Diagnostika Váhy - LOG

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jakub4prosec
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 08 lis 2019, 09:26
Bydliště: Proseč
Kontaktovat uživatele:

Diagnostika Váhy - LOG

Příspěvek od jakub4prosec »

Zdravím, v poslední době se mi u Golfa 1.9 tdi 81kw ASV, rapidně zvýšila spotřeba, a to o 1,5 - 2 litry. Dříve jsem jezdil okolo 4,5 l až 5l , nyní to pod 6,5 litru nejde a to i s lehkou nohou. Výkon taky klesl, auto v nížších otáčkách vůbec netáhne. Turbo je po repasi a tlaky z logu by mely být ok, takže bych to viděl na váhu vzduchu, ale před výměnou bych se zde radši poradil. Udělal jsem log, tak bych chtěl požádat někoho z Vás zkušenějších zda by na to mrknul a popřípadě určil závadu.
Díky :D https://uloz.to/file/SC5ebZsV1DEn/log-0 ... 9-81kw-csv
Golf IV 1.9 tdi 81kw asv
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32834
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

mrkni do sacího potrubí jestli náhodou ti tam egr z toho neudělal krápníkovou jeskyn ;) vypálit vyleštit až po ventily ;)
jakub4prosec
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 08 lis 2019, 09:26
Bydliště: Proseč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakub4prosec »

2 dny zpět jsem měnil turbo, vše vyčištěné :D ale dělalo to i před výměnou, turbo jsem měnil hlavně kvůli tomu že byla přidřená regulace a špatná baňka.
Golf IV 1.9 tdi 81kw asv
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4625
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Váha nic nedává. Zkus si půjčit jinou.
Ten EGR a parohy si čistil? EGR off zaslepen?
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
jakub4prosec
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 08 lis 2019, 09:26
Bydliště: Proseč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakub4prosec »

Parohy, egr prostě všechno co šlo jsem vyčistil :D A zaslepený EGR nemám.
Golf IV 1.9 tdi 81kw asv
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4625
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Ten ale nemusí těsnit. Na zkoušku zaslepit plechem.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
jakub4prosec
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 08 lis 2019, 09:26
Bydliště: Proseč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakub4prosec »

Egr byl před výměnou turba zaslepený, už před výměnou se to chovalo podobně. Teď jsem tam místo záslepky dal normálně těsnění s tím že se to třeba zlepší :D ale bohužel...
Golf IV 1.9 tdi 81kw asv
prka
Aktivista
Příspěvky: 1142
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Turbo málo tlačí. Regulace také není dobrá. Váha je dle výrobce ještě v normě /min. 800mg/R při asi 3000 otáčkách/. Pokud by turbo tlačilo tak jak má, tak by nejpozději do 1800 ot. bylo na požadovaném tlaku a váha vzduchu by ukazovala podstatně více. ŘJ by pak nařídila vstřikovat více paliva.
Tvoje turbo však dosáhlo požadovaný tlak až kolem 2800 otáček. Na druhou stranu se nedaří nad 3000 ot, snižovat skutečný tlak na požadovaný. Až kolem 3400 ot. teprve začíná skutečný tlak klesat. Do té doby stále roste nad požadovaný /asi 6 sec./.
Při volnoběhu se podívej zda se Ti táhlo baňky zatáhne do baňky až natolik, že se doraz na táhle dotkne červíku. Při odpojování a připojování hadičky k baňce by se táhlo mělo pohybovat v rozsahu asi 10 mm. Regulace musí chodit volně.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
jakub4prosec
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 08 lis 2019, 09:26
Bydliště: Proseč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakub4prosec »

A nemohla by to teoreticky způsobovat nějaká netěsnost v sací soustavě? Turbo je po repasi, tudíž doufám že by s tím můj problém neměl souviset :D . Zvýšená spotřeba by se netlačícím turbem taky takhle projevila?
Golf IV 1.9 tdi 81kw asv
prka
Aktivista
Příspěvky: 1142
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Podle logu je celá sací soustava těsná. Množství nasávaného vzduchu totiž odpovídá množství vzduchu, které motor potřebuje v daných otáčkách při daném zatížení a daném tlaku v sacím potrubí za turbem. Pokud by byla sací soustava netěsná od váhy vzduchu k turbu, tak by váha ukazovala podstatně menší množství vzduchu. Pokud by byla netěsnost od turba směrem k válcům, tak by zase ukazovala podstatně více.
Spotřeba to je složitější věc.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
jakub4prosec
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 08 lis 2019, 09:26
Bydliště: Proseč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakub4prosec »

Tak jsem teď odpojoval podtlakovou hadičku k regulaci a po odpojení se hýbe jak má. Nějaké další tipy na co mrknout? Díky
Golf IV 1.9 tdi 81kw asv
prka
Aktivista
Příspěvky: 1142
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Pokud se Ti na volnoběhu dotýká doraz na táhle baňky červíku, tak to máš problém, protože v takovém případě není turbo schopno dosáhnout požadovaný tlak již kolem 1800 otáček. Přitom regulace již nemůže vytvořit lepší podmínky pro rychlejší nárůst tlaku za turbodmychadlem /je na dorazu/. V takovém případu bych se obrátil na toho kdo repasi turba dělal a ten by to měl vyřešit. Buď špatně nastavil červíka /brání táhlu baňky, aby se zatáhlo ještě více do baňky a tím umožnilo ještě větší přiblížení nastavovacích lopatek k sobě a pak by se turbo rychleji roztočilo/ nebo moc "vypodložil turbo" nebo se turbo přidírá nebo málo tlačí dmychadlo?
To však je jen polovina problému /málo "tlačí" turbo/. Druhá polovina je, že od 3000 otáček tlačí zase moc = problém s regulací.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
jakub4prosec
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 08 lis 2019, 09:26
Bydliště: Proseč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakub4prosec »

Tak to jsi mě moc nepotěšil :D já tam na test zkusím nacpat jinou 100% funkční váhu protože mi furt vrtá hlavou jak by turbo souviselo s vysokou spotřebou...přiznám se že před repasem turba a ještě se zalepeným egr jsem tam měl diodu místo váhy a dlouhodobá spotřeba se pohybovala okolo 5 litrů. Po odstranění záslepky na egru jsem zpátky zapojil váhu a spotřeba vyletěla do výšin :D Pokud by ani toto nepomohlo tak zavolám na firmu kde repas prováděli a uvidím co mi na to řeknou. Každopádně díky za rady
Golf IV 1.9 tdi 81kw asv
prka
Aktivista
Příspěvky: 1142
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

"Silnější" váha Ti sice umožní vstřikování většího množství paliva a tím i obohacení směsi v nižších otáčkách, kdy ještě nebývá dosaženo horní hranice omezení množství vstřikovaného paliva dle kroutícího momentu nebo kouřivosti /datové pole ŘJ/, ale spotřeba a emise budou o něco vyšší. To umožní rychlejší roztočení turba vlivem většího množství spalin. Efektivnější, ekonomičtější a ekologičtější je určitě správné seřízení turba /táhlo baňky a možnosti, které jsem již uváděl výše/. Do toho bys však zasahovat neměl, abys nepřišel o záruku na repasi.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
P4V3LS
Přispěvovatel
Příspěvky: 91
Registrován: 28 kvě 2013, 20:25

Příspěvek od P4V3LS »

Ať nezakládám nové téma, mrknul by mi prosím někdo na log z AFN?
Padá mi to do nouze.

http://leteckaposta.cz/269801288
Díky
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“