Měnit preventivně čerpadlo a vstřiky? 2.0TDI 103KW CFHC

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Thopr
Aktivista
Příspěvky: 1640
Odpovědi: 0
Registrován: 08 srp 2007, 17:51
Bydliště: Bruntál

Měnit preventivně čerpadlo a vstřiky? 2.0TDI 103KW CFHC

Příspěvek od Thopr »

Aloha.

Kolega mel 1.6tdi, pak 220tkm, nahla smrt, cerpadlo spony, vstriky KO, oprava 55tkc. Ted ma 2.0tdi 103kw, najeto 200tkm poctivych a dal mi dotaz, jestli ma radeji cerpadlo a vstriky vymenit preventivne. Hodnota vstriku ok, starty super, jede skvele, zadne problemy. Auto si chce nechat do 300tkm. Tak uvazuje, ze do toho tech cca 35tkc da a treba by za 10tkc prodal to sve stavajici. Mam mu to rozmlouvat?
Octavia 3 SCOUT 2.0 TDi 4x4, 135KW, DSG, FULL palba a vyroba 9/2020... :tyc:
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1985
Odpovědi: 1
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

Neměnil bych to pokud to funguje. Maximálně udělal něco pro to aby se to nestalo...aditiva, magnet pod filtr atd. Úplně jsem nepochopil ten význam prevence...když to klekne, dáš čerpadlo a vstriky, a preventivně dáš taky čerpadlo a vstriky? Navíc...a to je možná jen můj názor...vůbec bych neporovnaval CR vstriky 1.6 a 2.0....za mě je ta životnost VDO někde jinde....jakože 👎
***VAG,PSA,Renault***
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9193
Odpovědi: 1
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Magnet hmm nejsou ty špony hliník??
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Uživatelský avatar
Thopr
Aktivista
Příspěvky: 1640
Odpovědi: 0
Registrován: 08 srp 2007, 17:51
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Thopr »

No, ale kdyz to udela ted, nemusi resit nadrz, vedeni, listu a tak a jeste muze prodat plne funkcni vstriky a cerpadlo. Az najde spony, bude pozde. Bratr ma na CBBB 400tkm a jezdi, tohle ho nepresvedcilo. :)
Octavia 3 SCOUT 2.0 TDi 4x4, 135KW, DSG, FULL palba a vyroba 9/2020... :tyc:
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1985
Odpovědi: 1
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

Pořád věřím tomu, že přez normální filtr pilina neprojde. Její cesta je z vysokotlaku přez rail do vstřikovače... A to jsou věci, který budeš řešit teď, i potom.
***VAG,PSA,Renault***
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1985
Odpovědi: 1
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

hansdob píše:Magnet hmm nejsou ty špony hliník??
zkoušel jsi to? Nehadam se, jen chci vysvětlit, co krom obalu je ve vysokotlakým čerpadle za funkční hliníkové komponenty.
***VAG,PSA,Renault***
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5726
Odpovědi: 1
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

chosepm píše:Pořád věřím tomu, že přez normální filtr pilina neprojde. .
Len ten bordel co zostane po kolapse cerpadla niesu len spony ale aj uplne jemny prach ktory sa pretlacit moze
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1985
Odpovědi: 1
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

Asi mám štěstí na lidi, lejou aditiva a do nádrže to co tam patří 😜

Spíš mi řekni, když ti padne auto na vstrikach...budeš měnit nádrž a vedení nafty? Já teda ani náhodou...
***VAG,PSA,Renault***
morningstar1989
Přispěvovatel
Příspěvky: 96
Odpovědi: 0
Registrován: 14 srp 2020, 09:33
Bydliště: Mala Ida

Příspěvek od morningstar1989 »

ja myslim ze preventivne menit iba cerpadlo, lenze idealne by bolo ho vymenit za starsiu generaciu, ktora tymto netrpi
neviem cuvat s vozikom
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Odpovědi: 0
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

preventivně může:
- měnit častěji naftový filtr a dodržovat při tom maximální čistotu
- tankovat pouze u vyzkoušených čerpacích stanic a vždy přidávat VIF
- max. nechat vstřiky vyčistit ultrazvukem a zkontrolovat na stolici

ale měnit preventivně čerpadlo a vstřiky jen tak je blbost, vůbec nezáleží, jestli jsou tam věci nové, nebo mají 200tkm najeto, zadře se to kvůli tomu, že nafta málo maže (což řeší VIF), nebo se tam dostane nějaká nečistota.
U 1.6TDI (CAYC) mi vstřiky vydržely 300tkm a čerpadlo je stále OK, dodržoval jsem pouze VIF + výměna filtru po 45tkm ;)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20278
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Přesně tak a souhlasím s tím co je psáno výše, já osobně dělám paliváč lidem s každým olejem = 15tis.km, myslím si že ty ceny nejsou nějak drastický a rovněž doporučuju VIF
Pokud někdo paliváč nechce že se mu zdá 400 navíc moc, jeho věc...pak až přijde plakat že to má stát ne 400 ale 40tis....co na to říct
Ano, filtr není všemocný stejně jako VIF ale lepší prevenci neznám,přidávat do nafty olej dneska už nejde se systémy DPF že (crazy)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Zlatá slova, ale taky se mi stalo, že mi řekl majitel, no po tom novém palivovém filtru ta změna teda nic moc...
nepropadat panice...
tiguan2
Přispěvovatel
Příspěvky: 845
Odpovědi: 0
Registrován: 21 lis 2011, 20:04
Bydliště: ZR-Vysočina

Příspěvek od tiguan2 »

Měnim pal filtry po 30tis km a jeden zakaznik po mě chtěl taky vyměnit preventivně čerpadlo za bosch u Rapida že prý vydrži do 180 tis takže mě to brzo čeká
Bora 1.9 TDI 85KW 6q,čip, AJM--minulost
Rapid 1.6 TDI 85 kw
Audi Q5 125KW 6q manual
Scala 1.6 Tdi 85kw rv22
Uživatelský avatar
Jirka.
Aktivista
Příspěvky: 2065
Odpovědi: 0
Registrován: 23 zář 2008, 22:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka. »

morningstar1989 píše:ja myslim ze preventivne menit iba cerpadlo, lenze idealne by bolo ho vymenit za starsiu generaciu, ktora tymto netrpi
A kde jste přišli na to že starý čerpadla tohle nedělaji? Já to dělal právě vždycky u první generace CR a vždycky se říkalo že ty novější už jsou pořešený a mají lepší výdrž.

Jinak špony jsou železný, není to hliník.
Uživatelský avatar
Rolan
Přispěvovatel
Příspěvky: 508
Odpovědi: 0
Registrován: 29 zář 2010, 23:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od Rolan »

Přesně tak, vydře se to mezi vačkou a rolnou na pístku, který se pootočí o 90°. Oba tyhle díly jsou z oceli.
Je to mazaný naftou na vstupu do čerpadla a potom to jde dál do celého systému, kterej to při poruše kompletně zanese.
Existuje řešení pomocí mezikusu pod regulační ventil který tenhle systém rozdělí na dva okruhy.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“