HTP chytá,nechytá

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

HTP chytá,nechytá

Příspěvek od Marek001 »

Ahoj, riešim jednu Fabiu II HTP – BBM 6V. Auto bolo v dvoch servisoch, vraj sa 2x menil palivový filter, vyhadzovalo chybu vačkového snímača, vymenili ho – už nevyhadzuje, vymenili snímač teploty motora ale problém je taký že občas neštartuje. Na prvý krát málokedy chytí, potom ak už raz chytí tak hoci aj 5-10 štartov za sebou v pohode. Stačí ju nechať stáť tak 10-15 min a potom buď chytí alebo nechytí, je to náhoda, ale ak náhodou chytí už potom všetky ďalšie štarty obvykle OK. No a na upresnenie keď nechytí na prvý krát stačí prestať točiť a na druhý krát chytí skoro vždy. Za jazdy žiadny problém.
Keď nechcela chytiť skúsil som ju trochu potrápiť a točiť dlhšie, asi tak za 5-7 sekúnd sa motor postupne začal ozývať a chytil. Mal som podozrenie na snímač kľúky, signál sa mi moc nepozdával tak som ho vymenil, ale problém nezmizol. Immo to neblokuje, v pamäti nič, merané hodnoty nič podozrivé. Rozvod som si spravil len oscilogram kľuka/vačka ale nemám ho s čím porovnať našiel som len 12V a neviem či bude rovnaký ale myslím že rozvod bude aj tak OK keď to inokedy chytá na brnk. Pýtal som sa či nenatankovali napr. zlý benzín a pod. ale vraj nie… Nenapadá niekoho niečo? Ešte rozmýšľam že by som skúsil sledovať tlak paliva pri štarte alebo skúsiť či pri neúspešnom štarte ovláda vstreky/dáva signál na cievky že by bola zlá Rj ale fakt už neviem… Dík
jirka.p
Přispěvovatel
Příspěvky: 536
Registrován: 17 pro 2013, 16:11

Příspěvek od jirka.p »

merily se tam tlaky ?
VW Eos 2.0 TFSI 147kw BWA. 390hp/540nm :)
Skoda octavia 2 1Z - 1752,AL vstriky , C cidlo , 312/286mm ,podvozek komplet rs
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Neviem o tom že by sa merali tlaky, keď tak ich môžem zmerať ale aj tak mi to všetko nedáva žiadnu logiku.
valekf
Přispěvovatel
Příspěvky: 415
Registrován: 26 úno 2014, 13:02

Příspěvek od valekf »

to cidlo vacky.. jaka znacka? jestli dali nejakej cinu
DIAGNOSTIK
Přispěvovatel
Příspěvky: 708
Registrován: 23 led 2006, 19:36

Příspěvek od DIAGNOSTIK »

A dělá to vždy, když je okolo 0 C ? Má malo najeto a nejezdilo do značkového...Je to tak?
To je situace!
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Čidlo vačky dávali Meat Doria, ale meral som priebeh osciloskopom a je OK tam chyba nebude.

Čo sa týka teploty robí to aj keď je okolo 0, ale keď som to mal v dielni tam mám okolo 15+ a tiež to robilo. Najazdené to má okolo 120 a neviem či to chodilo do autorizáku.

Zmerám asi aj tie tlaky ale fakt to nechápem, naozaj stačí trochu zaštartovať (nechytí) a nadruhýkrát už vždy chytí. Keby to nemalo tlaky tak to dlho točí aj druhý raz. Skôr rozmýšlam či to nebude zakarbónované že by ten karbón mal vplyv na zmes pri prvom štarte. Inak keď to nechcelo chytiť zdalo sa mi ako keby to sem-tam trochu strelilo do sania. Ešte rozmýšlam že skúsim pozrieť kamerou do valca ako vyzerajú ventily či tam nebude "kvet" alebo enormné množstvo karbónu.
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Diagnostik asi ví něco o flashi, že? ;)
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

No ešte aby som upresnil, keď som písal že auto bolo v dvoch servisoch tak jeden z nich bol autorizák. Tým “neviem či to chodilo do autorizáku” som myslel že neviem čo bolo predtým, lebo majiteľ to má asi len dva-tri mesiace.

Tiež ma napadlo či na to nebude flash, ale keďže to bolo v autorizáku predpokladal som že toto je OK. Skúsim ešte pozrieť čo tam je momentálne za soft, bol na takýto problém teda flash?
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

To byl tip z jeho položené otázky, taky mohlo jít o výměnu HW. Podle TPI 2021894/2 by to taky mohl být problém s relé J363, pojistky SB3 a SB7 asi budou OK, přesto to omrkni. Muselo by to ale zapisovat chybu 01314 do ostatních jednotek (ABS, servo atd) a to se asi neděje, že?

K tomu SW sem našel jen info pro situace, kdy svítila konrolka motoru a mohly být zapsané chyby 17796 a 16705, to řešil flash, TPI 2017100/2
Obrázek

Chtělo by to ověřit na online datech v autorizáku nebo sám přes erWin, jaký TPI maj.
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Dík, relé ma tiež napadlo ale predpokladám že to by nesvietila kontrolka motora ale tá vždy svieti aj keď to nechytá, ale pozriem ho teda pre istotu aj to servo či je v pamäti chyba ABS neviem či to vôbec má, je to úplná social verzia.
DIAGNOSTIK
Přispěvovatel
Příspěvky: 708
Registrován: 23 led 2006, 19:36

Příspěvek od DIAGNOSTIK »

Dal bych si tam měřák tlaku paliva a vyzkoušel startovat. Pozoroval bych to v momentu, kdy to nechce...od toho bych se odpíchnul, když to nic nepíše...Pak jsou další postupy...Flash je možný,,,
To je situace!
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

jirka.p píše:merily se tam tlaky ?
Nezapomněl jsi?
nepropadat panice...
mirsi
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 18 říj 2015, 19:43

Příspěvek od mirsi »

Mňa približne takto zlostila jedna F1, BME a bol tam palivový filter 3bar namiesto 4bar.
Uživatelský avatar
Čert
Přispěvovatel
Příspěvky: 861
Registrován: 26 led 2006, 11:32
Bydliště: Prágl

Příspěvek od Čert »

Po neúspěšném startu vyndej svíčku.
Suchá - mokrá? Alespoň napoví...
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Zajtra alebo najneskôr v pondelok by som sa mal k tomu zas nachvíľu dostať, tak uvidím, zatiaľ ďakujem všetkým.
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“