Turbo - tlačí pozdě, velká prodleva

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

sky59
Aktivista
Příspěvky: 1636
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Příspěvek od sky59 »

toefuk píše:
sky59 píše: Bude sa musiet napichnut na hadicku co ovlada banku ze aky je tam skutocne riadiaci tlak, t
Asi si myslel podtlak a asi chces vyhodnocovat pomer PWM:podtlak?
Potom by to chcelo este vyhodnocovat aj otacky a uz tu mame 3D mapu.
Tesim sa. Zrejme nevies do coho sa chces pustit.
Hrubu poruchu banky,n75, a podobne budes vediet odhalit. A tam to asi konci.
Pokial mi moja hlava hovori tak N75 prevadza el.signal na tlak rovnako ako redukcny ventil, cize otacky by ma nemali zaujimat

Akurat ze bezny redukcny ventil sa steluje mechanicky a tu elektricky

A tam to vsetko zacina.....
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1148
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Příspěvek od kaad »

Vrhnul jsem se na odpojení výfuku od turba, abych tedy ještě zkontroloval tu klapku a přišel jsem na to že pod přírubou, jak je napojená trubka k EGRu na sběrném potrubí to dost fouká čili část výfukových plynů jde pryč a působí to vlastně jako částečně otevřená klapka. Příruba byla prohnutá, takže jsem ji opravil dal nové těsnění a znovu projel Při volnoběhu už byl tlak 989mbar a při 2000ot cca 1210mbar. Tady se ovšem tlak zastavil a stoupal už velmi pomalu. Při 3000ot kdy byl požadavek cca 1800mbar byl skutečný tlak 1320mbar. Auto jede o poznání lépe než jelo, ale je to stále bída. Ještě jsem se zatím nedostal k té klapce jestli nedovírá nebo jsou tam prasklinky. Vzduchová část je v naprostém pořádku, takže teď ještě ta výfuková a pak už si budu jistý tím turbem jako celkem a nahradí ho kolega repas.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1148
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Příspěvek od kaad »

Včera jsem vyhodil to turbo. Klapka krásně doléhá, žádné prasklinky, žádné vůle prostě nic co by nasvědčovalo nutné výměně. Není nové, ale viděl jsem už daleko horší co pořád fachčily. Na jednu zradu jsem však přišel a to je těsnění pod turbem. A teď chci znát názor nějakého odborníka neá to turbo tam vrátím. Protože vydělávat znovu se mi teda nechce. Hlavně ten třetí řroub na té přírubě to je obravdu vynález. Takže: je možné, že by se turbu nedostávalo dostatečné množství výfukových plynů a ono nemělo tím pádem požadovaný výkon. Už když jsem opravil tu netěsnost na té trubce k EGRu, tak se to zlepšilo, ale tohle jsem odhalil až při demontáži turba. V podstatě to působilo jako obtok. Souhlas?Obrázek
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1636
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Příspěvek od sky59 »

ake hrube je to tesnenie?

a nebol priestor smerom von oproti chybajucemu tesneniu zasraty?

pravda je, ze pred turbom je tlak omnoho vyssi ako uz smerom do vyfuku a mohlo by to robit veeelky problem ak ten tlak unikal prec cez chybajuce tesnenie
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1148
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Příspěvek od kaad »

To těsnění má sílu 0,4mm a právě už když jsem povolil na přírubě pod turbem ty dva zadní črouby, tak šlo s turbem hýbat aniž bych měl povolený ten třetí šroub.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1148
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Příspěvek od kaad »

Tak pánové Transportér jede téměř, jak má. Téměř, protože turbo tam zůstalo nakonec staré, takže mezi požadovaným tlakem a skutečným tlakem je cca 180mbar rozdílu no a motor jako celek už taky něco pamatuje. Má nalítáno 521tis. km. Jinak ovšem turbo už zabírá cca při 2100ot, tak jak má. Bylo to všechno těma netěsnostma hlevně teda tím těsněním pod turbem samotným.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1636
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Příspěvek od sky59 »

Palec hore!
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1148
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Příspěvek od kaad »

Jen nechápu, jak mohlo být to těsnění v takovém stavu, když mu před dvěma měsíci měnili turbo. Podle mně to asi nedotáhli a těsnění se prostě vyklepalo. Taková blbost a já jsem kolem toho lítal, jak čokl. jenže ono fakt ukazovalo na tu regulaci. No, ale sláva zase jeden střep z krku a na dalším už makám. JInak díky všem za pomoc.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1636
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Příspěvek od sky59 »

to ano, turbo nemalo "zdroj energie" a snazilo sa zvysenym povelom z RJ dosiahnut pozadovany tlak, lenze povel uz vychadzal mimo dovolenych hranic, RJ ziadala prlis vela a aj tak tlak nebol, tak to povazoval za chybu regulacie

ja cakam uz dlhodobo kedy sa znova vymeni testenie O-kruzok na vystupe turba v LC200 V8 4.5L, nedavno som pozrel kamerou trubku na vystupe tlakoveho vzduchu co ide to IC a je cela zvonku zasrana, este pred tym som urobil prepocty a vedel som ze niekde prcha vzduch, aj to nakoniec mechanici nasli kde som im dal tip, ale dali tal O-kruzok co mali a zjavne nie je dobry, hrubka je asi o 40% mesia ako original co mam kupeny

tiez to robi to, ze regulacia ide po dovolenom maxime poziadavky z RJ a tlak sa nedosahuje

na foto vidno tu trubku, priamo ocnym pohladom je to vidiet lepsie...
trubka je "hlinikova strieborna" ked je cista


Obrázek
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“