Jak píšu, to bylo pro zajímavost.MirekX píše:jasně, jenže tam není zahrnuta ta nejpalčivější část EV a to je akumulace energie do baterie... když si to budou auta sosat z trakčního vedení tak účinnost bude lepší a hlavně se odbourá velikost baterie, v Německu už to zkouší nad dálnicemi pro kamiony, ani nevím jak to pokračuje, ale pro osobáky asi v blízké budoucnosti nemožnéTomas.cz píše:Jenom pro zajímavost, takto porovnání dieselová vs. elektrická lokomotiva vycházelo počátkem 90tých let u ČSD.
2:17 - 3:15
https://youtu.be/Dp-7WTJ0VCE?t=137
Ono taky i malé posunovací akumulátorové loko se nikdy moc neujalo, naopak třeba větší loko můžou mít dva spalováky, jeden hlavní cca 1 000kw a pak druhý pomocný cca 100kw na posun, samotnou jízdu a nebo když loko stojí na nádraží a čeká na další výkon.
Nebo třeba ve velkém podniku se uplatí CNG provoz, takhle ve Vítkovicích používají remotorizované staré lokomotivy z produkce ČKD na CNG.
Nicméně zpět k původnímu tématu:
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
https://www.info.cz/cesko/cena-dobijeni ... 44152.html