Postup utahovania hlavy valcov renault midlum

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Fenix9555
Přispěvovatel
Příspěvky: 753
Registrován: 12 dub 2014, 12:18

Postup utahovania hlavy valcov renault midlum

Příspěvek od Fenix9555 »

Prosim ak mate niekto lepsi proggram pozrite mi prosim postup utahovania hlavy valcov, je to renault midlum 2006,,,,4.1 liter,,,128kw 6.5tonka 4 valec dakujem
Fenix9555
Přispěvovatel
Příspěvky: 753
Registrován: 12 dub 2014, 12:18

Příspěvek od Fenix9555 »

Nikto ?? :?
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Registrován: 15 úno 2006, 22:40

Příspěvek od pafka »

1) 65nm
2) 125nm
3) 180 stupnů
4)povolit 360 stupnů
5)65nm
6) 125nm
7)180stupnů
Fenix9555
Přispěvovatel
Příspěvky: 753
Registrován: 12 dub 2014, 12:18

Příspěvek od Fenix9555 »

Toto mam ale poradie zakrucanie srobov nemám
Fenix9555
Přispěvovatel
Příspěvky: 753
Registrován: 12 dub 2014, 12:18

Příspěvek od Fenix9555 »

Prosiim nikto nič ?? Zaplatim aj :P
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Když se podíváš do každé příručky na rozvody apod. máš tam různé konfigurace motorů a postup utahování hlav těchto motorů. Zásada je začínat vždy odprostředka..Samozřejmě problém nastává např. u hlav, kde jsou různé průměry šroubů hlavy a tím i momenty utažení, ale tohle není ten případ, tak nepropadej panice a klidně odprostředka křížem utahuj. Hlavně se nezastavuj a dotáhni to najednou až dokonce... :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5463
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

vetsinu je postup utahovania aj Nm + stupne na novom tesnení pod hlavu teda aspoň elring to tak má
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
JozefC
Aktivista
Příspěvky: 1081
Registrován: 05 kvě 2016, 06:14

Příspěvek od JozefC »

https://www.pdmauto.sk/produkt/61-31125 ... 03820&gid= dole klikni na návod pre zabudovanie
Fenix9555
Přispěvovatel
Příspěvky: 753
Registrován: 12 dub 2014, 12:18

Příspěvek od Fenix9555 »

Tento papier mam pri tesneni ale to je papier od toho toho isteho motora ale od 12tonky 6valec takze tolko srobov tam ani neni. Maju tam proste chybu :?
JozefC
Aktivista
Příspěvky: 1081
Registrován: 05 kvě 2016, 06:14

Příspěvek od JozefC »

Bude to mať rovnako, akurát posunieš poradie, odpočítaš si to.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19311
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Nedramatizuj to, prostě utahuj hlavu postupně od středu ve směru hodinových ručiček, já nikdy nic nepovoloval a pak znovu neutahoval i když to bylo v návodu, někde se měl i motor ohřívat,pak šrouby povolit a znovu utáhnout...to by mě mohlo, utáhnout napoprvé dle údajů a úměrně velikosti a délce šroubu a nazdar
Jednou jsme dělali motor Perkins do BobCatu a v příručce byl tak složitej postup utahování hlavy že bys to dělal celej den (rofl) ...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

No, tohle by profík neměl dělat, čas nečas, tohle se dělalo v JZD , když byly žně a hoši kurvili Zetory na běžícím pásu.. :o
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19311
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

No jo, ale to čemu vy jste tehdy říkali spěch a kalup je dneska leháro, takže asi tak... ;)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Možná, ale pokud máš představu, že jsme hlavně pokuřovali a slinili o nesmrtelnosti chrousta, když jsme dělali na svoje triko v nájmu, není to tak. Možná někteří schopnější a chytřejší to dokázali..Dle mého názoru je montáž hlavy nejdůležitější a nejzodpovědnější práce na motoru.To i montáž kliky lágrů a ojnic, když máš vše připravené v krabičce a nemusíš honit žádné vůle může dělat pokladní v supermarketu, když umí číst ..V dnešní době je největší hoňka se k motoru vůbec dostat a až potom teprve začíná práce..Postup utažení hlavy je nutné pečlivě dodržovat, kdy i čas prodlevy má svůj účel už jen proto, že motory jsou našponovány výkonem a ještě chipaři si přisadí , aby jo to motor měl pořádně složitý..Ale možná to byla moje chyba, byl jsem vždy nervozní, a to jsem tam měl většinou vodicí kolíky, abych hranou hlavy neklepl o těsnění, abych při manipulaci něco nezkurvil, protože za mě to poté nikdo nezaplatil..Takže přeji štěstí při práci... :D
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Renault / Dacia“