Vhodnost motoru 2.0 TDI 110/140 kw pro další úpravy

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
zelyvel
Přispěvovatel
Příspěvky: 93
Registrován: 20 říj 2011, 12:57
Bydliště: Praha, Jindřichův Hradec

Vhodnost motoru 2.0 TDI 110/140 kw pro další úpravy

Příspěvek od zelyvel »

Zdravím, měl bych prosím dotaz. Dívám se po nějakém ojetém Superbu 3. generace 2015-2017 s motorem 2.0 TDI buď 110kw nebo 140 kw. Měl jsem možnost oba motory vyzkoušet a přijde mi, že 110kw pocitově odspodu trochu lepší, 140 kw má hroznou díru kolem 2000, pod 2000 bída, nad 2000 jede (pocitově) trochu lépe než 110 kw.

Určitě počítám s tím, že by auto prošlo nějakou úpravou, minimálně chip, možná i něco víc, pokud by bylo potřeba. Rád bych měl auto na nějaké standardní ježdění, žádné závodění na sprintech, proto bych rád, aby auto chodilo co nejlépe pružně svižně otáčkách cca 1400-3500.

Který z těchto motorů byste mi doporučili vybírat pro další takové úpravy, 110 nebo 140 kw? Dá se vůbec 140kw verze naladit tak, aby neměla pod 2000 takovou díru nebo zpomalenou reakci na plyn (asi vzhledem k většímu turbu)?

Díky moc za rady.
theo
Přispěvovatel
Příspěvky: 107
Registrován: 12 kvě 2019, 10:52
Odpovědi: 1
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od theo »

Za mňa 110kw..Pokial chceš automat je tam dq250 dsg 6q...Nesmetelná prevodovka.. 140kw je 7q dsg čo už tolko neznesu..Tolko môj postreh..
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

140kw ma dq500 či ? 😁
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
theo
Přispěvovatel
Příspěvky: 107
Registrován: 12 kvě 2019, 10:52
Odpovědi: 1
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od theo »

Ja som to pozeral pred pol rokom a nepamatam si (LOL) (LOL) Ale viem že na beton je to 7Q a neviem či naaahodou nemá označenie DQ200...
zelyvel
Přispěvovatel
Příspěvky: 93
Registrován: 20 říj 2011, 12:57
Bydliště: Praha, Jindřichův Hradec

Příspěvek od zelyvel »

Zapomněl jsem napsat, určitě a jedině manuál. S automatem jsem měl možnost si sjet, není to špatné, ale já preferuji manuál. Takže na převodovku není třeba v tomto ohledu brát ohledy... Jde mi spíš o možnosti toho motoru samotného, co lze a nelze chipem vyléčit a kde už mu nepřilepším...
valekf
Přispěvovatel
Příspěvky: 416
Registrován: 26 úno 2014, 13:02

Příspěvek od valekf »

Sel bych do 110kw verze bez adblue
Martin.D
Přispěvovatel
Příspěvky: 318
Registrován: 17 říj 2011, 20:51

Příspěvek od Martin.D »

Pocitovo - je jedna vec - objektívne je vec druha....150 ps nikdy nepôjde ako 190 ps ( aj keď práve 2015 - 2017 tých 190 ps tam skoro nikdy nemá) . 190 ps sa upravuje na cca 215 ps , 150 ps na cca 190 ps a passata 150 ps bez úprav máme v rodine a .....do 130 km / h sa za ním držím na SUVčku s 1.6 crdi 136 ps motorom.......Inak aj na tom 150 ps sa dá vymeniť turbo .....z verzie 190 ps....len to mi potom postráda zmysel kupovať 150 ps....
Kia Sportage 2020 1.6 crdi 136 ps
Octavia 2 FL 2011 - BXE - 142 PS
ex Kia Ceed 2014 1.4
ex Peugeot 107
ex Octavia AHF
marfan
Přispěvovatel
Příspěvky: 278
Registrován: 25 lis 2013, 21:26

Příspěvek od marfan »

Možno to skúsiť prerobiť na BiTDi.
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

S takym krutiacim momentom urcite nema DQ200 so suchymi spojkami. Ak je tam 7Q tak je tam potom podľa mňa 500, kedze krutiak to už aký taký má
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Uživatelský avatar
Rolan
Přispěvovatel
Příspěvky: 508
Registrován: 29 zář 2010, 23:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od Rolan »

Možná spíš DQ380, DQ500 by byla zbytečně předimenzovaná.
Uživatelský avatar
honza.biker
Přispěvovatel
Příspěvky: 404
Registrován: 02 dub 2009, 18:19
Bydliště: Vřesovice

Příspěvek od honza.biker »

140Kw má 7q DQ380, která s posunutým limiterem snese dlouhodobě 500Nm. Při úpravě SW se korigují optimálně i přítlaky spojek, takže manuál už tady limity a řazením výrazně ztrácí.
Bez plánovaných HW úprav rozhodně 140Kw, po SW korekci má nějakých 174Kw/230PS, což aspoň trochu jede, to se ze 110Kw dostat bez změny HW nedá.
Audi A4 B8 3.0 TDI 176KW S-line Avant Quattro
zelyvel
Přispěvovatel
Příspěvky: 93
Registrován: 20 říj 2011, 12:57
Bydliště: Praha, Jindřichův Hradec

Příspěvek od zelyvel »

Jelikož se dají dnes již rozumně sehnat obě verze za podobné peníze (samozřejmě nabídka 110kw je pro jeho rozšířenost výrazně vyšší), šel bych rád případně do varianty minimum HW úprav, pokud to nebude vyloženě potřeba. Ono výkonová špička před chipem i po chipu je hezká, ale mám právě obavy z toho jaký bude projev při běžně jízdě, tedy zda ten chip odbourá tu zatuhlost v nižších otáčkách, kterou 110kw verze takovou nemá.. Jak se dívám na grafy, tak se zdá, že i po chipu bude mít 110kw rychlejší nástup krouťáku, ale 140kw ho pak ve vyšších citelně převýší. Nicméně to jsou grafy a hodnocení od počítače, jedná se mi spíš, zda nemá někdo zkušenost z jízdy nebo jiný pohled na věc.
marfan
Přispěvovatel
Příspěvky: 278
Registrován: 25 lis 2013, 21:26

Příspěvek od marfan »

Turbo sa ti nafúkne niekde pri 1600ot. S tým asi ani úpravca moc nespraví.

Aby to posunúl tak na 1400ot asi by to chcelo menšie turbo, zasa by si z toho nedal tie kone potom.
Uživatelský avatar
honza.biker
Přispěvovatel
Příspěvky: 404
Registrován: 02 dub 2009, 18:19
Bydliště: Vřesovice

Příspěvek od honza.biker »

Po SW se zlepší citelně i spodek. Jen tím, že se výrazněji zlepší průběh ve středním a vyšším pásmu otáček to pocitově pořád dole tolik nejede.
3.0, která jede od 1100ot z toho bohužel nikdy nebude (paradoxně se stejnou spotřebou)
Mám jako druhé auto, tak píšu jak je to v reálu. Superb už je na těch 110kw těžké auto.
Audi A4 B8 3.0 TDI 176KW S-line Avant Quattro
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“