Vyvážení setrváku

zcela mimo automobilovou tématiku

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Možná také vzít v potaz krouťák toho motoru, jeho poměr zdvih versus vrtání..Už si nepamatuji, jaký poměr měl původní dvoutakt, ale jen bafal, zatímco tyhle motory co ukazuješ jsou tak do nějaké sekačky.
nepropadat panice...
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

jericho-3 píše:Možná také vzít v potaz krouťák toho motoru, jeho poměr zdvih versus vrtání..Už si nepamatuji, jaký poměr měl původní dvoutakt, ale jen bafal, zatímco tyhle motory co ukazuješ jsou tak do nějaké sekačky.
Do sekačky se dávají nějaké 200 ccm motory a výkonu kolem 5-7k. 4takt, na který jsem dal odkaz, má 13-15k, obsah asi 420 ccm (90x66mm) a krouťák má, dle typu, 23-27Nm. Původní válečný, nebo těsně poválečný 2takt má 5-6k, obsah asi 320 ccm - vrtání 72, zdvih 78 mm a krouťák nevím. 4takt má sice menší zdvih, ale je o dost modernější a točivější, takže tím by se mohl handicap menšího zdvihu smazat.
Něco o starém 2taktu je tady http://www.pf62.wz.cz/navod_motor.html , ale o krouťáku ani slovo. To tenkrát asi nikoho nezajímalo.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Kámoš má" mercedes mezi sekačkami",a má tam má amíka B/S OHV a tam trochu krouťák je, jde mi spíš o to, aby tyhle pohony centrál apod. neměly rychlý nástup a malý spodek, což pro traktůrek není moc vhodné, protože jej natočíš, naskočí téměř max. otáčky , kde je taky ten výkon a naskočí regulace , které je poté udržuje, což samozřejmě vyřadíš, ale aby jsi nepálil spojku, protože motor musíš pořádně roztočit.. Nakonec to budeš muset vyzkoušet, ale je jasné, že traktůrek musí jet i na téměř volnoběh motoru.., samozřejmě prázdný. Já kdysi uváděl do chodu jednoválec Slavii diesel-dvoutakt , byl namontován v dělaném traktůrku , který s tím normálně jezdil , ale ten měl záběr odspoda , ale samozřejmě byl také vynálezcem traktůrku vhodně zpřevodován..Ale ty máš převody dané..Někde bych se ještě zeptal, třeba v krámu, kde je prodávají.. :)
nepropadat panice...
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Koukal jsem na video na youtubku, kde jezdil chlap s PF se 4T Lifanem a naprosto v pohodě. Křivku průběhu výkonu a krouťáku k těmto motorům asi nikde neseženeš, to nikdo na brzdu nedává :)
A Briggse nechci, kdysi jsme ho měli (ještě starý SV) a už nikdy. Že by to byl Mercedes si nemyslím, když už tak špička je Honda, Lombardini, apod. Briggs měl hliníkový válec a všechno v palcích. A když tratíš šroubek, tak kus za stovku, apod. Už opravdu neee :(
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

S tím mercedesem to byl vtip prodejce a Whitworth je samozřejmě klasický problém v Evropě, ale když máš anglické motorky, tak jsi vybaven ...Přeji ti s Lifanem mnoho štěstí... :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Diskuze - MIMO mísu“