TSi CAXA nízký tlak oleje

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

no já bych to udělal tak, jak zde bylo již zmíněno a taky to tak hledám, nechám to studený namazat, vypustím olej, sundám vanu a olejový čerpadlo a fouknu tlakovým vzduchem do olejovýho kanálu, a vždycky jsem ten únik našel
Uživatelský avatar
LLuKKi
Přispěvovatel
Příspěvky: 203
Registrován: 14 úno 2009, 09:42
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od LLuKKi »

No, ale kdyz to dela za tepla, tak za studena to moc nezmeris.
Divny me je ze dnes jsem zkousel a i kdyz to v tockach ma 2-3bary oleje, stejne to nenastavuje, mam podezreni na problem s vackou?
Znovu to rozdelavam, tak uvidime :?
► AutoVELVET Šumperk ◄

PRODEJ / DOVOZ / SERVIS vozidel 773 886 911
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

když to pořád dokola rozděláváš, sundej nejdřív tu vanu a čerpadlo a foukni do toho olejovýho kanálu
Uživatelský avatar
LLuKKi
Přispěvovatel
Příspěvky: 203
Registrován: 14 úno 2009, 09:42
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od LLuKKi »

No ale co uvidis na vackach, kdyz na ne nevidis pokud je nesundas?
► AutoVELVET Šumperk ◄

PRODEJ / DOVOZ / SERVIS vozidel 773 886 911
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

eliminuješ tím kliku, tam to začne fučet hned, pokud je volná nebo pokud je problém na nějakým hlavním kanálu, no jak jsem psal, po zkušenostech s tímto začínám
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

@Huml: Jistě Ti jich prošlo rukama už spousty, bylo jich hodně, co měly problém s tlakem oleje? Maj ty ložiska na klice nějak podceněný, že by se jim vůle zvětšovaly ve větší míře než na jiných motorech? Když jsi pak někdy narazil na motor, kde to bylo na klice, měřils ji potom, jak kliku samotnou tak vůli v ložiscích?
LLuKKi píše:No, ale kdyz to dela za tepla, tak za studena to moc nezmeris.
Divny me je ze dnes jsem zkousel a i kdyz to v tockach ma 2-3bary oleje, stejne to nenastavuje, mam podezreni na problem s vackou?
Znovu to rozdelavam, tak uvidime :?
Tak pokud je přívod oleje v hlavě pro ovládací N205 ventil (a i on samotný mechanicky ) v pořádku, a samotný přestavovač jsi přece měnil, tak tlak oleje bude jediný problém.

Jen pro info ke klice
Klikový hřídel
axiální vůle u nového dílu: 0,07...00,24 mm
mez opotřebení: 0,26 mm
čep ložiska klikového hřídele: ∅ 54,00 mm
čep ložiska ojnice: ∅ 47,80 mm

Určitě před rozebráním udělej to co radí Huml a zmínili i další, tedy natlakovat vzduchem, měřit můžeš pak ;)
Uživatelský avatar
LLuKKi
Přispěvovatel
Příspěvky: 203
Registrován: 14 úno 2009, 09:42
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od LLuKKi »

Chlapy, díky moc za rady!!
Takže minule se vačky sice zkontrolovali, ale vůle, jenže včera jsme přišly na to, že mazací kanálky na nastavovač byly přicpané karbonem!! (LOL)

Takže vyčištěno, poskládáno, nastavuje, MAŽE jak má!!! 8)
► AutoVELVET Šumperk ◄

PRODEJ / DOVOZ / SERVIS vozidel 773 886 911
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

To je zajímavé zjištění, olej na nastavovač jde přes sítko a N205, ale tohle tedy spíše vypadá na to, že byl ucpaný samotný přívod do hlavy, pak tedy nemohl měřit ani tlakoměr, ani čidlo, tedy celý vršek ... Fotky sis neudělal? Jakpak na tom bude chladič ...

Pozice č.13 toho sítka pro N205 je od soudruhů v tom SSP432 evidentně zakreslená špatně, má být až za větví pro hydroštely a ne před ... Není to jediný rozdíl, tady ještě počítali s filtrem s vložkou a ne celou patronou ...
Obrázek
Uživatelský avatar
LLuKKi
Přispěvovatel
Příspěvky: 203
Registrován: 14 úno 2009, 09:42
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od LLuKKi »

Právě že nee.
Hlava i víko byla v pořádku čistá. Když jsme vynadali vačku ( v uložení u nastavovače ), tak na pohled vše v pořádku,
ještě když jsme začali propichovat kanálky, nebyly čisté, ale vypadával z nich karbon. Na víko i sítko na víku u přívodu jsem se díval už minule a bylo to čisté.

Foto jsem nestihl, protože jsem dnes byl pryč, mechoš to dělal, resp. on na to přišel.

No prostě LL olej nesmysl, to ví asi každý, ještě u toho benzína.

Teď tlaky 2bar - volnoběh, 4 bar zvýšené otáčky, při 70st oleje 1bar a 2,5bar - 3,5 bar zvýšené.
Nastavovač ihned za studena reaguje, teď najeto asi 30km a vše v pohodě. SLÁVA!!
► AutoVELVET Šumperk ◄

PRODEJ / DOVOZ / SERVIS vozidel 773 886 911
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Blahopřeji a já si už ze začátku vzpomněl, jak jsem vyškrabával kanálek v bloku k čidlu oleje drátem , až jsem se proškrabal k čidlu, které potom konečně zhaslo..Přede mnou udajně iks mechánů měnilo čerpadla apod. ale motor přitom byl normálně mazán, ale čidlo to nevědělo..Ale to bylo auto před smrtí a ne mladíček..Mám zato, že LL může fungoval pouze při jízdách na dálky po dálnici, kdy je stálá teplota celého agregátu a stálý režim výhodný pro olej, takže se tak neznehodnocuje a nepřepaluje..Studené starty a např. jízda v kolonách je pro něho smrt.. :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“