl v předvstřicích první rotačky TDI , která měla dvoupružinové vstřikovače a srovnal bych rozdíl od předvstřiku s pevnými vstřiky..Ale přesto mám zato, že předvstřik je pro ten který motor vlastně individuální už jen proto, když to je kříženec..Mám zato, že to pepe 276 popsal jednoduše a přesně. Půjde o kompromis zvuku-chytatelnosti- výkonu a spotřeby..Samozřejmě pohledová kouřivost za tepla by neměla být žádná, ale toho bych se nebál... :)
nepropadat panice...
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Je mi jasné, že třeba Octavia 1.9TDi rotačka má jiný poměr vrtání/zdvih, jiné časování vačky, atd. Zkrátka je to jiný motor, ale orientačně by mi to snad mohlo pomoci. Napíšu dotaz do sekce VW a spol.
Tady teď taky jsou dvoupružinové vstřiky.
Zakolíkuju si motor, jako při rozvodech, udělám na řemenici značku HÚ a podle toho si najdu těch 10 stupňů a udělám druhou značku. No a za chodu motoru to doladím natáčením čerpadla a snad to bude ok.
Kouřit by to snad moc nemělo, vstřiky jsou zkontrolované, správně otevírají a nekapou.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14265
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Jenom pro mojí zajímavost, jako mechanické vstřikovače jdou dostat do hlavy 2.0HDi?
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Tomas.cz píše:Jenom pro mojí zajímavost, jako mechanické vstřikovače jdou dostat do hlavy 2.0HDi?
Když si převrtáš v hlavě díry na vstřiky, tak z VW 1.9TDi rotačky. A když nechceš nic vrtat, tak z Focuse 1.8TDDi.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Odpovědět

Zpět na „Peugeot“