GO motoru ASZ
Moderátoři: šulda, Moderátoři
GO motoru ASZ
Chlapi s ohledem na fakt, že moje ASZ má za tepla tlaky ve válcích jen 20 Barů jsem chtě nechtě nucen něco s tím motorem udělat, tak se na Vás obracím s dotazem, jak by jste postupovali vy co máte nějaký zkušenosti.
Nabízí se ta nejlevnější možnost a to dát nové pístní kroužky, nové šály na kliku a ojnice a nazdar, ale ptám se pomůže to něčemu ?
Další možnost je dát motor na výbrus, ale netuším zda se dělají výbrusový sady jako na starý škodovky.
Jako další mě napadá, nechat blok převrtat na 2.0 a použít písty z osmiventilového dvoulitru. Vím že písty se pohybují nové kolem 22000,- což už je s ohledem na stáří motoru docela dost když započtu ještě práci na bloku a materiál kolem.
Další možnost je koupit jiný motor a doufat, že bude dobrý a v lepší stavu než ten můj.
Potřebuji aby mi auto ještě pár let sloužilo, ale nějak už mě nebaví jezdit s dieselem za 8,5 litrů na sto.
O hlavě se nezmiňuji, tu mám po GO z Engitecu a na druhou ještě čekám, na té ještě pracují.
Co by jste mi doporučili.
Díky.
Nabízí se ta nejlevnější možnost a to dát nové pístní kroužky, nové šály na kliku a ojnice a nazdar, ale ptám se pomůže to něčemu ?
Další možnost je dát motor na výbrus, ale netuším zda se dělají výbrusový sady jako na starý škodovky.
Jako další mě napadá, nechat blok převrtat na 2.0 a použít písty z osmiventilového dvoulitru. Vím že písty se pohybují nové kolem 22000,- což už je s ohledem na stáří motoru docela dost když započtu ještě práci na bloku a materiál kolem.
Další možnost je koupit jiný motor a doufat, že bude dobrý a v lepší stavu než ten můj.
Potřebuji aby mi auto ještě pár let sloužilo, ale nějak už mě nebaví jezdit s dieselem za 8,5 litrů na sto.
O hlavě se nezmiňuji, tu mám po GO z Engitecu a na druhou ještě čekám, na té ještě pracují.
Co by jste mi doporučili.
Díky.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Já řešil podobnou situaci na AVF, ale ne z důvodu nízkých tlaků ale z důvodu prasklého pístu 2 roky zpět. Šel jsem cestou druhého motoru z důvodu krátké odstávky auta... A cenově to taky vycházelo nejlíp...
Motor jsem kupoval tak kousek od tebe. Kdyžtak můžu dát telefon do SZ. Jezdím k tomu borcovi když potřebuju nějaké díly už pár let. Bylo to z auta z UK, říkal, že kdyby byl po montáži problém, tak že to veme zpátky... Problém nebyl. Koupil jsem celý polomotor, šupnul se do auta a s mýma vstřikama a turbem doteď jezdí... I ta vačka vypadala a vypadá furt OK... Starty na drc... Jen sem po montáži vyměnil po 1 tkm olej radši...
Motor jsem kupoval tak kousek od tebe. Kdyžtak můžu dát telefon do SZ. Jezdím k tomu borcovi když potřebuju nějaké díly už pár let. Bylo to z auta z UK, říkal, že kdyby byl po montáži problém, tak že to veme zpátky... Problém nebyl. Koupil jsem celý polomotor, šupnul se do auta a s mýma vstřikama a turbem doteď jezdí... I ta vačka vypadala a vypadá furt OK... Starty na drc... Jen sem po montáži vyměnil po 1 tkm olej radši...
S2 CFGB DSG
Kdysi jsem dělal dvě AJM/ATJ snad týden po sobě. Jsou to první PDčka v B5 a praskali jim písty. Začalo to klikou a skončilo šachtama vstřikovaců. V jednom případě ještě smetenou vačkou. Jedny písty jsem tam dával z ARL (nejsem si 100% jist) a druhý Mahle. Jestli máš hlavu hotovou, udělat celý na čisto. Jinak ta bronzová pouzdra na ojnicích taky nejsou na pořád.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 94
- Registrován: 14 srp 2020, 09:33
- Bydliště: Mala Ida
Loni jsem dělal rozpočet na 2.5 tdi díly AHRA H.K. válec vycházel na cca 4500 kč k tomu to ale chce udělat i hlavu vstřiky těsnění rozvody spojku , tak nakonec zvítězil jinej motor
ARL kat off , egr off , chip Reesha , turbo - Oleg turbopower (2,... bar )
140 KW 435 nm ( na ježdění do práce ideál )
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
140 KW 435 nm ( na ježdění do práce ideál )
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
Popravdě se my myšlenka jinýho motoru taky líbí víc z důvodu jak tady píšete, můžu si ho v klidu rozebrat, zkontrolovat a mezi tím dál jezdit a pak jen přehodit kus za kus.
Co se týká ojnic, tak jsem chvili uvažoval o nových titanových. Nestojí úplný nesmysl a vůbec bych se nedivil, kdyby byly stejně drahý né li zrovna i levnější jak originál.
Ovšem sehnat motor ASZ co by měl najeto prokazatelně do 100000 km tak neváhám ani chvíli.
Na nabídky motorů jsem koukal na bazoš a podobně, ale je to popravdě vždy sázka do loterie, navíc všechny ty inzerovaný motory mají maximálně 220 000 km a to se mi s ohledem na stáří zdá jako nesmysl a nerad bych koupil motor jako svoje auto, tváří se OK ale na tachometru chybí tak 300000 km.
Ještě jsem ani nezjiťoval co stojí výbrus tohoto motoru a případně písty s kroužky, který ale určitě nebodou od VW.
Koukal jsem po motoru co tu nabízí Talec, ale ta cena .............
Co se týká ojnic, tak jsem chvili uvažoval o nových titanových. Nestojí úplný nesmysl a vůbec bych se nedivil, kdyby byly stejně drahý né li zrovna i levnější jak originál.
Ovšem sehnat motor ASZ co by měl najeto prokazatelně do 100000 km tak neváhám ani chvíli.
Na nabídky motorů jsem koukal na bazoš a podobně, ale je to popravdě vždy sázka do loterie, navíc všechny ty inzerovaný motory mají maximálně 220 000 km a to se mi s ohledem na stáří zdá jako nesmysl a nerad bych koupil motor jako svoje auto, tváří se OK ale na tachometru chybí tak 300000 km.
Ještě jsem ani nezjiťoval co stojí výbrus tohoto motoru a případně písty s kroužky, který ale určitě nebodou od VW.
Koukal jsem po motoru co tu nabízí Talec, ale ta cena .............
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Sehnat spodek nebo holej motor, ten rozházet, válce změřit ovalitu a kdyžtak nechat přehonovat +0,25 to vezme
Písty kupuju za 100,- EUR Kolben nebo Mahle, Nüral nebrat
Pokud máš prostor na to kde si to uděláš ( dílnička,garáž ) tak asi ideální stav, neříkám že druhej motor není řešení, ale je to vždycky hop nebo trop, nutno si uvědomit že sériová výroba těchto motorů skončila celkem dávno a každej bude mít najeto...
Písty kupuju za 100,- EUR Kolben nebo Mahle, Nüral nebrat
Pokud máš prostor na to kde si to uděláš ( dílnička,garáž ) tak asi ideální stav, neříkám že druhej motor není řešení, ale je to vždycky hop nebo trop, nutno si uvědomit že sériová výroba těchto motorů skončila celkem dávno a každej bude mít najeto...
Kamarád mi nabídnul, že by případně pustil spodek motoru co má doma uložený na horší časy. Chce za něj celkem rozumný prachy a pokud bude OK, asi to bude nejlepší cesta.
Druhou hlavu mám, v plánu je stejně ještě koupit jednu sadu vstřikovačů AL, protože ty moje už jsou zralý na opravu, tak abych nemusel být bez auta. Rozvody mám na autě sotva měsíc, ale i kdyby tak koupě nových mě finančně nepoloží a aspoň bych motor předělal na nový tip, kdyby bylo třeba.
Dílnu sice nemám, ale asi by nebyl problém makat na tom v práci, se šéfem se dá domluvit. Mám tu vše potřebné včetně mycího stolu i potřebných měřidel a případně si mohu pujčit i firemního Bippera.
Druhou hlavu mám, v plánu je stejně ještě koupit jednu sadu vstřikovačů AL, protože ty moje už jsou zralý na opravu, tak abych nemusel být bez auta. Rozvody mám na autě sotva měsíc, ale i kdyby tak koupě nových mě finančně nepoloží a aspoň bych motor předělal na nový tip, kdyby bylo třeba.
Dílnu sice nemám, ale asi by nebyl problém makat na tom v práci, se šéfem se dá domluvit. Mám tu vše potřebné včetně mycího stolu i potřebných měřidel a případně si mohu pujčit i firemního Bippera.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Proto si říkám, že v době kdy jsem Golfa kupoval a na tachometru svítilo 140 000 km tam nejspíš dalších 300000 km chybělo.
S každýmm dalším rokem spotřeba pomalu ale jistě stoupala až se z průměru 6,5 stalo 8,5 a to už je moc i na mě. To dělá ročně o skoro 500 litrů nafty navíc a to je 14000 Kč navíc jen za palivo, takže případná GO motoru či jeho výměna by se mi celkem brzo vrátila, kdyby se průměr dostal zpět alespoň k těm 6,5.
S každýmm dalším rokem spotřeba pomalu ale jistě stoupala až se z průměru 6,5 stalo 8,5 a to už je moc i na mě. To dělá ročně o skoro 500 litrů nafty navíc a to je 14000 Kč navíc jen za palivo, takže případná GO motoru či jeho výměna by se mi celkem brzo vrátila, kdyby se průměr dostal zpět alespoň k těm 6,5.
Naposledy upravil(a) favo dne 22 říj 2020, 20:59, celkem upraveno 2 x.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi