Měnit preventivně čerpadlo a vstřiky? 2.0TDI 103KW CFHC
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Měnit preventivně čerpadlo a vstřiky? 2.0TDI 103KW CFHC
Aloha.
Kolega mel 1.6tdi, pak 220tkm, nahla smrt, cerpadlo spony, vstriky KO, oprava 55tkc. Ted ma 2.0tdi 103kw, najeto 200tkm poctivych a dal mi dotaz, jestli ma radeji cerpadlo a vstriky vymenit preventivne. Hodnota vstriku ok, starty super, jede skvele, zadne problemy. Auto si chce nechat do 300tkm. Tak uvazuje, ze do toho tech cca 35tkc da a treba by za 10tkc prodal to sve stavajici. Mam mu to rozmlouvat?
Kolega mel 1.6tdi, pak 220tkm, nahla smrt, cerpadlo spony, vstriky KO, oprava 55tkc. Ted ma 2.0tdi 103kw, najeto 200tkm poctivych a dal mi dotaz, jestli ma radeji cerpadlo a vstriky vymenit preventivne. Hodnota vstriku ok, starty super, jede skvele, zadne problemy. Auto si chce nechat do 300tkm. Tak uvazuje, ze do toho tech cca 35tkc da a treba by za 10tkc prodal to sve stavajici. Mam mu to rozmlouvat?
Octavia 3 SCOUT 2.0 TDi 4x4, 135KW, DSG, FULL palba a vyroba 9/2020... 

- chosepm
- Aktivista
- Příspěvky: 1985
- Registrován: 27 zář 2007, 18:09
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 1
Neměnil bych to pokud to funguje. Maximálně udělal něco pro to aby se to nestalo...aditiva, magnet pod filtr atd. Úplně jsem nepochopil ten význam prevence...když to klekne, dáš čerpadlo a vstriky, a preventivně dáš taky čerpadlo a vstriky? Navíc...a to je možná jen můj názor...vůbec bych neporovnaval CR vstriky 1.6 a 2.0....za mě je ta životnost VDO někde jinde....jakože 👎
***VAG,PSA,Renault***
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 96
- Registrován: 14 srp 2020, 09:33
- Bydliště: Mala Ida
Odpovědi: 0
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Odpovědi: 0
preventivně může:
- měnit častěji naftový filtr a dodržovat při tom maximální čistotu
- tankovat pouze u vyzkoušených čerpacích stanic a vždy přidávat VIF
- max. nechat vstřiky vyčistit ultrazvukem a zkontrolovat na stolici
ale měnit preventivně čerpadlo a vstřiky jen tak je blbost, vůbec nezáleží, jestli jsou tam věci nové, nebo mají 200tkm najeto, zadře se to kvůli tomu, že nafta málo maže (což řeší VIF), nebo se tam dostane nějaká nečistota.
U 1.6TDI (CAYC) mi vstřiky vydržely 300tkm a čerpadlo je stále OK, dodržoval jsem pouze VIF + výměna filtru po 45tkm
- měnit častěji naftový filtr a dodržovat při tom maximální čistotu
- tankovat pouze u vyzkoušených čerpacích stanic a vždy přidávat VIF
- max. nechat vstřiky vyčistit ultrazvukem a zkontrolovat na stolici
ale měnit preventivně čerpadlo a vstřiky jen tak je blbost, vůbec nezáleží, jestli jsou tam věci nové, nebo mají 200tkm najeto, zadře se to kvůli tomu, že nafta málo maže (což řeší VIF), nebo se tam dostane nějaká nečistota.
U 1.6TDI (CAYC) mi vstřiky vydržely 300tkm a čerpadlo je stále OK, dodržoval jsem pouze VIF + výměna filtru po 45tkm

Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Přesně tak a souhlasím s tím co je psáno výše, já osobně dělám paliváč lidem s každým olejem = 15tis.km, myslím si že ty ceny nejsou nějak drastický a rovněž doporučuju VIF
Pokud někdo paliváč nechce že se mu zdá 400 navíc moc, jeho věc...pak až přijde plakat že to má stát ne 400 ale 40tis....co na to říct
Ano, filtr není všemocný stejně jako VIF ale lepší prevenci neznám,přidávat do nafty olej dneska už nejde se systémy DPF že
Pokud někdo paliváč nechce že se mu zdá 400 navíc moc, jeho věc...pak až přijde plakat že to má stát ne 400 ale 40tis....co na to říct
Ano, filtr není všemocný stejně jako VIF ale lepší prevenci neznám,přidávat do nafty olej dneska už nejde se systémy DPF že

A kde jste přišli na to že starý čerpadla tohle nedělaji? Já to dělal právě vždycky u první generace CR a vždycky se říkalo že ty novější už jsou pořešený a mají lepší výdrž.morningstar1989 píše:ja myslim ze preventivne menit iba cerpadlo, lenze idealne by bolo ho vymenit za starsiu generaciu, ktora tymto netrpi
Jinak špony jsou železný, není to hliník.
- Rolan
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 508
- Registrován: 29 zář 2010, 23:18
- Bydliště: Odolena Voda
Odpovědi: 0
Přesně tak, vydře se to mezi vačkou a rolnou na pístku, který se pootočí o 90°. Oba tyhle díly jsou z oceli.
Je to mazaný naftou na vstupu do čerpadla a potom to jde dál do celého systému, kterej to při poruše kompletně zanese.
Existuje řešení pomocí mezikusu pod regulační ventil který tenhle systém rozdělí na dva okruhy.
Je to mazaný naftou na vstupu do čerpadla a potom to jde dál do celého systému, kterej to při poruše kompletně zanese.
Existuje řešení pomocí mezikusu pod regulační ventil který tenhle systém rozdělí na dva okruhy.