Renault Master 2 2,5 dci 120 nejde nastartovat po nehodě.
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Renault Master 2 2,5 dci 120 nejde nastartovat po nehodě.
Dobrý den všem, moc vás prosím o pomoc se svojí dodávkou Renault master 2,5 dci 120, rok výroby 2003.
Dodávka jezdila v pořádku, kdysi před několika lety jsem nechával repasovat vysokotlaké čerpadlo a vstřikovače, obojí v Bosch Černík Plzeň. Dodávku nám bohužel jedno hovádko nabouralo.
Škody: přeseknutý kabelový svazek pod motorem , proražená olejová vana, uražený olejový filtr a uražené čerpadlo serva. Zablokována jednotka airbagů - v jednotce detekován naráz počítač blokován.
Vanu, a těleso olejového filtru jsem vyměnil, kabelový svazek přesně podle schématu proměril a napojil.
Nyní se snažím to nastartovat a zaboha to nejde.
Motorová jednotka píše jednu jedinou chybu: pedál plynu odporová dráha 1 přerušena. Měřil jsem pedál plynu, kromě toho že každá dráha má jiný odpor, což asi i má byt, je to v pořádku. Kabel mezi pedálem a řídící jednotkou motoru jsem měřil a je v pořádku. Vypadá to že chyba je v jednotce motoru. Mám diagnostiku CLIP a DElPHI.
Co jsem zjistil a zkoušel:
1) imobilizér ok, při startování píše že v pořádku,kontrolka na přístrojové desce se chová jak má ( zhasíná)
2) otáčky motoru to vidí, píše to i synchronizaci ok.
Čidlo kliky i vačky jsem zkoušel postupně měnit za nová, bez výsledku.
3) při startu tlak v railu vyskočí až na 350 baru cca, nafta u vstřiku stříká když povolím matici u vstřiku při startování.
4) vedle palivového filtru je inertia senzor ( nárazový) ten je ok, když odpojím od něj konektor, nemá RJ motoru napájení a nejde ani diagnostika.
5) palivové čerpadlo v nádrži je ok, a dává naftu.
Prolezl jsem všechna diskuzní fóra, už se tím zabývám několik dní, a opravdu už nevím. Jak se přesekl ten kabelový svazek při nehodě, tak se asi musela poškodit řídící jednotka motoru. Ale to by se stát nemělo, navíc všechno co jsem napojoval vypadá že funguje ( čidla ukazují. ) A jednotka by měla být odolná. Je možné že start blokuje zablokovaná jednotka airbagů? Moc vás prosím o každou radu a děkuji.
Takže update:
V jednotce airbagu chyba DF 001 detekován náraz, dále chyba DF034 jednotka zablokována jako důsledek nárazu.
V jednotce centrální elektriky (propojovací skříňka) DF009 spojení informace o nárazu, a v motorové jednotce ET 003 Blokace startování aktivní.
Takže je to kvůli nárazu při nehodě.
Teď je otázka jak to vyřešit. Když se odstraní CRASH DATA z jednotky airbagu tak se to samo vzpamatuje? Nebo koupit zdravou jednotku airbagu z vrakoviště a vyměnit? Za celou dobu jsem ani nenašel kde ta airbagová jednotka je. Nevíte někdo?
Díky moc
Dodávka jezdila v pořádku, kdysi před několika lety jsem nechával repasovat vysokotlaké čerpadlo a vstřikovače, obojí v Bosch Černík Plzeň. Dodávku nám bohužel jedno hovádko nabouralo.
Škody: přeseknutý kabelový svazek pod motorem , proražená olejová vana, uražený olejový filtr a uražené čerpadlo serva. Zablokována jednotka airbagů - v jednotce detekován naráz počítač blokován.
Vanu, a těleso olejového filtru jsem vyměnil, kabelový svazek přesně podle schématu proměril a napojil.
Nyní se snažím to nastartovat a zaboha to nejde.
Motorová jednotka píše jednu jedinou chybu: pedál plynu odporová dráha 1 přerušena. Měřil jsem pedál plynu, kromě toho že každá dráha má jiný odpor, což asi i má byt, je to v pořádku. Kabel mezi pedálem a řídící jednotkou motoru jsem měřil a je v pořádku. Vypadá to že chyba je v jednotce motoru. Mám diagnostiku CLIP a DElPHI.
Co jsem zjistil a zkoušel:
1) imobilizér ok, při startování píše že v pořádku,kontrolka na přístrojové desce se chová jak má ( zhasíná)
2) otáčky motoru to vidí, píše to i synchronizaci ok.
Čidlo kliky i vačky jsem zkoušel postupně měnit za nová, bez výsledku.
3) při startu tlak v railu vyskočí až na 350 baru cca, nafta u vstřiku stříká když povolím matici u vstřiku při startování.
4) vedle palivového filtru je inertia senzor ( nárazový) ten je ok, když odpojím od něj konektor, nemá RJ motoru napájení a nejde ani diagnostika.
5) palivové čerpadlo v nádrži je ok, a dává naftu.
Prolezl jsem všechna diskuzní fóra, už se tím zabývám několik dní, a opravdu už nevím. Jak se přesekl ten kabelový svazek při nehodě, tak se asi musela poškodit řídící jednotka motoru. Ale to by se stát nemělo, navíc všechno co jsem napojoval vypadá že funguje ( čidla ukazují. ) A jednotka by měla být odolná. Je možné že start blokuje zablokovaná jednotka airbagů? Moc vás prosím o každou radu a děkuji.
Takže update:
V jednotce airbagu chyba DF 001 detekován náraz, dále chyba DF034 jednotka zablokována jako důsledek nárazu.
V jednotce centrální elektriky (propojovací skříňka) DF009 spojení informace o nárazu, a v motorové jednotce ET 003 Blokace startování aktivní.
Takže je to kvůli nárazu při nehodě.
Teď je otázka jak to vyřešit. Když se odstraní CRASH DATA z jednotky airbagu tak se to samo vzpamatuje? Nebo koupit zdravou jednotku airbagu z vrakoviště a vyměnit? Za celou dobu jsem ani nenašel kde ta airbagová jednotka je. Nevíte někdo?
Díky moc
Dobrý den všem, takže startování blokuje řídící jednotka airbagů.
Je v ní uložen záznam o nárazu. Jakmile se dá nová jednotka airbagů, nebo se z této jednotky smažou Crash data, tak to začne zase startovat. Bohužel i u takhle starého stroje je to blokované.
Nárazové čidlo (inertia senzor) to má taky, ten je v motoru vedle palivového filtru, a ten vypíná relé napájení řídící jednotky.
Když tohle čidlo rozpojí, tak se nedá diagnostikou připojit do motorové jednotky. Odeopne to jednotce napájení.
Je v ní uložen záznam o nárazu. Jakmile se dá nová jednotka airbagů, nebo se z této jednotky smažou Crash data, tak to začne zase startovat. Bohužel i u takhle starého stroje je to blokované.
Nárazové čidlo (inertia senzor) to má taky, ten je v motoru vedle palivového filtru, a ten vypíná relé napájení řídící jednotky.
Když tohle čidlo rozpojí, tak se nedá diagnostikou připojit do motorové jednotky. Odeopne to jednotce napájení.
Ak píše ET003 tak to blokuje immo, môže to ale byť aj kvôli DF009 v UCH. Keď odpojíš jednotku airbagov, nedá sa DF009 odtiaľ vymazať? Potom ale nedáva logiku že kontrolka immo sa správa OK, znamená to že aj po vypnutí kľúča pomaly bliká? Zároveň musí byť aj v CLIPe v tých jednotlivých stavoch vidieť immobilizer active ak je v pamäti ET003 poriadne to ešte pozri.
Aj keď dáš novu alebo opravenú jednotku, motor ešte stále nenaskočí, je potrebný zásah ďalší zásah diagnostikou na uvoľnenie štartupetrs007 píše:Dobrý den všem, takže startování blokuje řídící jednotka airbagů.
Je v ní uložen záznam o nárazu. Jakmile se dá nová jednotka airbagů, nebo se z této jednotky smažou Crash data, tak to začne zase startovat. Bohužel i u takhle starého stroje je to blokované.
maros
Rozumieme Vášmu autu
+421903905655
Rozumieme Vášmu autu
+421903905655
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32861
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Ahoj všem, tak jednotku airbagů mám zpátky v autě, profik smazal Crash data, jednotka pytlů je bez chyb, všechny airbagy vidí, všechno se zdá ok. V jednotce centralni elektriky je chyba DF 009 -spojeni informace o nárazu. Tato chyba nejde vymazat a má červený puntík, takže je stále aktivní.
Teď pojedu k autu, tak zkusím ten reset jak jste mi psali. Zkoušel jsem v jednotce airbagu aktivovat i daktivovat jednotku airbagů, a bez výsledku. Taky jsem nechal přes noc odpojenou baterii a ráno jsem to ještě zkoušel jestli to půjde nastartovat a nic.
Snad to půjde resetovat jak jste psali. Jinak už nevím.
Díky moc za pomoc😉
Teď pojedu k autu, tak zkusím ten reset jak jste mi psali. Zkoušel jsem v jednotce airbagu aktivovat i daktivovat jednotku airbagů, a bez výsledku. Taky jsem nechal přes noc odpojenou baterii a ráno jsem to ještě zkoušel jestli to půjde nastartovat a nic.
Snad to půjde resetovat jak jste psali. Jinak už nevím.
Díky moc za pomoc😉
Ahoj, tak se v tom vrtam clipem, a v motorové jednotce nemůžu najít nic co by se podobalo načítání funkci nebo resetum nejbližší je k tomu v záložce REŽIM ŘÍZENÍ , načtení konfigurací. Ale to je jen seznam. Zkoušel jsem prolezt úplně všechno a stejně to pořád nestartuje.
V motorove jednotce je blokace startu aktivní.
V motorove jednotce je blokace startu aktivní.