Zrovnanie plochy naboja na aute?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
V jednom pneuservisu tady u nás jsem kluky při přezouvání požádal, aby mi kola dotáhli na moment a dokonce jsem jim z auta vytáhl svůj momenťák.
Koukali na mě a říkali že je to v pohodě a utáhli to vzduchem.
Na to já jim řekl ať si tedy zkusí po sobě ty šrouby povolit tímhle skoro metr dlouhým momenťákem.
Udělali to a dost se divili jaký s tím měli problémy, tak jsem se jich ještě zeptal jak to mám podle nich povolit na silnici při defektu malý ručním klíčem co je na kola v autě, když oni to nepovolí anit takto dlouhým momenťákem a šrouby ještě ani nestihly zareznout.
Snad se z toho poučili.
Koukali na mě a říkali že je to v pohodě a utáhli to vzduchem.
Na to já jim řekl ať si tedy zkusí po sobě ty šrouby povolit tímhle skoro metr dlouhým momenťákem.
Udělali to a dost se divili jaký s tím měli problémy, tak jsem se jich ještě zeptal jak to mám podle nich povolit na silnici při defektu malý ručním klíčem co je na kola v autě, když oni to nepovolí anit takto dlouhým momenťákem a šrouby ještě ani nestihly zareznout.
Snad se z toho poučili.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 475
- Registrován: 21 kvě 2008, 19:20
- Bydliště: šumava
Odpovědi: 0
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5061
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Odpovědi: 0
Ono je otázka v jakým stavu ten momenťák mají a nebo zda dotahuji na správný moment a zda dotahuji na stojícím autě nebo na auto co vysí ve vzduchu.
Já dotahuji na moment už cca 5-6 let a zatím žádný problém.
Dávám 120Nm.
Já dotahuji na moment už cca 5-6 let a zatím žádný problém.
Dávám 120Nm.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5061
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Odpovědi: 0
Dle návodu výrobce je zakázáno šrouby mazat, což není reálné, já používám grafit. A ono stačí vyměnit pistoli, já u kámoše utahovat s tou starou na "trojku" a když přinesl novou , obdobnou , tak šroub byl zarván jako ďas . Já vždy zkusím ručně povolit jeden šroub , abych měl jistotu , že v případné výměně rezervy budu mít šanci. Samozřejmě u elektronů se musí utahovat víc a je fakt, že momenťák je spíš takové ALIBI , kdy hlavně u náklaďáků končili řidiči v base, že měli šrouby přetaženy a kolo ulítlo..Moment utažení je krásně vidět na klíči origo od továrny , kterým bych povolil tak mopeda..Protože moment je spočítán na nový disk, nové šrouby a nový náboj..Ale když se dá kolo po zimě, kdy má disk kolikrát vymetené díry , šrouby jsou natažené, náboj uprostřed je okyslý , takže moment je na rozumném, ale dostatečném utažení a možná i po čase přetažení..Já kdysi jezdil po kostkách na náměstí s Opelem Omegou po montáži el. kol v pneuservisu a poslouchal, co to tam majiteli vydává tak divné zvuky - rány a pak koukám a kola se vyloženě vaklala..Opojila mne hrůza , kolik málo závitů to udrželo při mém testování... 

nepropadat panice...
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 722
- Registrován: 22 srp 2011, 13:05
- Bydliště: Kousek od Mělníka
Odpovědi: 0
Zásadně používám momentak. Nicméně, vždyť to musí každý cítit, jak je to moc dotažené. Nemluvím o bouchačce. Na všechno s rozumem a bude to dobré. Hlavně do ALU kol se ty šrouby zakousnou. Pak jsou plechy, které mají vymačkanou dosedací plochu hlavy šroubu. Myslím, že to jsou základní věci. Přece tomu nenamlatim jako prase, když to pak nejde povolit.
Toledo 1L, 1Z. Octavia 1Z, BSE. Caravelle T4, ABL.