rozebrání a vyčištění turba Tdi 81Kw motor AHF

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
lokoc2
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 05 pro 2014, 22:04
Odpovědi: 0

rozebrání a vyčištění turba Tdi 81Kw motor AHF

Příspěvek od lokoc2 »

Mám Seat Toledo2, 1.9TDi/81kW, motor AHF, rok 1999...turbo se prý správně rozebíra tak, že se povolí malinko šrouby dokola pokud jdou, jinak se musi třeba při utržení navařit CO2 atd., ale musí se zapáčit šroubovákama na obou stranách a vytahovat to po kouskách rovně aby nedošlo k poškození turbínky, je tam dost natěsno. Po rozpůlení se musí odšroubovat 3 x torx šroubek 4 mm, ale pozor(jak začneš povolovat nesmíš zastavit jinak se šroubek kousne a je průser, špatná vlastnost litiny!!!) Mi se podařil u prořezávaní těch 4 mm šroubků zalomit závitník, tak to muselo na vyjiskřovačku a naštěstí to šlo). Potom vytáhnete desku s lopatkama a tu druhou po které kloužou lopatky. Desku s lopatkama jsem očistil benzínem a dal na ultrazvuk a ještě potom dočisťoval velmi jemným smirkem.Tu desku co je pod ní jsem dělal na kulatém větším brusném kotouči, nejprve větší drsnot a potom druhý hodně jemný jako na nože, prostě do hladka, až tam není ani stopa po drážkách viz. obrázky. Musí to být úplně hladké, až to nevadí v pohybu lopatek a neusnadňuje zachytávání usazenín. Spodky těch lopatek nebrousit, musí být rovné, až čistí ty nečistoty. To naklápění pokud není zapojený podtlakový venti musí jít na jednu a druhou stranu malíčkem. Na autě poznáte kdy je to špatné, jak vypnete motor, tak ta páka regulace nedoklapne do konce a že to ještě 1-3 mm dotlačíte rukou do konce, to už je špatné. Jde to trochu rozhybat rukou, ale není to na dlouho a chodí to potom do nouzáku a začíná se to stupňovat. Navíc s tím podtlakovým ventilem jde s tím hýbat těžce. Jinak dal jsem tam místo těch původních torxů imbusy povnostní, protože jsem ty originál zničil. Potom je třeba konkorem promazat tu hřidelku od podtlakové baňky, hýbal jsem s ní nahoru a dolů, trochu i do stran, až ji pořádně promažu a rozhýbu, někdy totiž může být problém i v ní.Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
lokoc2
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 05 pro 2014, 22:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od lokoc2 »

a ještě se musí vybrousit jak je vidět na obrázcích ta dosedací plocha pod tu kulatou podložku v te litinové částli, až případná rez nebo nečistoty nemají tendenci křivit podložku a část u te vrtulky očistit nějakou ostrou a rovnou škrabkou
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

no to si objevil ameriku ;)
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
lokoc2
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 05 pro 2014, 22:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od lokoc2 »

ještě jak jsem psal, že těch 5ks šroubků dokola musíte vždycky povolovat postupně jak to budete páčit, až neponičíte tu turbínku, jak by vám to vyletělo najednou. Někde jsem četl, že to nahřáli hořákem a klepli a šlo to hned, ale s tím klepáním bych byl asi opatrný.
sniper--
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 17 led 2009, 12:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od sniper-- »

Jako návod ok, ale spíš to dej na nějaké jiné fórum. Tady tohle téma už je a navíc to tu zná snad každej ;)
autoservis pneuservis.
Tel.774 225538
dawo
Přispěvovatel
Příspěvky: 164
Registrován: 12 srp 2012, 08:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Jeseník/Olomouc

Příspěvek od dawo »

Vždyť je hezký že aspoň někdo nahodí něco užitečného. Myslím že jsou tady daleko horší a zbytečnější vlákna. Kdyby se to rozepsalo po bodech, přiřadilo k obrázkům, případně dokreslilo do obrázků, tak by se to mohlo vrazit do FAQ, pokud to tam ještě není :)
Za mě, DÍKY.
OI 1.9 TDI AHF
Uživatelský avatar
MarfyE34
Přispěvovatel
Příspěvky: 545
Registrován: 06 črc 2011, 10:17
Odpovědi: 0
Bydliště: //Mordor

Příspěvek od MarfyE34 »

dawo píše:Vždyť je hezký že aspoň někdo nahodí něco užitečného. Myslím že jsou tady daleko horší a zbytečnější vlákna. Kdyby se to rozepsalo po bodech, přiřadilo k obrázkům, případně dokreslilo do obrázků, tak by se to mohlo vrazit do FAQ, pokud to tam ještě není :)
Za mě, DÍKY.
Souhlas, díky za každý fotonávod ;)
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 237 000 km FR = Furt Rozbitý
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km :roll:

https://imgur.com/FesKPdz
Maxík_1
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Registrován: 04 kvě 2019, 16:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Východní Čechy

Příspěvek od Maxík_1 »

Sice už dlouho staré vlákno ale přesně to co potřebuji vědět včetně fotek než se do toho pustím.

Jestli sem ještě Lokoc2 zajde tak děkuji za fotonávod.
VW Passat Variant B5. r.v.1999
Seat Inca 1.9 D, r.v.2002
musellukas
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 21 led 2015, 21:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlukov

Příspěvek od musellukas »

Maxík_1 píše:Sice už dlouho staré vlákno ale přesně to co potřebuji vědět včetně fotek než se do toho pustím.

Jestli sem ještě Lokoc2 zajde tak děkuji za fotonávod.
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... sc&start=0

stačí projít toto vlákno a dozvíš se vše potřebné :) (noteeth)
Škoda Octavia I 1,9 TDI ASV 81 kW
Honda CB900F Hornet 81kW
Maxík_1
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Registrován: 04 kvě 2019, 16:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Východní Čechy

Příspěvek od Maxík_1 »

Děkuji za odkaz.Mrknu na to.
VW Passat Variant B5. r.v.1999
Seat Inca 1.9 D, r.v.2002
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“