Netěsnost hadiček ostřikovače - O1

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Rolík
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 20 zář 2018, 09:52
Odpovědi: 0

Netěsnost hadiček ostřikovače - O1

Příspěvek od Rolík »

Ahoj,

chtěl bych se zeptat, jestli někdo nemá zkušenost s netěsnícími spojkami hadiček ostřikovačů. Už delší dobu se mi ztrácela ostřikovací kapalina z nádržky, tak jsem jí vymontoval, naplnil vodou, zacpal díru pro čerpadlo a nechal přes víkend naplněnou, jestli není prasklá a nepoteče. Nic se z ní neztratilo, tak jsem vyměnil za nové:

(1)gumovou utěsňovací průchodku v nádržce (tu jsem hezky okolo rantlu posadil na čirý Mammut), (2) nové čerpadlo ostřikovačů (u dříku také utěsněno mammutem) a (4) nové plastové trubičky od čerpadla dále a teď to vypadá, že netěsnost je právě ve spoji těch plastových trubiček mezi čerpadlem a těmi dlouhými plastovými trubičkami ( 5. a 6. obrázek), které pokračují po straně nad podběhem až pod torpédo. Plastová spojka mezi těmi trubičkami je opravdu volná( i když jsem i tu dával novou) a tak si říkám, že tam prostě musí chybět nějaké jiné těsnění, o-kroužek nebo cokoliv. Nevíte někdo prosím, co by tomu mohlo scházet? Díky moc

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Octavia 1U5 combi r.v. 2001.05, 1.9 TDI ALH 66 kW, rotační čerpadlo Bosch VP 30
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Já mám na svém golfu problém u ostřiků čelního skla, že se mi tam dost často odpojí hadička od trysky.
Upřímně jen retardovaný idiot zvolil tento typ plastové hadice s takto nesmyslným zakončením, zlatá škoda felicia, obyčejná gumová hadička, kterou koupíte v metráži a těsní jako nic z toho co použili u Golfa/Octávie a když jí člověk někde skřípne tak koupí propojku za 3 koruny a jede se dál.
Za všechny ty roky se mi nestalo aby mi někde ta hadice praskla, zato u Golfa jsou problémy pořád a úplně super je když povolí spoj u zadních dveří, to Vám pak vesele teče voda po tapecírunku do kufru pro elektroinstalaci, no prostě super řešení hodno idiota.
Odpověď na tvou otázku zní, nechybí tam nic, jen je to celé nedomyšlené a předražené.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
pipo444
Přispěvovatel
Příspěvky: 535
Registrován: 05 led 2011, 17:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od pipo444 »

nj na tých spojoch to rado teče... na golfe mk4 tak isto, na spoji to tieklo a nosník bol celý od vody do ostrekovačov. hadice som cvakol za tými spojkami a nahradil obidve PU hadičkami ( alebo silikonovymi ) od motorčeku až po plastové vedenie. na tie plastové trubičky to šlo nasadiť ztuha a drží to. a nechal som to kúšok dlhšie nech možem nadobku vybrať bez odpájania hadíc pri dakej oprave :-) no a v piatych dverách to isté, pri oprave kabeláže v gumovej prechodke som radšej vymenil aj tú hadicu od motorčeku stieračov až po spojku v stlpiku tak snád bude už na dlhšiu dobu pokoj :)
Škoda Felícia 1.9D r.v. 11*98
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW ALH
SEAT Leon MK1 1.9TDi - 81kW ASV
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW AGR
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9193
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Navleč na to delší smrštovačku (10cm) pak to spoj pak přesto přetáhni a zahřej horkovzduchem ať se smrskne a OK. Totéž vzadu vlevo v kufru.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33626
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

roztrhneš, smirkem lehce zdrsníš, odmastíš sprejem na przdy napipleš

https://www.lepidla-online.cz/eshop/p/l ... gJyqfD_BwE

chvilku počkáš, zasuneš a na věky ;)
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9193
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Jako dobrý Miloši ale už lidsky nerozebereš. Smrštovačku řizneš rozpojíš.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33626
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

hansdob píše:Jako dobrý Miloši ale už lidsky nerozebereš. Smrštovačku řizneš rozpojíš.
nemáš stím zkušenosti to není lepidlo, vemeš dvoje kleště zatočíš a rozpojíš, já to nekupoval dostal jsem čvrt litru jen tak že majitel nevěděl na co to použít, kam napipleš záhadně fachčí,

jednou na meganu vždy po měsící tekla trubka na řízení, i nová za měsíc tekla, je tam převlečná matice a okroužek, odmastil napiplal a ;) tlak je 135 atm

dyt ono je to jedno je ti bližší smrštovačka pofoukáš a je to, řešit rozebírání je mnohdy zbytečné třeba u fábky, hadička se ti rozpadne praská a je ve zvazku s elektrárnou (wallbash) natáhneš novou hadičku jak u fáčka a ;)
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

já kdysi koupil opravnou sadu na ty hadičky - smšťovačka vevnitř s nějakým lepidlem je taková silnější a taky to fachčí. :)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Uživatelský avatar
Rolík
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 20 zář 2018, 09:52
Odpovědi: 0

Příspěvek od Rolík »

Ahoj kluci, díky moc za rady. Po troše bádání jsem přišel na to, že chyba byla v té spojce na tenké trubičce, která spojuje hadici ostřikovačů pod torpédem a hadičku vedoucí přímo z čerpadla. Bohužel byla prasklá... Nevím, jestli jsem si toho prvně nevšimnul, nebo jestli to ruplo až když jsem ten spoj napěchoval mamutem, ale prostě to tam teklo. Je to fakt idiotské řešení, jakmile tenhle spoj prdne, už se to nespraví, protože ta spojka-samice je na té trubičce zalisovaná a nedá se vyměnit. :x

Prasklou spojku jsem uříznul a pak se pokoušel tuhle trubičku horkovzduškou nahřát a nacpat do toho novou spojku, ale vždycky se mi zbortila. Býval bych to zkusil přetáhnout tou dlouhou smršťovačkou nebo i zakápnout tím Loctitem 542 na těsnění závitů hydrauliky, ale nic z toho jsem tu přes víkend neměl.

Co jsem tu ale měl, byla tahle fialově pruhledná PVC hadička, tak jsem jí protáhnul okolo pylového filtru, odtokovým kanálkem pak nad plastovým krytem nadkolí a protáhnul jsem jí dovnitř k nádobce. U nádobky jsem to připojil na spojku a nahoře u gumové hadičky u ostřikovačů jsem musel jednu spojku doplnit. Pak jsem zkusil ostříknout skla a ejhle, nová hadička ve spojích drží :) Jenom to má drobný nedostatek, protože je ta nová hadička širší (a delší), tak trvá o něco déle, než se voda dostane do ostřikovačů. (což je asi jedinej důvod, proč tam dali takhle tenhou plastovou trubičku... s napevnou zalisovanou plastovou spojkou :mad: ) Hadičku jsem tedy rozumně zakrátil, aby nebyla zbytečně dlouhá a vodě netrvalo tak dlouho dosáhnout trysek ostřikovačů.

Mno výsledek vypadá takto:
ObrázekObrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Pozitivní zpráva je, že ten plastový spoj na trubičce na ostřikovač zadního skla drží v pohodě, takže Mamut to udrží. Nicméně je to celé docela punk, tak kdyby to třeba začalo téct, tak bych zkusil nějakou silnější a delší smršťovačku a napojil zpátky tu původní hadičku. Zatím to ale vypadá, že všechno těsní, ale nechci to zakřinout :)
Naposledy upravil(a) Rolík dne 07 čer 2020, 17:58, celkem upraveno 2 x.
Octavia 1U5 combi r.v. 2001.05, 1.9 TDI ALH 66 kW, rotační čerpadlo Bosch VP 30
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Preventivně vystříkej dutiny a přední nosníky a máš aspoň jistotu že jestli tam někdy zateče, tak to nezačne hned rezivět. Jednou za tři roky to preventivně vystříkám vzadu u blatníku, a když jsem v tom tak něco šoupnu i do předních nosníků. Ono jim to neublíží a já jsem v klidu kdyby se něco stalo.
Stříkám samozřejmě i prahy, ale tady hlavně kvůli té vodě v těch "super" hadicích.
Jinak za sebe doporučuji hadičku k zadnímu ostřikovači z felicie kombi, je dlouhá, hodně pružná a má silné stěny, takže se spožděním vody nebudeš mít problém, protože má malý otvor. Samozřejmě to auto ta hadice přežije.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“