SDS upínání

zcela mimo automobilovou tématiku

Moderátoři: šulda, Moderátoři

amg124
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Registrován: 22 led 2012, 09:35
Bydliště: Trutnov

SDS upínání

Příspěvek od amg124 »

Máte někdo zkušenosti s SDS upínáním?
Mám asi rok bourací kladivo Hecht s upínáním SDS. Poslední dobou se mi stává, že při vrtání mi zůstává vrták v díře a nejde vytáhnout. Pak je to na dlouhé hraní si s kleštěmi než to vytočím ven. Stává se mi to jak s 6tkou tak s 8kou vrtákem, jak se sadou z OBI tak s "něčím" lepším že železářství.
Tak mám otázku. Je v pr.eli upínací hlava nebo jsem zanedbal nějakou údržbu? Nemá se to nějak promazat nebo tak nějak?
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D

Mazda Fighter 2.5TD 4x4
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5462
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

SDS hlava sa musi mastit v styku s vrtakem. Jak máš príklep tak tam dochadza k treniu a opotrebeni materialu. Jako sem tam sa stane že vrtak zostane zakuslý v betone a musíš ho premluvat aby vylezel
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
amg124
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Registrován: 22 led 2012, 09:35
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od amg124 »

ROMEK píše:SDS hlava sa musi mastit v styku s vrtakem. Jak máš príklep tak tam dochadza k treniu a opotrebeni materialu. Jako sem tam sa stane že vrtak zostane zakuslý v betone a musíš ho premluvat aby vylezel
Díky. Já měl takové tušení, že ten problém bude takovej. Stačí hlavu stříknout konkorem nebo vrták namazat vazelínou?
No vazelína by asi na sebe lepila bordel, co?
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D

Mazda Fighter 2.5TD 4x4
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4188
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

je třeba brát v úvahu že hecht je čína, trochu solidnější ale pořád čína
zajištění nástroje řeší kuličky pokud je jejich uložení v hlavici vymačkaný tak je možný že už nebude držet
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
Uživatelský avatar
zizalak
Aktivista
Příspěvky: 1262
Registrován: 12 zář 2007, 17:57

Příspěvek od zizalak »

Bosch na to má speciální mazivo, tubička za 77 Kč vydrží léta..

Tuba tuku - 3165140125567
amg124
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Registrován: 22 led 2012, 09:35
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od amg124 »

zizalak píše:Bosch na to má speciální mazivo, tubička za 77 Kč vydrží léta..

Tuba tuku - 3165140125567

Zkusím, díky
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D

Mazda Fighter 2.5TD 4x4
Uživatelský avatar
mirek999
Přispěvovatel
Příspěvky: 692
Registrován: 22 srp 2011, 13:05
Bydliště: Kousek od Mělníka

Příspěvek od mirek999 »

SDS hlava se dá rozebrat. Rozeber, vyčisti a kompletně promazej. To je běžná údržba SDS hlavy a skoro každý na to kaká (rofl)
Toledo 1L, 1Z. Octavia 1Z, BSE. Caravelle T4, ABL.
amg124
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Registrován: 22 led 2012, 09:35
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od amg124 »

mirek999 píše:SDS hlava se dá rozebrat. Rozeber, vyčisti a kompletně promazej. To je běžná údržba SDS hlavy a skoro každý na to kaká (rofl)
Á pán je ftipálek :D já vůl do dneska ani netušil, že to mám mazat a ty po mě chceš abych to hned rozebral :D jako ruce levý nemám, ale budu muset trošku navést kudy a kam a jak ;)
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D

Mazda Fighter 2.5TD 4x4
Uživatelský avatar
mirek999
Přispěvovatel
Příspěvky: 692
Registrován: 22 srp 2011, 13:05
Bydliště: Kousek od Mělníka

Příspěvek od mirek999 »

Z čela hlavy je gumová krytka, tu podeberes a sundas např. šroubovákem. Pak je tam segrovka a máš rozebráno. Hlavně má to kladivo zezhora těla taky převodovku, která je potřeba také občas naplnit vazelínou. Většinou dodávají vazelinu v kalíšku do kufru s kladivem. Je to HECHT, musíš počítat, že je to bláto, jako každá Čína. Nicméně na občasné domácí použití je plně dostačující. Taky kupuju Čínu. Měl jsem Matrixe, ten vydržel dlouho. Cca 4 roky a dostával zabrat. Pak se jednoho dne zahulilo a konec. Teď mám Sharks. Je 2 roky od koupi a když se ohřeje, tak přestává vrtat. Reklamoval jsem to a prý se závada neprojevila. Natočil jsem video, jak se závada projevila a opět reklamoval. Tak se vyjádřili, že to je nedostačující a prý je vše v pořádku. Víc jsem to neřešil, přeci je to kladivo za 17 stovek. Až to lehne úplně, tak půjdu do Parksida. Tam reklamace fungují a většinou to má 3 roky záruku.
Toledo 1L, 1Z. Octavia 1Z, BSE. Caravelle T4, ABL.
amg124
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Registrován: 22 led 2012, 09:35
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od amg124 »

Jo, já to mám také jen na doma, rekonstrukce starého domu. Stálo to asi 2500,- a jsem spokojený, většinu věcí mám od Hechtu nebo z OBI, tu jejich značku. Na domácí používání to fakt stačí.
Díky za návod, o víkendu se na to kouknu a zkusím to.
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D

Mazda Fighter 2.5TD 4x4
Uživatelský avatar
váha
Aktivista
Příspěvky: 3872
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

Ve finále je dnes úplně jendo co koupíš jestli bosch makitu za těžký prachy nebo "čínu" za čtvrtinu která má mnohdy stejnou životnost...já jsem celý barák zboural dvěma vratacíma kladivama z kaufu za 1200 + velká zbiječka scheppach na betony
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

No,asi tak,Hecht,Parkside atd bohužel mnohdy předčí výdrží a bezporuchovostí nářadí jako Metabo,Makita,Bosch ani nemluvě a hlavně - jdeš to reklamovat a není problém,jdi reklamovat Bosch,milion lejster,měsíc budeš čekat a pak tě pošlou do prdele žes to přetěžoval a pracoval ve vlhku ( osobní zkušenost ) (wallbash)
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4188
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

pak ještě bylo "dobrý nářadí" Alpha tools měli to v bauhausu takže super 5 let záruka v ceně, no kladivo od nich jede spoustu let jen mu ted chvilku trvá než začne klepat (LOL)
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
Uživatelský avatar
karel4
Aktivista
Příspěvky: 1306
Registrován: 07 dub 2008, 17:15
Bydliště: Nový Jičín a okolí

Podle tohoto návodu to rozeber

Příspěvek od karel4 »

amg124
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Registrován: 22 led 2012, 09:35
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od amg124 »

Tak jsem sundal tu vrchní krytku, nejdřív jsem to prolil konkorem, abych z toho vypláchl bordel, pak jsem namazal vrták grafitovou vazelínou a ono to drží. Vrták mi ani jednou nezůstal ve zdi. Takže paráda. Až dodělám to co mám rozdělané, tak zkusím celou tu upínací hlavu rozebrat a koupím i tu tubu a udělám to jak to má být.
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D

Mazda Fighter 2.5TD 4x4
Odpovědět

Zpět na „Diskuze - MIMO mísu“