Zvýšení výkonu D5252T motoru S K14 turbem

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Tarkin
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 09 kvě 2018, 19:44

Zvýšení výkonu D5252T motoru S K14 turbem

Příspěvek od Tarkin »

Čus,
mám dotaz. Zkouším zvedat tlak na svém Volvu S80 s TDI motorem (Audi 5 válec), motor je po stage 1 čipu od Volvočesky na 125kW, který má maximální tlak turba 1,1 baru.

Před čipem samozřejmě došlo k výměně šroubů uložení kliky, výměny olejových ostřiků, nastavení předvstřiku, instalace catch canu, atd... 100% technický stav

K otázce, na autě je tedy čip s zvýšeným tlakem na 1,1 z původních 0,9, jsou na tento tlak adaptované i další hodnoty mapy.

Co se teď stane, když manuálním pružinkovým regulátorem tlaku turba zvýším tlak a původní regulátor n75 zaslepím? Dopočte si auto dávku nafty podle váhy vzduchu? Nebo?

Respektive tlak už jsem zvýšil, mám tam teď 1,3 baru - dle VIDY, jen mě zajímá zbytek.
Uživatelský avatar
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2864
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

nie, viac nafty tam nedostanes zvysenim tlaku preplnovania.
1,3 je na to turbo vela.
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF
Tarkin
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 09 kvě 2018, 19:44

Příspěvek od Tarkin »

Proč tedy auto jede citelně lépe?
1,3 je na to turbo vela.
K14 dost lidí na zahraničních forech používají i kolem 1,5-1,8 baru.
Uživatelský avatar
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2864
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

lebo mas asi zle nastavene AFR,
tlak nie je vsetko, KKK nepoznam, ale principialne to bude ako garrett a tam si pozri kompresorove mapy. Vacsi tlak nemusi znamenat viac vzduchu.
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF
Tarkin
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 09 kvě 2018, 19:44

Příspěvek od Tarkin »

Mám takovou teorii. Nafta je v mapě daná průtok vzduchu vs otáčky, dokud nejsem mimo tuhle mapu, tak to palivo přidá, podle mapy.

Pokud bych byl mimo ní, pravděpodobně by to hodilo nějakou chybu.

Je to nesmysl?

Dá se na diagnostice pomocí vyčítání nějakých parametrů moje teorie vyvrátit?
Naposledy upravil(a) Tarkin dne 26 pro 2019, 11:03, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
mecKo
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 09 pro 2014, 15:39

Příspěvek od mecKo »

...si este viac mimo ako si myslis. Aj mimo mapu, aj mimo teoriu aj mimo prax (hm) viac studuj ako to cele funguje...
http://mmotor.sk/ - Autoservis, chiptuning, úpravy vozidiel Trnava
Tarkin
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 09 kvě 2018, 19:44

Příspěvek od Tarkin »

Je v okolí Plzně, Klatov někdo kdo by to uměl načíst a podívat se do mapy případně ji trochu upravit?
THOMEK
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 26 led 2015, 11:21

Příspěvek od THOMEK »

mecKo píše:...si este viac mimo ako si myslis. Aj mimo mapu, aj mimo teoriu aj mimo prax (hm) viac studuj ako to cele funguje...
Aspoň vzdáleně chápe princip smoke limiteru, narozdíl od některých lidí co chip tvoří pouhým napětím na čerpadle/dobou vstřiku :-D :-D

Navíc mě fascinují názory typu x-barů je na to turbo moc, chtěl bych být takovým expertem a dokázat to určit jen dle typu turba, bez kompresorové mapy, bez znalosti korigovaného průtoku vzduchu. :-) (LOL)
Uživatelský avatar
mecKo
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 09 pro 2014, 15:39

Příspěvek od mecKo »

THOMEK ak narazas na predoslu odpoved od pouzivatela toefuk tak ver tomu ze ma dostatocne vedomosti ktore sa opieraju o poznatky podlozene praxou. Ak nahodou aj ty budes v buducnosti niekedy ladit aspon tdi motor, laborovat s roznymi velicinami tak aj ty prides na to kolko tlaku je na ktore turbo vela a podobne
http://mmotor.sk/ - Autoservis, chiptuning, úpravy vozidiel Trnava
Tarkin
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 09 kvě 2018, 19:44

Příspěvek od Tarkin »

...si este viac mimo ako si myslis. Aj mimo mapu, aj mimo teoriu aj mimo prax Hm viac studuj ako to cele funguje...
Co kdyby ses místo těch arogantních řečí podělil o nějaké smysluplné informace?
Navíc mě fascinují názory typu x-barů je na to turbo moc, chtěl bych být takovým expertem a dokázat to určit jen dle typu turba, bez kompresorové mapy, bez znalosti korigovaného průtoku vzduchu. Smile Sm?ch
Kompresorovou mapu jsem samozřejmě studoval, základními počty a hledání na křivkách jsem zjistil, že maximum - při plných otáčkách motoru je pro turbo nějakých 1,1-1,3b, kdy je tlak a vzduch ještě v efektivní míře. Každopádně je to jen hrubý základ, nevim jak do tohohle zasahují další veličiny jako je větší a lepší chladič atd... Mohl by mi to někdo prosím vysvětlit?


Na motor jsem objednal FMIC intercooler, další řešení je udělat nějakou smysluplnou mapu, aby vše odpovídalo. Otázka zní - Je tu někdo, kdo má mapy na D5252T, kdo je umí udělat, kdo to umí načipovat kolem Plzně?
THOMEK
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 26 led 2015, 11:21

Příspěvek od THOMEK »

Pokud si určoval tlak při max otáčkách motoru z kompresorového diagramu, musel si použít stavovou rovnici ve které mimo jiné figuruje i teplota, no a ejhle tahle teplota je právě to co se snaží snižovat mezichladič stlačeného vzduchu. Jednoduše řečeno, se zvyšující-se teplotou vzduchu klesá jeho hustota, jelikož to co tě ve skutečnosti zajímá je hmotnost, nikoliv objem vzduchu, dostává se pak motoru méně vzduchu.
Tarkin
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 09 kvě 2018, 19:44

Příspěvek od Tarkin »

Počítal jsem jí někdy před rokem, přesně už si to nepamatuju, díky za objasnění.

Každopádně hledám teď lepší chladič, zatím mám v plánu si origo turbo nechat, zvednout tlak, nechat udělat mapu a k tomu dát lepší IC.


Rozhoduji se mezi levnější variantou před klima chladič:
https://fmic.cz/intercoolery/149952-805 ... oleru.html

A pak "plug and play" variantou v podobě kopie Do88:
https://www.highperformanceparts.cz/int ... 906.121201

Co myslíte?
Tarkin
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 09 kvě 2018, 19:44

Příspěvek od Tarkin »

Sám si odpovím, Fmic nemá smysl.
https://www.do88.se/en/info/drop-in-vs-fmic-test.html
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“