Ona je teda ještě otázka, jestli se šála ať již s oloupanou kompozicí nebo v lepším případě jen přirozeně ojetou neprotočí v oku, jelikož jsou ojnice lámané a šála nemá zámek.
Sice takhle technologie je už celkem stará a používá jí kde kdo, ale nějakou možnost v tom vidím.
Šály se protočí hned po tom, co si jí klika na sebe namaže. Zámek v tom podle mě nehraje moc roli. Absence zámku maximálně destrukci o nějakej moment oddálí.
Může někdo specifikovat co má vlastně BXE jiného , popřípadě něco navíc oproti jiným motorům..?Že právě tento typ má tuto" specializaci " s dírou v bloku..
Motor BLS v Touranu s šálama Kolbenschmidt, ty fotké té destrukce, dále předposlední příspěvek od Mirka, kde píše taky o BLS s protočenou šálou, ale motor to přežil.
Tedy netýká se to jen BXE, nicméně BXE má na rozdíl od svého kolegy BKC který plnil také Euro - 4 bez dpf odlehčenou kliku.
Po precteni diskuse jsem vymenil saly a srouby na me O2, 4/2008 BXE, naj. nestocenych 207tis prevazne klidnou jizdou. Saly tam byly KS a zacinala se akorad vylupovat kompozice. Na jednom je to vice (na prvnim valci), dalsi v zacatku viz foto. Klika ok jako nova. Dival jsem se pod hodinarskym kukatkem a na vsech salech je narusena kompozice a mikro prasklinky. Takze kdo ma problemovy rocnik, doporucuji preventivne rovnou vymenit, je videt ze se jedna o vadu materialu.
Ty šály jsou jinak krásně zachovalé a ty kusy/kus/ chybějící na šále byly častým jevem u dieselů i v minulosti, to není žádná BX specialita. Kolikrát si říkám, proč u "rizikového provedení motoru" majitelé nepoužívají osvědčené přípravky, které tomuto předcházejí, a ochrání styk součástech před nedostatečným mazáním..Např. Ceramic apod. Tohle není reklama, ale fakt, kdy např. auta s proraženou vanou dojela v klidu domů..Prevence je základ životnosti...
Pavel1977 píše:Po precteni diskuse jsem vymenil saly a srouby na me O2, 4/2008 BXE, naj. nestocenych 207tis prevazne klidnou jizdou. Saly tam byly KS a zacinala se akorad vylupovat kompozice. Na jednom je to vice (na prvnim valci), dalsi v zacatku viz foto. Klika ok jako nova. Dival jsem se pod hodinarskym kukatkem a na vsech salech je narusena kompozice a mikro prasklinky. Takze kdo ma problemovy rocnik, doporucuji preventivne rovnou vymenit, je videt ze se jedna o vadu materialu.
Naposledy som dával glyco len kôli tomu že kolben som mal v tom čase nedostupný. Rozdiel v cene asi 30€ v prospech glyco.
Čo viac k tomu... Na pohľad to isté. Koľko vydržia sa uvidí. Nevidím.v použití glyco žiadny problem
Pánové, dotaz: koupili jsme švagrovi O2 BXE 5/2008, 140 000 km nestočeno, se serviskou. Má cenu udělat ojniční šrouby nebo ne? Bude se během měsíce dělat olej, tak jestli to má cenu nebo ne Nájezd je cca 3 000 km měsíčně.