Fabia ASZ 96kw,po vytočení motor zdechne

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

no my necháváme dělat komplet, ale ty dosedačky dole automaticky nedělali, možná že teď už jo, ale my si o to radši píšem a účtují to samozřejmě navíc
puker
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Registrován: 14 led 2017, 10:29

Příspěvek od puker »

Právěže asi ty dosedací plochy nedělejí,pokud si o to člověk vyloženě neřekne,ani v popisu opravy na jejich stránkách o tom není ani zmínka..
A kdyby to tam šlo,jakože půjde,tak by jsme nachali udělat komplet go hlavy,tedy ventily,vodítka ,gufera,srovnání,vložky, dosedací plochy atd..

Jinak ty šrouby jsou mi taky jasný,ale asi to tak horké nebude..samozřejmě dají se nové (i s gumičkama),až se to bude dělat na hotovo, ale známej třeba ty šrouby na vstřiky dává staré a dorve to na 22nM a šmitec (LOL) a říkal,že nikdy žádnej problém.. (noteeth) to samé se šroubama na vahadlech,tam to tede dorve na fest s citem (rofl) ,podle jeho slov ..
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Bohužel rutina často vede k tomu, že si borec řekne, budu se srát s nějakými momenty...? Já, který jsem jich již tolik udělal? A je vymalováno, technická kázeň jde do hajzlu a jsou z toho mrdky.. :(
nepropadat panice...
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Jericho ale notak. Ty ze staré školy kdy se nikdy žádné šrouby neměnily, kdy se šály podkládaly alobalem, výbrusové kroužky upravovaly do válců aby alespoň trochu v tom vyhoněném válci byla kompres a podobné věci budeš kázat o technické kázni? Já vím že v té době se velice nic jiného.delat nedalo, nicméně teď také není třeba se z toho posrat. Šrouby na vstřiky dávám nové vždy,na klemy vačky taky,ta šestka se uloupne jak nic,už se.mi to stalo,ale na vahadla jen když nevím co s tím kdo a kdy dělal. Ale pokud vím že jsem je měl dejme.tomu před 30tis venku a dával jsem je nové,tak je klidně vrátím a tahám je normálně na předepsaný moment. Tu desítku šroub přetrhnout už je potřeba řádně zabrat. A nestojí zrovna málo peněz.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Pleteš hrušky s jablkami, dělala se různá kouzla, protože nic nebylo a museli jsme si pomoci. Když ložisko do kola stálo jako celá záloha na výplatě a ještě kolikrát nešlo ani sehnat, tak se ze starých radiálních skládalo jedno, a když byla vůle na ojnici, dával se tam alobal..Ale dnes jsou plná vrakoviště, tisíce náhradních dílů, a koupíš vše co chceš. Mě šlo o to, že dnes to není litinová hlava do š 120, nebo do chrochtáka medvěda, ale vše je v hliníku a je to děláno na jedno použití..Když jsem poprvé viděl, jak je vstřikovač upevněn jedním šroubem M6 -M7 přímo do hliníku a ten vstřikovač je větší než do buldozeru, tak mi došlo, co je to za ojeb..Mě šlo hlavně o to, že neustálé montování, rozebírání a zkoušení, je mor pro všechny součástky z hliníku, kde místo toho aby tam třeba byla závitová ocelová vložka, nebo šteft, je šroub. A hlavně PD je na hraně logiky , co vše nacpat do hlavy motoru pro osobní vozy, ta hlava je velmi namáhaná rázy a pokud vše bude vyviklané, rozjebané s velkými vůlemi stává se šrotem se všemi průvodními jevy..A když ještě má na plynu magora, co skáče do kopce na přímý záběr a ještě nachipuje tento výtvor spolu s ojebaným palivem, je to konečná..A hlavně je třeba dodat, tyhle hokusy a pokusy si mohu dělat na svém voze, ale ne zákazníkovi, ten si dal auto opravit a ne zkurvit..A představa, že budu trnout, zda vydrží ten závit, který při utahování už měknul, mě děsí, proto je momenťák tak důležitý, protože přesně ukáže, jak na tom závit je..Ale samozřejmě nechci nikoho poučovat, sám jsem postupně od socialistické improvizace /která byla velmi poučná/ došel k tomu, že se vždy vyplatí poctivá práce a čisté svědomí, ale přiznávám, že to často není lehké..A právě u takových zničených sraček, které montovaly chlupaté , silné a chamtivé ruce..
PS. přesně jak napsal HUML, než se dobereš k poznání , že na vině je vymlácená hlava, tak to má větší náklady než tu hlavu nechat odborně opravit u vyzkoušené profi firmy a pak už se dá z něčeho vycházet,CO JE OPRAVDU V POŘÁDKU... :)
nepropadat panice...
puker
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Registrován: 14 led 2017, 10:29

Příspěvek od puker »

dnes jsme měřili tlak tandemu (opět jen tak z nudy)a hodnoty jsou
volnoběh kolem 2,5bar
1500 otáček 4-4,5 bar
vysoké otáčky kolem 8 bar
hodnoty stále stejné, jak za studena,tak za tepla

to by mělo být ok,pokud se nepletu,že?

No a ted k tomu tlakování,mužu to teda natlakovat přes ten kontrolní šroub na tandemu? pokud ano,kolik tam mám natlačit a co s filtrem ?nechat normalně zapojený,nebo vyřadit a propojit vratku s přívodem jakoby před tandemem?
přes ten tandem budu tlakovat jaký kanál?nebo oba dva?
trochu v tom pořád plavu,tak kdyby byl někdo tak hodnej... (noteeth)
nebo je lepší tandem sundat a talkovat přímo do toho kanálku,pokud to nějak jde? tam se dá našroubovat taky nějakej šroub,přes který to natlakuju?
frantisek28
Přispěvovatel
Příspěvky: 840
Registrován: 08 črc 2007, 17:23

Příspěvek od frantisek28 »

Myslim, ze s tlakovanim cex meraci srob by nemal byt problem, akurat musis zaskrtit privod a zpiatocku nafty.
Tlakovat asi 10bar, kedze to moze tandem dat.
puker
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Registrován: 14 led 2017, 10:29

Příspěvek od puker »

tak jsme tam přez ten měřící šroub natlačili cca 2bar a ok,postupně jsme přidávali a někde cca u 4 bar to někudy začalo unikat,určitě někde okolo vstřiků,jde tam slyšet jak to syčí,ale bublinky kolem vstřiků žádné,tak bud to uniká někde zezadu,kde bublinky nejsou vidět a nebo směrem dovnitř do válce.. :) ale nějaké syčení tam prostě slyšet je..

ty hodnoty u toho tandemu jsou ok,ne?
na příští týden mám domluvený druhý tandem na vyzkoušení,ale po dnešním testu bych řekl,že je to asi jasná věc.. tak nevím jestli tandem vůbec zkoušet druhý.. (noteeth)

Františku a ty jsi na tom jak,už si to tlakování absolvoval,nebo si se k tomu ještě nedostal?
frantisek28
Přispěvovatel
Příspěvky: 840
Registrován: 08 črc 2007, 17:23

Příspěvek od frantisek28 »

Idem zhodit hlavu.
Aj ked som ten vstrek pretesnil, mam tam stale netesnosti. Na tom 3. vstreku sa musi zafrezovat spodok, dosedacia plocha a niekde netesnost je aj medzi tlakom z tandemu a vratkou.
Dam urobit komplet hlavu, aj vlozky, ked uz do toho sprtam.
Mozno si tu fabku necham.
puker
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Registrován: 14 led 2017, 10:29

Příspěvek od puker »

z jakého materiálu budeš dávat ty vložky?
frantisek28
Přispěvovatel
Příspěvky: 840
Registrován: 08 črc 2007, 17:23

Příspěvek od frantisek28 »

Povodne by som to asi dal robit do Frenstatu, ibaze sa to asi skomplikovalo koronou, aj ked to k nim nemam daleko… Takze teraz neviem.
Ine vlozky nez mosadz asi nik nerobi, v podstate by to ani nemalo vyznam, ono, mosadz ma dost podobnu tepelnu roztaznost voci hliniku.
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

@puker
tlak na tandemu vypadá OK, překvapivě i při té netěsnosti.

Škoda, že se nepovedlo zjistit, kde to přesně při natlakování utíká, ale pokud to není jinde než na šachtách vstřiků, tak je to jedno, operace hlavu stejně asi nemine ...

Jen na okraj, protože tandem má ty bypass/zúžený místa mezi větvemi, při tlakování přes tandem by to chtělo mít uzavřený jak přívod tak vratku pro tandem. Nejpřesnější je samozřejmě natlakování kanálku po sundání tandemu, ale to pak musíš dát nový těsnění :)
puker
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Registrován: 14 led 2017, 10:29

Příspěvek od puker »

frantisek28 píše:Povodne by som to asi dal robit do Frenstatu, ibaze sa to asi skomplikovalo koronou, aj ked to k nim nemam daleko… Takze teraz neviem.
Ine vlozky nez mosadz asi nik nerobi, v podstate by to ani nemalo vyznam, ono, mosadz ma dost podobnu tepelnu roztaznost voci hliniku.
Psal jsem si s nějakýma firmama a vložky můžeš mít mosazné,ocelové a pak různé slitiny např. bronzu a hliníku atd..tu údajně používá jedna slovenská firma..
Pak třeba jedna něměcká firma dává ocelové vložky,tak nevím co je lepší :?
puker
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Registrován: 14 led 2017, 10:29

Příspěvek od puker »

Rayx- jsem to vyřešil tak ,že jsem u filtru odpojil obě hadice a jednou hadicí jsem přívod a vratku od tandemu propojil (noteeth) ,to je vlastně taky takové zaslepení,ne? (LOL)
zjistit kde to utíka přesně ani moc nešlo,přišlo mě,že to utíká jakoby spíš někde v hlavě kolem vstřiků,ale jakoby dovnitř.. (rofl) možná i ven,nevím,ale bublinky kolem vstřiků nevidno
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Jo, tohle zaslepení by mělo stačit.

No jestli to nebylo slyšet foukat ven ale jakoby dovnitř, tak to by foukalo do válce :) Jak rychle klesal tlak při tom tlakování, tos postřehl? Jseš si jist, žes ty vstřiky opravdu nacpal nadoraz co to šlo před dotažením jejich držáku? Každopádně mě se podle fotek nelíbila ta sedla pro podložky dole v šachtách, to bez frezky nesrovnáš ...

Ono tohle se fakt nedá dělat jentak z nudy sem a tam, jak už psal Huml, každá operace mrcasí ten "hliník" v hlavě, jak závity, tak i ty stěny šachet ...
To je třeba udělat napoprvý a pořádně ;)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“