Diagnostika Váhy - LOG
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: 08 lis 2019, 09:26
- Bydliště: Proseč
- Kontaktovat uživatele:
Diagnostika Váhy - LOG
Zdravím, v poslední době se mi u Golfa 1.9 tdi 81kw ASV, rapidně zvýšila spotřeba, a to o 1,5 - 2 litry. Dříve jsem jezdil okolo 4,5 l až 5l , nyní to pod 6,5 litru nejde a to i s lehkou nohou. Výkon taky klesl, auto v nížších otáčkách vůbec netáhne. Turbo je po repasi a tlaky z logu by mely být ok, takže bych to viděl na váhu vzduchu, ale před výměnou bych se zde radši poradil. Udělal jsem log, tak bych chtěl požádat někoho z Vás zkušenějších zda by na to mrknul a popřípadě určil závadu.
Díky https://uloz.to/file/SC5ebZsV1DEn/log-0 ... 9-81kw-csv
Díky https://uloz.to/file/SC5ebZsV1DEn/log-0 ... 9-81kw-csv
Golf IV 1.9 tdi 81kw asv
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32834
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
-
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: 08 lis 2019, 09:26
- Bydliště: Proseč
- Kontaktovat uživatele:
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 4625
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
-
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: 08 lis 2019, 09:26
- Bydliště: Proseč
- Kontaktovat uživatele:
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 4625
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
-
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: 08 lis 2019, 09:26
- Bydliště: Proseč
- Kontaktovat uživatele:
Turbo málo tlačí. Regulace také není dobrá. Váha je dle výrobce ještě v normě /min. 800mg/R při asi 3000 otáčkách/. Pokud by turbo tlačilo tak jak má, tak by nejpozději do 1800 ot. bylo na požadovaném tlaku a váha vzduchu by ukazovala podstatně více. ŘJ by pak nařídila vstřikovat více paliva.
Tvoje turbo však dosáhlo požadovaný tlak až kolem 2800 otáček. Na druhou stranu se nedaří nad 3000 ot, snižovat skutečný tlak na požadovaný. Až kolem 3400 ot. teprve začíná skutečný tlak klesat. Do té doby stále roste nad požadovaný /asi 6 sec./.
Při volnoběhu se podívej zda se Ti táhlo baňky zatáhne do baňky až natolik, že se doraz na táhle dotkne červíku. Při odpojování a připojování hadičky k baňce by se táhlo mělo pohybovat v rozsahu asi 10 mm. Regulace musí chodit volně.
Tvoje turbo však dosáhlo požadovaný tlak až kolem 2800 otáček. Na druhou stranu se nedaří nad 3000 ot, snižovat skutečný tlak na požadovaný. Až kolem 3400 ot. teprve začíná skutečný tlak klesat. Do té doby stále roste nad požadovaný /asi 6 sec./.
Při volnoběhu se podívej zda se Ti táhlo baňky zatáhne do baňky až natolik, že se doraz na táhle dotkne červíku. Při odpojování a připojování hadičky k baňce by se táhlo mělo pohybovat v rozsahu asi 10 mm. Regulace musí chodit volně.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
-
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: 08 lis 2019, 09:26
- Bydliště: Proseč
- Kontaktovat uživatele:
Podle logu je celá sací soustava těsná. Množství nasávaného vzduchu totiž odpovídá množství vzduchu, které motor potřebuje v daných otáčkách při daném zatížení a daném tlaku v sacím potrubí za turbem. Pokud by byla sací soustava netěsná od váhy vzduchu k turbu, tak by váha ukazovala podstatně menší množství vzduchu. Pokud by byla netěsnost od turba směrem k válcům, tak by zase ukazovala podstatně více.
Spotřeba to je složitější věc.
Spotřeba to je složitější věc.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
-
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: 08 lis 2019, 09:26
- Bydliště: Proseč
- Kontaktovat uživatele:
Pokud se Ti na volnoběhu dotýká doraz na táhle baňky červíku, tak to máš problém, protože v takovém případě není turbo schopno dosáhnout požadovaný tlak již kolem 1800 otáček. Přitom regulace již nemůže vytvořit lepší podmínky pro rychlejší nárůst tlaku za turbodmychadlem /je na dorazu/. V takovém případu bych se obrátil na toho kdo repasi turba dělal a ten by to měl vyřešit. Buď špatně nastavil červíka /brání táhlu baňky, aby se zatáhlo ještě více do baňky a tím umožnilo ještě větší přiblížení nastavovacích lopatek k sobě a pak by se turbo rychleji roztočilo/ nebo moc "vypodložil turbo" nebo se turbo přidírá nebo málo tlačí dmychadlo?
To však je jen polovina problému /málo "tlačí" turbo/. Druhá polovina je, že od 3000 otáček tlačí zase moc = problém s regulací.
To však je jen polovina problému /málo "tlačí" turbo/. Druhá polovina je, že od 3000 otáček tlačí zase moc = problém s regulací.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
-
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: 08 lis 2019, 09:26
- Bydliště: Proseč
- Kontaktovat uživatele:
Tak to jsi mě moc nepotěšil já tam na test zkusím nacpat jinou 100% funkční váhu protože mi furt vrtá hlavou jak by turbo souviselo s vysokou spotřebou...přiznám se že před repasem turba a ještě se zalepeným egr jsem tam měl diodu místo váhy a dlouhodobá spotřeba se pohybovala okolo 5 litrů. Po odstranění záslepky na egru jsem zpátky zapojil váhu a spotřeba vyletěla do výšin Pokud by ani toto nepomohlo tak zavolám na firmu kde repas prováděli a uvidím co mi na to řeknou. Každopádně díky za rady
Golf IV 1.9 tdi 81kw asv
"Silnější" váha Ti sice umožní vstřikování většího množství paliva a tím i obohacení směsi v nižších otáčkách, kdy ještě nebývá dosaženo horní hranice omezení množství vstřikovaného paliva dle kroutícího momentu nebo kouřivosti /datové pole ŘJ/, ale spotřeba a emise budou o něco vyšší. To umožní rychlejší roztočení turba vlivem většího množství spalin. Efektivnější, ekonomičtější a ekologičtější je určitě správné seřízení turba /táhlo baňky a možnosti, které jsem již uváděl výše/. Do toho bys však zasahovat neměl, abys nepřišel o záruku na repasi.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Ať nezakládám nové téma, mrknul by mi prosím někdo na log z AFN?
Padá mi to do nouze.
http://leteckaposta.cz/269801288
Díky
Padá mi to do nouze.
http://leteckaposta.cz/269801288
Díky