Zrovnanie plochy naboja na aute?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Rolan
Přispěvovatel
Příspěvky: 508
Odpovědi: 0
Registrován: 29 zář 2010, 23:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od Rolan »

Mě se dělá špatně z toho volnýho hábitu u soustruhu.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14439
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Co jsem koukal, tak dělají různé věci, jako třeba prodlužování rámů, repase akumulátorů, repase kulových čepů, opravy ráfků apod.
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

V jednom pneuservisu tady u nás jsem kluky při přezouvání požádal, aby mi kola dotáhli na moment a dokonce jsem jim z auta vytáhl svůj momenťák.
Koukali na mě a říkali že je to v pohodě a utáhli to vzduchem.
Na to já jim řekl ať si tedy zkusí po sobě ty šrouby povolit tímhle skoro metr dlouhým momenťákem.
Udělali to a dost se divili jaký s tím měli problémy, tak jsem se jich ještě zeptal jak to mám podle nich povolit na silnici při defektu malý ručním klíčem co je na kola v autě, když oni to nepovolí anit takto dlouhým momenťákem a šrouby ještě ani nestihly zareznout.
Snad se z toho poučili.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Odpovědi: 0
Registrován: 09 úno 2015, 20:04

Příspěvek od stanomx »

ja ked chdoim do servisu tak ich poucim najprv, ze bud nech to nedotahuju alebo 120nM, keby niekto povedal ze nech sa nebojim tak ho poslem do pice asi
golfgti16v
Přispěvovatel
Příspěvky: 475
Odpovědi: 0
Registrován: 21 kvě 2008, 19:20
Bydliště: šumava

Příspěvek od golfgti16v »

jo ja dotahuji kola vzdy momentakem je to jak ma byt a nikdo si nemuze ztezovat ze je to malo nebo moc jeste je upozornim ze je treba je po nejakich kilometrech zkontrolovat
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5061
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Když to dotáhneš dobře momentem,nepovolí se.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Odpovědi: 0
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

No, tak v jednom servisu u nás taky utahujou momenťákem a už 2x upadlo kolo(povolený šrouby)po ujetí cca 20-30 km ze servisu. Jednou na Octavii a jednou na MB Sprinter.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Ono je otázka v jakým stavu ten momenťák mají a nebo zda dotahuji na správný moment a zda dotahuji na stojícím autě nebo na auto co vysí ve vzduchu.
Já dotahuji na moment už cca 5-6 let a zatím žádný problém.
Dávám 120Nm.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
Jirka.
Aktivista
Příspěvky: 2069
Odpovědi: 0
Registrován: 23 zář 2008, 22:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka. »

Momenták taky není dobrý řešení. Někteří mají ty šrouby namazaný, pak by se muselo dotahovat úplně jiným momentem aby se kolo nepovolilo.
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5061
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Moment je počítaný pro čistý závity lehce potřené olejem.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Dle návodu výrobce je zakázáno šrouby mazat, což není reálné, já používám grafit. A ono stačí vyměnit pistoli, já u kámoše utahovat s tou starou na "trojku" a když přinesl novou , obdobnou , tak šroub byl zarván jako ďas . Já vždy zkusím ručně povolit jeden šroub , abych měl jistotu , že v případné výměně rezervy budu mít šanci. Samozřejmě u elektronů se musí utahovat víc a je fakt, že momenťák je spíš takové ALIBI , kdy hlavně u náklaďáků končili řidiči v base, že měli šrouby přetaženy a kolo ulítlo..Moment utažení je krásně vidět na klíči origo od továrny , kterým bych povolil tak mopeda..Protože moment je spočítán na nový disk, nové šrouby a nový náboj..Ale když se dá kolo po zimě, kdy má disk kolikrát vymetené díry , šrouby jsou natažené, náboj uprostřed je okyslý , takže moment je na rozumném, ale dostatečném utažení a možná i po čase přetažení..Já kdysi jezdil po kostkách na náměstí s Opelem Omegou po montáži el. kol v pneuservisu a poslouchal, co to tam majiteli vydává tak divné zvuky - rány a pak koukám a kola se vyloženě vaklala..Opojila mne hrůza , kolik málo závitů to udrželo při mém testování... :)
nepropadat panice...
mirek999
Přispěvovatel
Příspěvky: 722
Odpovědi: 0
Registrován: 22 srp 2011, 13:05
Bydliště: Kousek od Mělníka

Příspěvek od mirek999 »

Zásadně používám momentak. Nicméně, vždyť to musí každý cítit, jak je to moc dotažené. Nemluvím o bouchačce. Na všechno s rozumem a bude to dobré. Hlavně do ALU kol se ty šrouby zakousnou. Pak jsou plechy, které mají vymačkanou dosedací plochu hlavy šroubu. Myslím, že to jsou základní věci. Přece tomu nenamlatim jako prase, když to pak nejde povolit.
Toledo 1L, 1Z. Octavia 1Z, BSE. Caravelle T4, ABL.
Uživatelský avatar
uiqjirka
Aktivista
Příspěvky: 1293
Odpovědi: 0
Registrován: 29 úno 2008, 16:17

Příspěvek od uiqjirka »

Srouby na kola se nemazou a vzdy momentakem a vzdy ok.
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Šrouby nemažu, ale jednou za čas je od rzi vyčistím drátěným kartáčem a taky to funguje.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“