Ja myslel, ze s rostouci teplotou paliva se davka skracujeMirekX píše:Vliv na výkon to má a ne zrovna zanedbatelný, páč "rádoby Powerboxy "pro PD motory nedělají nic jinýho, než místo skutečného signálu z tohoto čidla řeknou ŘJ, že má palivo 130 stupňů a ŘJ přidá čas vstřiku, aby to dorovnala. Normálně (po ohřátí na provozní teplotu) má palivo u PD tak kolem 70 st. Pokud to čidlo blbne, tak si ŘJ nastaví nouzovou hodnotu (to nevim přesně, ale cca 40 st.)chucky píše:Může mít vliv na výkon.
Podle mě to může dělat i 10 % na výkonu
Snímač teploty paliva
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Re: Snímač teploty paliva
A4 2.5TDI V6 Avant Quattro 2002 132kW 8E B6, manual 6-ti; all origo
- chucky
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 739
- Registrován: 26 led 2006, 15:17
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Snímač teploty paliva
a proto když powerbox dává stálý odpor teploty paliva -20 stupnu, dosahnes delsiho otevreni vstrikovače....tj. oblbneš řj... to jest tajemstvi pd powerboxubokaco píše:Ja myslel, ze s rostouci teplotou paliva se davka skracujeMirekX píše:Vliv na výkon to má a ne zrovna zanedbatelný, páč "rádoby Powerboxy "pro PD motory nedělají nic jinýho, než místo skutečného signálu z tohoto čidla řeknou ŘJ, že má palivo 130 stupňů a ŘJ přidá čas vstřiku, aby to dorovnala. Normálně (po ohřátí na provozní teplotu) má palivo u PD tak kolem 70 st. Pokud to čidlo blbne, tak si ŘJ nastaví nouzovou hodnotu (to nevim přesně, ale cca 40 st.)chucky píše:Může mít vliv na výkon.
Podle mě to může dělat i 10 % na výkonu
vw passat tdi pd 180ps/420nm
Tak to tak vidimchucky píše:nejdelší délka vstřiku je při studené naftě, tj. koncova teplota v mapě pro nejdelší vstřik je při hodnotě -20stupnu. ale zas když to říká mvolesko... při 130stupnich podle mě už bude pracovat nouzova hodnota...
A4 2.5TDI V6 Avant Quattro 2002 132kW 8E B6, manual 6-ti; all origo
- reesha
- Site Admin
- Příspěvky: 1235
- Registrován: 20 led 2006, 12:15
- Bydliště: Czech republic
- Kontaktovat uživatele:
ale tak to neníchucky píše:nejdelší délka vstřiku je při studené naftě, tj. koncova teplota v mapě pro nejdelší vstřik je při hodnotě -20stupnu. ale zas když to říká mvolesko... při 130stupnich podle mě už bude pracovat nouzova hodnota...
já vám to vysvětlim teda.
Horká nafta -> nižší hustota -> pro stejnou dávku paliva se musí vstřikovat déle
Studená -> vyšší hustota -> kratší čas stejné množství
Tzn. powerboxem musíte nalhat vyšší teplotu paliva
kapišto
Tak tak.
Musíme si uvědomit, že veškeré hodnoty poměru vzduchu a paliva při spalování v motoru se počítají hmotnostně. Takže jde o to, kolik kg (gramů, miligramů..) nafty se má vstříknout do kolika kilo (zase asi miligramy) vzduchu. a to udělá ten správný poměr - od toho asi váha vzduchu, že . Protože jak známo, kilo vzduchu je pořád kilo vzduchu, ať má -20 nebo 200 stupňů To samé nafta. Jenže objem nafty při -20 a 130 stupních je zatraceně jiný a to ŘJ musí brát v úvahu tak, aby hmotnostně šlo do motoru furt stejně paliva. No, a když si ŘJ myslí (odpor místo čidla asi kolem 140 ohmů), že má nafta 130,5 stupně (max. hodnota, pak už to bere jako chybu čidla), tak musí prodloužit dobu vstřiku, aby dohnala ten objemový rozdíl a dostala se do motoru stejná hmotnost nafty.
Musíme si uvědomit, že veškeré hodnoty poměru vzduchu a paliva při spalování v motoru se počítají hmotnostně. Takže jde o to, kolik kg (gramů, miligramů..) nafty se má vstříknout do kolika kilo (zase asi miligramy) vzduchu. a to udělá ten správný poměr - od toho asi váha vzduchu, že . Protože jak známo, kilo vzduchu je pořád kilo vzduchu, ať má -20 nebo 200 stupňů To samé nafta. Jenže objem nafty při -20 a 130 stupních je zatraceně jiný a to ŘJ musí brát v úvahu tak, aby hmotnostně šlo do motoru furt stejně paliva. No, a když si ŘJ myslí (odpor místo čidla asi kolem 140 ohmů), že má nafta 130,5 stupně (max. hodnota, pak už to bere jako chybu čidla), tak musí prodloužit dobu vstřiku, aby dohnala ten objemový rozdíl a dostala se do motoru stejná hmotnost nafty.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série
- chucky
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 739
- Registrován: 26 led 2006, 15:17
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
no tak dneska jsme ho vyměňovali, a byl to solidní porod, jelikož jsme měnili celý kus (když už jsem ho tak dostal) a ne jen tu horní část...tj, vyndat to čidlo z hadiček a dát tam druhé, ty sponky co obepínali hadici byli hooodně záludné ale tak už je to v pořádku a čidlo zase ukazuje, jinak jsme proměřovali to vyndané a nedávalo ŽÁDNÝ odpor, takže uplně kaput.
Jen mě dneska napadlo, kde všude se nafta ohřívá, když je schopna dosáhnout i teploty cca 100stupnu celsia...hm?
Jen mě dneska napadlo, kde všude se nafta ohřívá, když je schopna dosáhnout i teploty cca 100stupnu celsia...hm?
vw passat tdi pd 180ps/420nm
U PD nafta teče kanálkama v hlavě, která má těch 90 a víc, ještě ve vstřikách se taky ohřeje tím stlačováním a odpouštěním do přepadu. A to čidlo měří teplotu nafty na výstupu (vracečka z hlavy)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série
- Kendys_TDI
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 190
- Registrován: 23 zář 2018, 10:39
- Bydliště: Střední Čechy Slánsko/Žatecko
Re: dotaz..
https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/ ... 31652.htmlDarmon píše:cau muzete mi poslat prosim nekdo odkaz na to cidlo? kde ho koupit na passat variant 3B6 1.9 Tdi AVF 96 kw ? díííííííííííík
Octavia 1 TDI AGR, GOLF IV 2.8 V6 4motion
a ještě je tu manželky Fóbia 1.4 16V BKY hatch
a ještě je tu manželky Fóbia 1.4 16V BKY hatch