Fabia I 1.9tdi PD 74kw po zahřátí jede na 3 válce
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Fabia I 1.9tdi PD 74kw po zahřátí jede na 3 válce
Zdravím,
Koupil jsem Fabii na dojetí a po 3 dnech začala zlobit. Po ujetí asi 40km začal při akceleraci klepat motor až do volantu a zvuk jak když jeden válec vynechává. Dále po vystydnutí motoru jede normálně a až cca za 8km zase ten stejný problém. Všiml jsem si že u palivového filtru utíká nafta. Koupil jsem nový filtr a pro jistotu vyměnil i palivové hadice (a sponky) za nové, byly trochu zpuchřelé. Každopádně jsem zjistil, že nafta uniká dále a to z ventilu na filtru, který dnes jedu koupit nový.
Diagnostika se k motorové části připojit nedokázala, ukázala jen nefunkční stahovačku a něco s klimatizací.
Myslíte si, že bude problém v úniku nafty u filtru? Protože za studena to nemá žádný vliv a jede normálně , ale jakmile ujedu pár km, tak to začne cukat a do kopce ještě víc. Na druhou stranu jsem Fabii už s oblemcaným filtrem koupil a cca 150km s ní najel bez problému.
Díky za rady, je to můj první příspěvek v tomto fóru.
Koupil jsem Fabii na dojetí a po 3 dnech začala zlobit. Po ujetí asi 40km začal při akceleraci klepat motor až do volantu a zvuk jak když jeden válec vynechává. Dále po vystydnutí motoru jede normálně a až cca za 8km zase ten stejný problém. Všiml jsem si že u palivového filtru utíká nafta. Koupil jsem nový filtr a pro jistotu vyměnil i palivové hadice (a sponky) za nové, byly trochu zpuchřelé. Každopádně jsem zjistil, že nafta uniká dále a to z ventilu na filtru, který dnes jedu koupit nový.
Diagnostika se k motorové části připojit nedokázala, ukázala jen nefunkční stahovačku a něco s klimatizací.
Myslíte si, že bude problém v úniku nafty u filtru? Protože za studena to nemá žádný vliv a jede normálně , ale jakmile ujedu pár km, tak to začne cukat a do kopce ještě víc. Na druhou stranu jsem Fabii už s oblemcaným filtrem koupil a cca 150km s ní najel bez problému.
Díky za rady, je to můj první příspěvek v tomto fóru.
Michal
Seat Toledo 5P2 1.9TDI 77kw
Skoda Fabia 1 1.9TDI 74kw
Seat Toledo 5P2 1.9TDI 77kw
Skoda Fabia 1 1.9TDI 74kw
Koupil jsme nový ventil a teče to pořád. Každopádně jsem přišel na to, že ventil je potřeba něčím zmáčknout, třeba šroubovákem a pak už to neteče. Sponka asi nestačí, jenže nevím jak to vyřešit aby to drželo, neřešil někdo už podobný problém?
Michal
Seat Toledo 5P2 1.9TDI 77kw
Skoda Fabia 1 1.9TDI 74kw
Seat Toledo 5P2 1.9TDI 77kw
Skoda Fabia 1 1.9TDI 74kw
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 345
- Registrován: 06 kvě 2010, 17:09
Diagnostiku nemám svojí, každopádně jsem našel schéma kde je vidět, že ventil pracuje s určitou pracovní teplotou, zítra zkusím ještě zatěsnit nějakým způsobem ten ventil teflonovou páskou nebo dalším těsněním.
na 3 běží když se zahřeje jak za jízdy tak i na volnoběh,
na 3 běží když se zahřeje jak za jízdy tak i na volnoběh,
Michal
Seat Toledo 5P2 1.9TDI 77kw
Skoda Fabia 1 1.9TDI 74kw
Seat Toledo 5P2 1.9TDI 77kw
Skoda Fabia 1 1.9TDI 74kw
jestlis koupil nový t-ventil tak možná bude problém v něm.... únik nafty okolo ventilu sem řešil taky.....
Problém u mě byl takovej že z výroby na něm byl mezi gumičkama ,,okuj,, kterej tlačil ventil k jedné straně a gumičky netěsnily. Přišel sem na to až po třech měsích protože mi to bylo divný proč je pořád nafta na filtru......A to sem několikrát vyměnil gumičky mezi tím. Neříkám že je to i tvůj problém ale stálo by ze to na to mrknout.....
jinak ten vercajk je tak na opravu lakatoše
Problém u mě byl takovej že z výroby na něm byl mezi gumičkama ,,okuj,, kterej tlačil ventil k jedné straně a gumičky netěsnily. Přišel sem na to až po třech měsích protože mi to bylo divný proč je pořád nafta na filtru......A to sem několikrát vyměnil gumičky mezi tím. Neříkám že je to i tvůj problém ale stálo by ze to na to mrknout.....
jinak ten vercajk je tak na opravu lakatoše
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
Jasně pokud to teče mezi termoventilem a filtrem je buď naprd filtr,termoventil,gumičky nebo všechno dohromady,kvalita dílů je tak jak všude,paliváč má cenové rozpětí 150-750 korun termoventil to stejný takže někde se to asi projeví , poznáš to už při montáži pokud termoventil ve filtru zjevně vakle,nikdy to dobrý nebude,může vyřešit větší gumka ale ne na dlouho
A co kouř z výfuku, pokud by do válce šla nafta a ten nefungoval, bude to hulit stejně jako když to je zavzdušněné. A co starty? Zastudena to chytne jinak než za tepla a musí se dlouho točit nebo ne? A co zvuk, není prodřené hydro ? Jak psal tiguan, začít kompresí , odstranit unik nafty a pak sundat dekl na motoru a to ostatní, jak se tady píše. Kompresi si ověříš na heveru, dáš tam 5 rychlost/pokud nemáš automat/ a rukou to zkus převalit, pokud tam bude prázdný kus mezi odpory, jsi doma..
nepropadat panice...
Co se týče nářadí nejsem automechanik a ani se v autech nevrtám, jen jsem si chtěl tuhle MOŽNÁ banální věc pokusit opravit sám tak se omlouvám jestli jsem tím někoho pohoršil
Filtr je od značky Mann a teemoventil značku nevím ale stál asi 650 Kč, je možné že si mezi sebou nějak nesedli protože to teče ještě víc než předtím. Ještě jsem někde četl že se může ventil obmotat teflonovou páskou aby to v tom filtru fakt pořádně sedělo nebo jiným způsobem zatlačit napevno ten ventil k filtru aby to z těch hadiček neteklo. Dneska to ještě zkusím nějak utěsnit a dám vědět. Zkusím i použít ten starý ventil ale na obou dvou vypadají gumičky stejně.
Jinak to nijak nehulí. Když je motor studený chytne hned a jede normálně, po pár km začne cukat motor hlavně do kopce a vibruje to i do volantu a zní jak traktor. I za tepla to chytne hned ale pořád to jede nejspíš na 3 válce. To je věc která nevím jestli je závislá na tom že tam protéká nafta u toho ventilu.
Nemám diagnostiku ani to nemám kde zvednout a zkušenosti taky ne, tak pak už jedině servis.
Filtr je od značky Mann a teemoventil značku nevím ale stál asi 650 Kč, je možné že si mezi sebou nějak nesedli protože to teče ještě víc než předtím. Ještě jsem někde četl že se může ventil obmotat teflonovou páskou aby to v tom filtru fakt pořádně sedělo nebo jiným způsobem zatlačit napevno ten ventil k filtru aby to z těch hadiček neteklo. Dneska to ještě zkusím nějak utěsnit a dám vědět. Zkusím i použít ten starý ventil ale na obou dvou vypadají gumičky stejně.
Jinak to nijak nehulí. Když je motor studený chytne hned a jede normálně, po pár km začne cukat motor hlavně do kopce a vibruje to i do volantu a zní jak traktor. I za tepla to chytne hned ale pořád to jede nejspíš na 3 válce. To je věc která nevím jestli je závislá na tom že tam protéká nafta u toho ventilu.
Nemám diagnostiku ani to nemám kde zvednout a zkušenosti taky ne, tak pak už jedině servis.
Michal
Seat Toledo 5P2 1.9TDI 77kw
Skoda Fabia 1 1.9TDI 74kw
Seat Toledo 5P2 1.9TDI 77kw
Skoda Fabia 1 1.9TDI 74kw