O2 FL CFHF chyba N18

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4323
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

O2 FL CFHF chyba N18

Příspěvek od OťasTDi »

Je to Octavia 2 FL 2,0 TDi 81kw CFHF...chyba viz obrázek. Má čtyřmístné číslo, což je blbost, proto dávám fotku...auto cukne a rozsvítí se kontrolka...jinak ale jede i nadále pěkně....v akčních členech jsem zkoušel hýbat EGR, to je slyšet vrnět...Auto má najeto poctivých 100tis....že by tak rychle odešel ten ventil N18? a k čemu tam vlastně je, když egr je elektrické a kde se nachází...napadlo mě prověřit dráty nebo hadičky, jestli nejsou nakouslé od kuny...je někde u egr, takže ze spodu? Díky a omluvte mojí neznalost, tenhle motor ještě nemám úplně zmáknutýObrázek
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

Elektronika klapky egr je jedna věc ale zkontroluj ovládání podtlakove baňky a případně jestli se hýbe měla by být na egru
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
anydraj
Aktivista
Příspěvky: 1408
Registrován: 27 črc 2006, 07:05
Bydliště: Island

Příspěvek od anydraj »

Nebo voda pod deklem EGR snimace.
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4323
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

jasne udelam....a je tedy vzadu za motorem, cili ze spodu...
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Ten podtlak přes baňku ale řídí chlazení spalin, ne samotnou recirkulaci řízenou tím elektrickým N18.

No jestli se nepletu, to že se EGR hýbe neznamená, že mechanika je bez vůlí, taky může být to ovládací kolečko na táhle pro páku KO, nebo se to jen seká ... Jestli nesedí požadavek s realitou na nasávaný vzduch, tak pak EGR netěsní nebo se nehýbe tak jak má a problém bude ten převod ... A to pak i může pozice N18 sedět na 100% s požadavkem.

Ty nalítané km jsou jisté? Holt jestli to jezdilo po městě a krátký, tak si holt EGR odpracovalo svý ...

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 403/001027

https://youtu.be/feDWdpwtO_8?t=671
https://youtu.be/KSmuJbMEgKo?t=65
https://youtu.be/32mkk6G6kw0?t=725
https://youtu.be/_DDpRH31gP4?t=67

P.S. - 4193 je v HEX to samý jako 16787 v DEC :)
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4323
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

no rayx pekne jsi mi to popsal...no kazdopadne vecer az bude volny zvedak vlezu pod auto a omrknu to.....v nejfhorsim pripade tedy co.....cele egr za 10,5 tis? Km by mely byt poctive
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Otestuj to ještě jednou v akčních a koukej přitom na rozdíl na MAF požadavku a realitě, a pak budeš muset to EGR stejně asi sundat, nebo minimálně potrénuješ hadí ruce ...
Obrázek

Sundej pak ten plastovej deklík a prověř ten mechanismus. Má i jen vylejzat ten pin co drží to kolečko s ložiskem v táhlu, viz ten obrázek výše, a paradoxně prý jen na modifikovaných EGR s DQ suffixem (to pak řešila servisní akce s upraveným deklíkem, kde byla vymezená vůle, aby pin už nevylezl, taky takový kutilství přímo pro VAGiny :) díl 03L 131 540),

Obrázek

nebo holt ložisko KO nebo se to jen tak zasralo, že se to seká.
Z ohledem na cenu práce a přístup k tomu bazmeku na motoru těžko radit, já bych pro sebe kutil a systém řešil opravou, cizímu ale spíš novej ...
EGR se tu docela řešilo, buď origo nebo od Wahlera
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=173955

Jo a plastovej hřeben uvnitř, to taky býval myslím problém a sjížděl se ...
Obrázek

někdo dělával nový zuby z kovu, nebo čína kit
https://www.ebay.com/itm/EGR-VALVE-COOL ... 3068156798

;)
https://forum.skodahome.cz/topic/130189-egr-ventil/
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4323
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

no ty vado....hele zitra to vyndam...informaci mam od vas vsech plno, tak napisu verdikt
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4323
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

povylezly ten curacek.....objednavam tu krytku. Diky Rayx
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

To by tam pak bylo pravděpodobně poslední EGR, kterejm to mělo povylejzat, kde ten šteft asi není pružinkový kolík a proto leze ven. Opravdu nedotažený návrh, ložisko co moc nevydrží, nezajištěný kolík ...
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4323
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

ale jinak vse nadherne ciste, jak nove...vubec ne, jako na tech videich....asi tech 100 tis je poctivych
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

No nevím, čistý EGR se 100tkm, to to spíš bylo nedávno měněný a nedali upravený kryt ... :) Historii znáš, první majitel od nova nebo?
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4323
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

prvni majitel a jediny byla firma, od ktere to znamy vykoupil...vetsinou firmy do staceni snad nejdou.....ale ona i vypada velice pekne
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Ne, těch 100tkm je OK, ale EGR už nemusí být původní, mohlo být vyměněný před prodejem, ale bez krytky :) Však co jsem viděl info od kluků co to měněj v autorizákách, tak ono umí říct pápá i výrazně před 100tkm ...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“