Kdo se vyzná v motoru M51 (525TDS)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

chicon
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 28 kvě 2008, 07:23

Kdo se vyzná v motoru M51 (525TDS)

Příspěvek od chicon »

Neznáte prosím někoho, kdo se vyzná v motoru BMW M51 (E39 525TDS, 105kW)? Ideálně Jihomoravský kraj, ale klidně dojedu, kam bude potřeba.

Potřebuji ho nechat prohlédnout a seřídit, popř. opravit.

Díky!
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Změř tlaky,/ pokud ti to chytá na otočení , budou asi dobré/, nech zkontrolovat vstřiky, turbo a uvidíš...Tam moc seřizování není, pokud někdo z toho nechtěl udělat raketu..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Popiš co ti to dělá / nedělá, svýho času jsem to dělával dost a sám jsem jich několik měl, tak třeba poradím ale jak píše jericho, zrovna moc toho k seřizování není, max předvstřik aby to pěkně startovalo, rozvody jsou celkem nesmrtelný, slabina jsou právě čerpadla a hlavy praskaly, jinak je to slušnej motor na tu dobu...
chicon
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 28 kvě 2008, 07:23

Příspěvek od chicon »

Díky za odpovědi.

Motor chytá v podstatě na otočení studený i teplý, jen mi přijde hrozně líný a i jeho chod mi přijde tak nějak nepravidelný. Ale je to možná jen můj pocit, proto sháním někoho, kdo by se na něj podíval a řekl mi k tomu víc...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Zkus odpojovat jednotlivé trubky u vstřiků, zda každý válec funguje..Jinak u starších motorů to chce ty trysky zkontrolovat, často jim stačí jen přidat na tlaku. Jsou unavené, vstřikují jako košťata.. Tohle ti udělá, většina borců, co opravovala Multikáry a má zkušenosti s čepovými tryskami, na vstřikovači je vždy vyznačen potřebný vstřikovací tlak. Takže zkoušečka na Zetory, zredukovat holendr na Zetora na Bosche a máš servis BMW i s neonem... :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

napiš kde bydlíš

co se týče tahu by se měl někdo přes diag podívat na váhu a turbo, horší váha může být kvůli rosypané hadici od váhy k turbu, začni čistit palivovou soustavu,třeba vif, mrkni do sání jestli ti ji egr totálně nezasral, pak co ti píše roman nikdy motoru nenakládej když je studený, hlava!!! a pak se modli aby drželo slavné VP čerpadlo umí kleknout ze dne na den, pak se objeví odtahovka s nápisem autovrakoviště

;)
chicon
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 28 kvě 2008, 07:23

Příspěvek od chicon »

Jsem ze Zastávky u Brna.

Diagnostiku mám, ale tohle je moje první BMW, tak se v něm moc nevyznám (i v té diagnostice :-))
O tom, že je hlava citlivá na zacházení vím (dokud se nezahřeje, jedu opatrně), ale to že když odejde čerpadlo je auto na odtahovku na vrakoviště slyším poprvé - pokud odejde čerpadlo, tak se motor jen zastaví, nebo se pletu???

Do motoru se mi nechce moc šahat, to raději přenechám někomu, kdo to opravdu zná. Jinak zbytek zvládnu sám. Palivový filtr jsem vyměnil před týdnem (MANN) a VIF dávám do nafty od listopadu, kdy jsem to auto koupil.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Hele jednoduchá zkouška - sleduj ukazatel okamžité spotřeby,když tomu třeba na dvojku-trojku dáš plnej,rafika se musí zarazit na max doprava, pokud zůstane někde na 12-15L, je to špatně
Jinak v E39 to není žádný letadlo, chce to chipnout aspoň na 180ps aby to trochu jelo, já měl posledního v E36 a to byla raketa
Není to náhodou to auto co stálo dva roky někde na zahradě a pak cca. rok a půl u nás než se sehnalo čerpadlo ? (rofl)
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="chicon"]Jsem ze Zastávky u Brna.

když odejde čerpadlo je auto na odtahovku na vrakoviště slyším poprvé - pokud odejde čerpadlo, tak se motor jen zastaví, nebo se pletu???

zastaví, nepleteš, třeba turbo brno mi řekli naposledy za opravu VP čerpadla 29.000 + DPH 543 214 658 zkus si zavolat kolik stojí oprava na 6V VP15, to je ale katastrofický scénář který se ti nemusí stát,

pokud máš diag tak si tam najdi měřené hodnoty váhu a tlak turba máš tam spravidla požadavek na tlak a vedlo toho trojka plný budeš vidět skutečný stav tak si to můžeš sám

;)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

No ono se to dá už dneska pořešit za jiný peníze, ale to je jedno,ono těch aut je už celkem málo
kdyžtak umím nový z německa za 15tis. ;)
chicon
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 28 kvě 2008, 07:23

Příspěvek od chicon »

Díky za odpovědi.

Zkusím tu diagnostiku a uvidím. Na čerpadlo jsem se díval a podle všeho ho ještě nikdo neopravoval, nikde na něm nejsou barevné značky a zakápnuté šroubky.
Taky se zkusím mrknout na ten ukazatel spotřeby.

roman1648 - odkud jsi, neměl by jsi čas a chuť se na ten motor podívat? :D
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Ketkovice - máš to přes kopec...kdyžtak 606 785 042
diag ti tady toho moc neřekne, má to ještě starou kulatou zásuvku nebo už OBDII ?
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

To je dnes věčný problém, starý dobrý motor a dráty spolu s diagnostikou místo toho, aby se zjistil stav motoru, základní věci, protože bude samozřejmě utahán, i když je dobrá zpráva , že chytá na otočení..A hned tomu naložit pořádné koně je nemoc dnešní doby..Což takhle si uvědomit , jakého ročníku motor je, kolik asi tehdy měl vůči konstrukci nahrbu HP a jak to tehdy snášel? A kolik km byl schopen najet v plné kondici? Někdy mi to připadá jako v Arábii, kdy má malý oslík naloženo na zádech, že by se to nevešlo ani do dodávky a vedle arabáš z bičem... :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8913
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

o nesmrtelnosti rozvodů bych zde polemizoval........ km a roky přibývají a zaposlední 3 roky již 4 kusy na skočený rozvod.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Můj kolega měl voňavku s automatem 524 TD, což je jeho předchůdce , takže motor nebyl nijak zatěžován díky automatu. Auto bylo nestočené, koupené piclé na bok. Okolo 2OOOOOKM se to začalo srát,samozřejmě vliv mělo to, že šetřil na oleji a nafta tehdy často byla sračka , ale odešly vstřiky, těsnění pod hlavou, načnutá vačka, pak lehl automat po pár přivezených autech , motor se opravil , ale kolega majitel už byl načnutý důvěrou k BMW a tak, když to trochu picnul, dal to pryč..Jezdilo jich hodně, ale dostávaly pořádně do těla a jako předkomůrka je teplo vždy dostalo...Dle mého názoru opravit a langsam jízda s ševelícím šestiválem...Sem tam popotáhnout , ale opatrně... :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „BMW“