Tomas6 píše:Udělat hlavu a dalších 400 si to odjede. Takto podobně vypadalo jedno AUA 1.4 16V,možná tam toho karbonu bylo o něco míň,které mělo taky něco okolo 400 tis. Udělala se hlava,brus, písty a jezdí jak zamlada.

Ale ano, pokud uděláš hlavu, výbrus a písty , tak bude jezdit jako zamlada, ale to je u "každého" motoru. Zbyde blok s klikou..Tady se vrací zvyk z počátků motorismu, kdy se motory musely po nějaké době dekarbonizovat, je to v každé staré příručce ..Ale tehdy to nejen špatně spalovalo, byly litinové písty, špatné svíčky, bídný olej včetně špatného chlazení.. Ale dnes je vše speciální, super olej, super benzin, vynikající filtrace oleje a neskutečné možnosti konstrukérů s aplikacemi v počítačích nové generace, kterými koncern disnonuje. Samozřejmě konstruktéři jsou křižování požadavky na ekologii a tlakem zeshora svých šéfů , aby kurva už udělali něco, co nic nežere, má to velký výkon a aby z výfuku šla jen pára. Bohužel politika prodeje je hlavním viníkem , dát tyto motory do beden /SUV/ s dlouhými kvalty s ekonoměrem, který zákazníka nutí ubírat plyn a blafat po městě , může jen pablb. Bohužel v dnešní otitulované době, kdy je minimum mladých řemeslníků technického zaměření , velmi málo technicky vzdělaných občanů s titulem, kteří sežerou vše i s chlupama, co jim napíší na internetu , tak je jasné, že nějaký sociolog s úchylkou úspory , popřípadě paňmáma , expetka na svíčkovou, jezdí jako s hnojem...A proč například německá válečná stíhačka s přímých vstřikem tímto netrpěla? Protože motor, který točil jen 2000 otáček byl téměř neustále využíván na plné pecky a samozřejmě je třeba dodat, že měl určené hodiny svého provozu, kterých se často ani nedožil ...

nepropadat panice...