Vyvážení setrváku
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Do sekačky se dávají nějaké 200 ccm motory a výkonu kolem 5-7k. 4takt, na který jsem dal odkaz, má 13-15k, obsah asi 420 ccm (90x66mm) a krouťák má, dle typu, 23-27Nm. Původní válečný, nebo těsně poválečný 2takt má 5-6k, obsah asi 320 ccm - vrtání 72, zdvih 78 mm a krouťák nevím. 4takt má sice menší zdvih, ale je o dost modernější a točivější, takže tím by se mohl handicap menšího zdvihu smazat.jericho-3 píše:Možná také vzít v potaz krouťák toho motoru, jeho poměr zdvih versus vrtání..Už si nepamatuji, jaký poměr měl původní dvoutakt, ale jen bafal, zatímco tyhle motory co ukazuješ jsou tak do nějaké sekačky.
Něco o starém 2taktu je tady http://www.pf62.wz.cz/navod_motor.html , ale o krouťáku ani slovo. To tenkrát asi nikoho nezajímalo.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Kámoš má" mercedes mezi sekačkami",a má tam má amíka B/S OHV a tam trochu krouťák je, jde mi spíš o to, aby tyhle pohony centrál apod. neměly rychlý nástup a malý spodek, což pro traktůrek není moc vhodné, protože jej natočíš, naskočí téměř max. otáčky , kde je taky ten výkon a naskočí regulace , které je poté udržuje, což samozřejmě vyřadíš, ale aby jsi nepálil spojku, protože motor musíš pořádně roztočit.. Nakonec to budeš muset vyzkoušet, ale je jasné, že traktůrek musí jet i na téměř volnoběh motoru.., samozřejmě prázdný. Já kdysi uváděl do chodu jednoválec Slavii diesel-dvoutakt , byl namontován v dělaném traktůrku , který s tím normálně jezdil , ale ten měl záběr odspoda , ale samozřejmě byl také vynálezcem traktůrku vhodně zpřevodován..Ale ty máš převody dané..Někde bych se ještě zeptal, třeba v krámu, kde je prodávají..
nepropadat panice...
Koukal jsem na video na youtubku, kde jezdil chlap s PF se 4T Lifanem a naprosto v pohodě. Křivku průběhu výkonu a krouťáku k těmto motorům asi nikde neseženeš, to nikdo na brzdu nedává
A Briggse nechci, kdysi jsme ho měli (ještě starý SV) a už nikdy. Že by to byl Mercedes si nemyslím, když už tak špička je Honda, Lombardini, apod. Briggs měl hliníkový válec a všechno v palcích. A když tratíš šroubek, tak kus za stovku, apod. Už opravdu neee
A Briggse nechci, kdysi jsme ho měli (ještě starý SV) a už nikdy. Že by to byl Mercedes si nemyslím, když už tak špička je Honda, Lombardini, apod. Briggs měl hliníkový válec a všechno v palcích. A když tratíš šroubek, tak kus za stovku, apod. Už opravdu neee
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000