Fabia I 1.9tdi PD 74kw po zahřátí jede na 3 válce

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Michal8R
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 18 říj 2020, 11:50
Bydliště: Ústí nad Labem

Fabia I 1.9tdi PD 74kw po zahřátí jede na 3 válce

Příspěvek od Michal8R »

Zdravím,
Koupil jsem Fabii na dojetí a po 3 dnech začala zlobit. Po ujetí asi 40km začal při akceleraci klepat motor až do volantu a zvuk jak když jeden válec vynechává. Dále po vystydnutí motoru jede normálně a až cca za 8km zase ten stejný problém. Všiml jsem si že u palivového filtru utíká nafta. Koupil jsem nový filtr a pro jistotu vyměnil i palivové hadice (a sponky) za nové, byly trochu zpuchřelé. Každopádně jsem zjistil, že nafta uniká dále a to z ventilu na filtru, který dnes jedu koupit nový.
Diagnostika se k motorové části připojit nedokázala, ukázala jen nefunkční stahovačku a něco s klimatizací.
Myslíte si, že bude problém v úniku nafty u filtru? Protože za studena to nemá žádný vliv a jede normálně , ale jakmile ujedu pár km, tak to začne cukat a do kopce ještě víc. Na druhou stranu jsem Fabii už s oblemcaným filtrem koupil a cca 150km s ní najel bez problému.
Díky za rady, je to můj první příspěvek v tomto fóru.
Obrázek
Obrázek
Michal
Seat Toledo 5P2 1.9TDI 77kw
Skoda Fabia 1 1.9TDI 74kw
Uživatelský avatar
tiguan2
Přispěvovatel
Příspěvky: 728
Registrován: 21 lis 2011, 20:04
Bydliště: ZR-Vysočina

Příspěvek od tiguan2 »

Změř tlaky, za tepla a za studena
Bora 1.9 TDI 85KW 6q,čip, AJM--minulost
Rapid 1.6 TDI 85 kw
Audi Q5 125KW 6q manual
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14262
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

A na volnoběh běží ok, nebo taky na 3?
Michal8R
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 18 říj 2020, 11:50
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od Michal8R »

Koupil jsme nový ventil a teče to pořád. Každopádně jsem přišel na to, že ventil je potřeba něčím zmáčknout, třeba šroubovákem a pak už to neteče. Sponka asi nestačí, jenže nevím jak to vyřešit aby to drželo, neřešil někdo už podobný problém?
Obrázek
Michal
Seat Toledo 5P2 1.9TDI 77kw
Skoda Fabia 1 1.9TDI 74kw
auto-point
Přispěvovatel
Příspěvky: 345
Registrován: 06 kvě 2010, 17:09

Příspěvek od auto-point »

Změř za tepla tlak na tandemu, šachty vstřiky?
Michal8R
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 18 říj 2020, 11:50
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od Michal8R »

Diagnostiku nemám svojí, každopádně jsem našel schéma kde je vidět, že ventil pracuje s určitou pracovní teplotou, zítra zkusím ještě zatěsnit nějakým způsobem ten ventil teflonovou páskou nebo dalším těsněním.

na 3 běží když se zahřeje jak za jízdy tak i na volnoběh,
Michal
Seat Toledo 5P2 1.9TDI 77kw
Skoda Fabia 1 1.9TDI 74kw
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14262
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Tak zjistit který injektor a zaměřit se na něj, napružení kontaktů, výměna těsnění apod...
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Hele, nic ve zlým ale mrkni na to nářadí co má na tý fotce na tom motoru, já myslím že stačí akorát tak na výměnu toho filtru (crazy) , sorry musel jsem
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3483
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

(LOL)
Oct asv 2000, DieselPower
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2358
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

jestlis koupil nový t-ventil tak možná bude problém v něm.... únik nafty okolo ventilu sem řešil taky.....

Problém u mě byl takovej že z výroby na něm byl mezi gumičkama ,,okuj,, kterej tlačil ventil k jedné straně a gumičky netěsnily. Přišel sem na to až po třech měsích protože mi to bylo divný proč je pořád nafta na filtru......A to sem několikrát vyměnil gumičky mezi tím. Neříkám že je to i tvůj problém ale stálo by ze to na to mrknout.....

jinak ten vercajk je tak na opravu lakatoše :roll:
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Jasně pokud to teče mezi termoventilem a filtrem je buď naprd filtr,termoventil,gumičky nebo všechno dohromady,kvalita dílů je tak jak všude,paliváč má cenové rozpětí 150-750 korun termoventil to stejný takže někde se to asi projeví (crazy) , poznáš to už při montáži pokud termoventil ve filtru zjevně vakle,nikdy to dobrý nebude,může vyřešit větší gumka ale ne na dlouho
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

A co kouř z výfuku, pokud by do válce šla nafta a ten nefungoval, bude to hulit stejně jako když to je zavzdušněné. A co starty? Zastudena to chytne jinak než za tepla a musí se dlouho točit nebo ne? A co zvuk, není prodřené hydro ? Jak psal tiguan, začít kompresí , odstranit unik nafty a pak sundat dekl na motoru a to ostatní, jak se tady píše. Kompresi si ověříš na heveru, dáš tam 5 rychlost/pokud nemáš automat/ a rukou to zkus převalit, pokud tam bude prázdný kus mezi odpory, jsi doma.. :)
nepropadat panice...
Michal8R
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 18 říj 2020, 11:50
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od Michal8R »

Co se týče nářadí nejsem automechanik a ani se v autech nevrtám, jen jsem si chtěl tuhle MOŽNÁ banální věc pokusit opravit sám tak se omlouvám jestli jsem tím někoho pohoršil :roll:

Filtr je od značky Mann a teemoventil značku nevím ale stál asi 650 Kč, je možné že si mezi sebou nějak nesedli protože to teče ještě víc než předtím. Ještě jsem někde četl že se může ventil obmotat teflonovou páskou aby to v tom filtru fakt pořádně sedělo nebo jiným způsobem zatlačit napevno ten ventil k filtru aby to z těch hadiček neteklo. Dneska to ještě zkusím nějak utěsnit a dám vědět. Zkusím i použít ten starý ventil ale na obou dvou vypadají gumičky stejně.

Jinak to nijak nehulí. Když je motor studený chytne hned a jede normálně, po pár km začne cukat motor hlavně do kopce a vibruje to i do volantu a zní jak traktor. I za tepla to chytne hned ale pořád to jede nejspíš na 3 válce. To je věc která nevím jestli je závislá na tom že tam protéká nafta u toho ventilu.

Nemám diagnostiku ani to nemám kde zvednout a zkušenosti taky ne, tak pak už jedině servis.

;)
Michal
Seat Toledo 5P2 1.9TDI 77kw
Skoda Fabia 1 1.9TDI 74kw
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2358
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

ten termoventil pořádně prohlídni, hlavně to místo mezi gumkama jestli nemáš ten samej případ co já........
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8915
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Kup filtr bez ventilu.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“