Motor BXE KO! Zlomená ojnice!

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14266
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Ona je teda ještě otázka, jestli se šála ať již s oloupanou kompozicí nebo v lepším případě jen přirozeně ojetou neprotočí v oku, jelikož jsou ojnice lámané a šála nemá zámek.
Sice takhle technologie je už celkem stará a používá jí kde kdo, ale nějakou možnost v tom vidím.
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

Stejně co je tohle za kravinu, jsou dementi líný udělat zámek a pořádně vyrobit ojnici (wallbash)
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3491
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Šály se protočí hned po tom, co si jí klika na sebe namaže. Zámek v tom podle mě nehraje moc roli. Absence zámku maximálně destrukci o nějakej moment oddálí.
Oct asv 2000, DieselPower
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Může někdo specifikovat co má vlastně BXE jiného , popřípadě něco navíc oproti jiným motorům..?Že právě tento typ má tuto" specializaci " s dírou v bloku..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3491
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Mám za to, že u dotčených motorů zkoušeli novou směs kompozice bez olova... z ekologických důvodů.
Oct asv 2000, DieselPower
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14266
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... start=1740

Motor BLS v Touranu s šálama Kolbenschmidt, ty fotké té destrukce, dále předposlední příspěvek od Mirka, kde píše taky o BLS s protočenou šálou, ale motor to přežil.

Tedy netýká se to jen BXE, nicméně BXE má na rozdíl od svého kolegy BKC který plnil také Euro - 4 bez dpf odlehčenou kliku.
Pavel1977
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 28 led 2020, 18:05

Příspěvek od Pavel1977 »

Po precteni diskuse jsem vymenil saly a srouby na me O2, 4/2008 BXE, naj. nestocenych 207tis prevazne klidnou jizdou. Saly tam byly KS a zacinala se akorad vylupovat kompozice. Na jednom je to vice (na prvnim valci), dalsi v zacatku viz foto. Klika ok jako nova. Dival jsem se pod hodinarskym kukatkem a na vsech salech je narusena kompozice a mikro prasklinky. Takze kdo ma problemovy rocnik, doporucuji preventivne rovnou vymenit, je videt ze se jedna o vadu materialu. Obrázek
Obrázek
Octavia 2 1.9 TDI PD BXE 2008
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ty šály jsou jinak krásně zachovalé a ty kusy/kus/ chybějící na šále byly častým jevem u dieselů i v minulosti, to není žádná BX specialita. Kolikrát si říkám, proč u "rizikového provedení motoru" majitelé nepoužívají osvědčené přípravky, které tomuto předcházejí, a ochrání styk součástech před nedostatečným mazáním..Např. Ceramic apod. Tohle není reklama, ale fakt, kdy např. auta s proraženou vanou dojela v klidu domů..Prevence je základ životnosti... :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3491
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Pavel1977 píše:Po precteni diskuse jsem vymenil saly a srouby na me O2, 4/2008 BXE, naj. nestocenych 207tis prevazne klidnou jizdou. Saly tam byly KS a zacinala se akorad vylupovat kompozice. Na jednom je to vice (na prvnim valci), dalsi v zacatku viz foto. Klika ok jako nova. Dival jsem se pod hodinarskym kukatkem a na vsech salech je narusena kompozice a mikro prasklinky. Takze kdo ma problemovy rocnik, doporucuji preventivne rovnou vymenit, je videt ze se jedna o vadu materialu.
Šťastný rozhodnutí a v dobrej čas. Gratuluji.
Oct asv 2000, DieselPower
stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Registrován: 09 úno 2015, 20:04

Příspěvek od stanomx »

planujem preventivnu vymenu
otazka znie glyco alebo kolben?
inak je výrazný rozdiel v cene (glyco stoji drobne kolben 3x viac)
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8926
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Stary TDI ( první ) měli glyco originál. Já ho montuji nemám sním problém ale je to jak u všeho ostatního již mnoho let kvalita klesá a to na všem.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Uživatelský avatar
uiqjirka
Aktivista
Příspěvky: 1291
Registrován: 29 úno 2008, 16:17

Příspěvek od uiqjirka »

Ale tohle bylo jen docasne a hlavne vymysl ceskeho inzenyra o salach bez primesi olova. Cesky napad a pokus nevysel.
adrian_B
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Registrován: 29 říj 2008, 23:41
Bydliště: SVK - Turčianske Teplice

Příspěvek od adrian_B »

Naposledy som dával glyco len kôli tomu že kolben som mal v tom čase nedostupný. Rozdiel v cene asi 30€ v prospech glyco.
Čo viac k tomu... Na pohľad to isté. Koľko vydržia sa uvidí. Nevidím.v použití glyco žiadny problem
p.s.
Aktivista
Příspěvky: 1084
Registrován: 23 pro 2010, 09:38
Bydliště: Nová Role

Příspěvek od p.s. »

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Bxe 2008 4×4 najeto 210000km 4 válec
Škoda Octávie Combi 1.9 TDI 81KW
Hrib
Přispěvovatel
Příspěvky: 222
Registrován: 27 čer 2011, 14:43
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od Hrib »

Pánové, dotaz: koupili jsme švagrovi O2 BXE 5/2008, 140 000 km nestočeno, se serviskou. Má cenu udělat ojniční šrouby nebo ne? Bude se během měsíce dělat olej, tak jestli to má cenu nebo ne :) Nájezd je cca 3 000 km měsíčně.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“